24.09.20 u 10:50

ŠTA JE TO IMUNITET?

ZDRAVO CRIJEVO JE CENTAR SNAŽNOG IMUNITETA

Imunitet je veoma kompleksan sistem koji štiti tijelo od štetnih vanjskih uticaja. Svakodnevno smo izloženi mnogobrojnim potencijalno štetnim supstancama iz okoliša i mikroorganizmima, a imunitet ih prepoznaje i preduzima potrebne odbrambene mjere. Imunitet je veoma kompleksan sistem organizma koji je odgovoran za njegovu odbranu od napada raznih mikroorganizama i njihovih toksina, ali i vlastitih promijenjenih ćelija kao što su tumorske ćelije. Sastoji se od organa, tkiva i ćelija od kojih svaki element obavlja određeni zadatak, sve s jednim ciljem – odbraniti i zaštititi organizam od štetnih i stranih supstanci koje mogu biti prijetnja zdravlju. Imunitet je aktivan tokom cijele godine, ali ipak malo više posla ima u zimskim mjesecima.

Slabljenje imuniteta pod uticajem mnogobrojnih faktora povećava sklonost organizma raznim infekcijama i bolestima.

Neki faktori koji negativno utiču na funkciju imuniteta

Starija dob – starenjem se funkcija nekih unutrašnjih organa mijenja i oni postaju manje efikasni. Neki organi, kao što su timus ili koštana srž, mogu proizvoditi manje odbrambenih ćelija, pa se time i funkcija imuniteta smanjuje. U starijoj dobi veoma je čest i nedostatak nekih važnih supstanci kao što su cink, selen, jod i mnogi vitamini, što može pogoršati sposobnost organizma da se bori protiv infekcija.

Prekomjerna težina – prekomjerna tjelesna težina i pretilost povezani su s mnogobrojnim hroničnim bolestima kao što su dijabetes i bolesti kardiovaskularnog sistema. No, naučnici upozoravaju i na to da je pretilost povezana s hroničnom upalom. Masno tkivo proizvodi adipocitokine koji mogu podstaknuti upalni proces.

Štetne supstance iz okoliša – dim i ostale čestice koje zagađuju zrak mogu narušiti normalan rad odbrambenog sistema.

Loša prehrana – pothranjenost ili prehrana u kojoj nedostaje jedan ili više nutrijenata može narušiti proizvodnju i aktivnost odbrambenih ćelija i antitijela.

Hronične bolesti – neke autoimune bolesti napadaju odbrambene ćelije i potencijalno onemogućavaju njihovu normalnu funkciju.

Hronični mentalni stres – stres oslobađa hormone kao što su kortizol, koji suzbija upalu, a upala je u početku potrebna za aktiviranje odbrambenih ćelija.

Nedostatak sna i odmora – spavanje je vrijeme za obnovu tijela tokom kog se oslobađa vrsta citokina koja se bori protiv infekcije. Premalo sna smanjuje količinu tih citokina i drugih odbrambenih ćelija. Spavanje i imunitet su usko povezani. Zapravo, nedovoljan ili nekvalitetan san povezan je s većom osjetljivošću na bolesti. Odgovarajući odmor može ojačati vaš prirodni imunitet. Osim toga, više spavate kad ste bolesni kako biste odbrambenom sistemu omogućili bolju borbu protiv bolesti.



Možemo li pojačati svoje odbrambene snage, tj. ojačati svoj imunitet?

Tokom sezone prehlada, gripe i ostalih infekcija ljudi često traže posebnu hranu ili dodatke prehrani za koje se vjeruje da jačaju imunitet. Popularni su primjeri vitamin C, med, bijeli luk, agrumi ili pileće supe. No, nije sve tako jednostavno. Imunitet je veoma složen i na njega utiču mnogobrojni faktori, a ne samo prehrana. Ali ako uravnoteženoj ishrani koja sadrži dovoljnu količinu svih važnih vitamina i minerala dodate svakodnevno umjereno vježbanje, kvalitetan san i metode opuštanja koje smanjuju stres, na dobrom ste putu da tijelo vrlo efikasno pripremite za borbu protiv raznih infekcija.

Svi želimo ojačati svoj imunitet, a da bismo to učinili, potrebni su harmonija i ravnoteža cijelog organizma. Naučnici provode velik broj istraživanja na tu temu, no raste broj dokaza koji idu u prilog činjenici da zaista postoji način da pozitivno utičemo na imunitet. Izbor zdravog načina života je svakako prva linija odbrane.

Odbrambeni sistem nije jedinka.

Mnogi sistemi u organizmu usko sarađuju kako bi održali optimalno zdravlje. Sistem koji je posebno odgovoran za cjelokupno zdravlje organizma je probavni sistem – snažan, ali osjetljiv ekosistem u kojem se nalazi skoro 80% stanica odbrambenog sistema. Ubrzan način života, loš izbor namirnica, nedostatak fizičke aktivnosti, stresne situacije i loš san samo su neki od faktora koji izazivaju smanjenu funkciju probavnog sistema, a time i lošiji imunitet. Svaki dio tijela, pa tako i probavni i odbrambeni sistem, bolje funkcioniše ako ga podržite zdravim životnim navikama. Tako ga možete održati snažnim na prirodan način. Redovna probava i promjena životnih navika velika su podrška normalnom radu probavnog sistema i imuniteta i najbolja strategija za očuvanje cjelokupnog zdravlja.
Ako imate snažan i zdrav probavni sistem i imunitet, možete se svakodnevno uspješno suprotstavljati mnogobrojnim izazovima.  

Da li postoji ishrana za jačanje imuniteta?


Jednolična prehrana siromašna hranjivim sastojcima znatno utiče na zdravlje probavnog sistema i imuniteta. Ishrana bogata rafiniranim šećerom i prerađenim namirnicama, a siromašna vlaknima, vitaminima i mineralima zaista može podstaknuti poremećaje u ravnoteži mikrobiote crijeva, što negativno utiče na probavni sistem, a time i na imunitet. Za zdravlje i normalnu funkciju svih ćelija u organizmu, a time i odbrambenih, treba unositi dovoljno hranjivih sastojaka putem raznolike i uravnotežene ishrane. Ne postoji određena namirnica koja može pružiti posebno snažnu zaštitu od infekcija. Potrebni su mnogi elementi na koje se tijelo može osloniti u svakoj fazi odbrambene reakcije. Naučnici su za neke hranjive sastojke dokazali da su veoma važni za normalnu funkciju imuniteta – vitamin C, vitamin D, cink, željezo, selen, bjelančevine, ali i omega-3 polinezasićene masne kiseline. Uvijek se preporučuju hranjivi lagani obroci bogati kompleksnim ugljenim hidratima, bjelančevinama, vlaknima, vitaminima i mineralima.

Kako su povezani probavni sistem i imunitet?

U crijevima žive milijarde bakterija. Neke od njih su veoma korisne za zdravlje, a neke su potencijalno štetne. Sve te bakterije u crijevima nazivaju se mikrobiota i ona mora biti u ravnoteži da bi organizam normalno radio. Mikrobiota je predmet mnogih intenzivnih istraživanja jer postoji velik broj dokaza da upravo ona igra ključnu ulogu u funkciji imuniteta. Crijeva su glavno mjesto odbrambene aktivnosti. Ishrana i način života igraju veoma važnu ulogu u određivanju vrsta bakterija koje žive u crijevima. Zdrava ishrana podstiče rast korisnih bakterija za koje su neka istraživanja otkrila da svojom metaboličkom aktivnošću mogu potaknuti aktivnost odbrambenih ćelija.

ZAŠTO JE VAŽNO USPOSTAVITI REDOVNU PROBAVU?


Probavom i probavnim procesima organizam dobija energiju i hranjive tvari koje su mu potrebne za normalan rad.  Nakon jela hrani treba oko šest do osam sati da prođe kroz želudac i tanko crijevo. Zatim ulazi u debelo crijevo, gdje se odvija zadnja faza probave. Kroz debelo crijevo tijelo se rješava otpadnih materija i neprobavljenih ostataka hrane i zato je vrlo važno omogućiti redovnu probavu. Osim toga, ne zaboravimo da se u crijevima nalazi velik dio imuniteta. Oko 80% ćelija odbrambenog sistema nalazi se upravo u crijevima, pa je crijevo naš najveći odbrambeni organ.

Kako Donat Mg pomaže u obavljanju zdravih životnih navika?

Probavni sistem je najvažniji odbrambeni organ i zato je poboljšanje njegove funkcije jedan od najvažnijih koraka za poboljšanje cjelokupnog zdravlja. Donat Mg je zbog prisustva velike količine sulfatnih soli prirodni osmotski laksativ, a njegovu funkcionalnost objašnjava nauka. Klinički je dokazano da Donat Mg na potpuno prirodan način podstiče probavu, a redovna i zdrava probava je važan temelj i za fizičko i za psihičko zdravlje.

Osim što podstiče probavu, Donat Mg ima blagotvoran efekt i na druge dijelove probavnog sistema. Stručnjaci iz Medical centra Rogaška preporučuju ga i za podsticanje lučenja žuči koja je vrlo važna za probavu masti. Redovno pražnjenje žučnog mjehura i žučnih kanala sprječava određene tegobe koje mogu nastati zbog neodgovarajućeg rada žučnog sistema. Ljekari iz Medical centra Rogaška preporučuju Donat Mg i za ublaživanje žgaravice jer Donat Mg sadrži veliku količinu hidrogenkarbonata koji neutrališu želučanu kiselinu i zato je vrlo efikasan u ublaživanju osjećaja pečenja u želucu i/ili jednjaku.*



Najvažniji koraci za jačanje imuniteta


Hranite se uravnoteženo i raznoliko – dajte prednost voću i povrću, vlaknima, integralnim žitaricama i pijte mnogo vode.  

• Pobrinite se za redovnu probavu.

Prestanite pušiti, a alkohol pijte umjereno.

umjereno vježbajte svaki dan – umjerena fizička aktivnost može podstaknuti imunitet, a neka istraživanja pokazuju i da može smanjiti upalu i pomoći u obnovi odbrambenih ćelija. Primjeri umjerene fizičke aktivnosti su brzo hodanje, lagana vožnja biciklom i plivanje. Preporuka je najmanje 150 minuta umjerenog vježbanja sedmično.

Pobrinite se za dobar san – pokušajte se pridržavati rasporeda spavanja, buđenja i odlaska u krevet svaki dan u isto vrijeme. Tjelesni sat reguliše osjećaj sanjivosti i budnosti pa dosljedan raspored spavanja održava uravnotežen ritam budnosti i čvrstog sna. Preporuka je najmanje sedam sati sna za odrasle osobe.

Pokušajte upravljati stresom – to je lakše reći nego uraditi, ali pokušajte pronaći neke zdrave strategije koje kod vas dobro funkcionišu i uklapaju se u vaš životni stil – vježbe, meditacija, neki hobi, pravilno disanje.  

Perite ruke tokom cijelog dana – kada se vratite kući, prije i nakon pripreme i konzumacije jela, nakon odlaska na toalet, nakon kašljanja ili ispuhivanja nosa.

Ostanite hidrirani – sprječavanje dehidracije važno je za cjelokupno zdravlje. Dehidracija može izazvati glavobolju, ometati raspoloženje, probavu i rad srca i bubrega. Sve te komplikacije mogu povećati osjetljivost organizma na razne infekcije.



KOMENTARI NA ČLANAK

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove magazina SUTRA.BA. Online magazin SUTRA.BA zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara SUTRA.BA nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila.

Komentarisanje na ovu vijest nije dozvoljeno !

    Najčitanije:

  • 24 Sata
  • 7 Dana
  • 30 Dana

PROMO