MASTERINDEX 2018
Svaki treći građanin BiH svakodnevno koristi kartice
Nova Mastercard MasterIndex studija za 2018. godinu naglašava trendove upotrebe platnih kartica u BiH.
Debitne i kreditne kartice su sastavni dio svakodnevnih kupovnih aktivnosti BiH potrošača, od kojih 89% njih koristi kartice najmanje jednom sedmično, dok 1 od 3 ispitanika provlači svoje kartice svaki dan – pokazala je nova Mastercard MasterIndex studija*.
Debitne kartice su proizvod koji se najčešće koristi, reklo je 53,6% ispitanika, što je za 7,6% više nego u 2017. Broj onih koji isključivo koriste kreditne kartice se smanjio sa 13% na 5,7%, dok 36,6% ispitanika kombinira pogodnosti debitne i kreditne kartice (slično kao i prošle godine, 35%).
Debitne kartice, kao pogodna zamjena za gotov novac u svakodnevnim aktivnostima, obično se koristi za kupovinu hrane (47,4%), na benzinskim pumpama (33,4%), te za kupovinu odjeće (28,7%). Iako 40% ispitanika koristi kartice na bankomatima i šalterima banaka, što predstavlja pad u odnosu na prošlogodišnjih 47%, to bi mogao biti pokazatelj da potrošači sada više koriste elektronsko plaćanje u svakodnevnim situacijama kao zamjenu za podizanje i brigu o količini gotovine u novčaniku.
S druge strane, kreditne kartice se vide kao jednostavan pristup dodatnim sredstvima ili način da se produže rokovi otplate, što je odgovoran obrazac finansijskog ponašanja, tako da građani BiH prvenstveno koriste kreditne kartice za kupovinu namještaja i kućanskih aparata kako je reklo 43,8% njih, a ovo je povećanje od 15,8% u odnosu na prošlu godinu. Ovaj tip kartice se također koristi za kupovinu odjeće (29,7%) i benzina (26,7%), a naročito pozitivan indikator finansijske pismenosti je činjenica da je upotreba kreditnih kartica na bankomatima pala na 3,4% sa 8% koliko je iznosila 2017.
“Ovogodišnji MasterIndex rezultati naglašavaju da građani prihvataju praktičnost, jednostavnost i brzinu elektronskog plaćanja, što je i razlog zašto vidimo sve veći razvoj bezgotovinskog društva. Najbolji primjer je činjenica da je 80% ispitanika navelo platne kartice kao svoj prvi izbor za plaćanje računa iznad 30 KM, u odnosu na 15% koji prednost daju gotovom novcu,” rekla je Jelena Ristić, direktor za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard. Također je dodala: “Zadatak je cjelokupne industrije plaćanja i institucionalnog sektora ne samo da osigura da građani dobiju sigurno i pogodno iskustvo u plaćanju na koje su navikli na još većem broju mjesta, već također da uvedu i inovacije koje su u skladu sa potrebama modernih potrošača.”
Kod odabira kartice koju će koristiti, BiH potrošači obraćaju pažnju na nekoliko faktora kao što su kamatne stope i naknade (kriterij broj jedan za 36,6% ispitanika), dodatne pogodnosti kartice kao što su odgođeno plaćanje ili dodatne polise osiguranja (28,9%) i dobra reputacija banke izdavaoca (27,3%), ali 15,4% ispitanika je također reklo da oni nisu birali svoje kartice, već su ih dobili uz otvaranje bankovnog računa.
MasterIndex BiH je također ukazao da je povrat novca odličan poticaj banaka koji poziva na veću upotrebu kartica (39,9%), nakon čega slijede popusti kod odabranih trgovaca (33,6%) i nagrade (23,8%). Na pitanje na kom mjestu bi željeli dobiti popust za kartično plaćanje, trećina ispitanika je navelo državne institucije, komunalna preduzeća i kurirske službe, 27,3% je navelo mjesta za prodaju robe široke potrošnje (FMCG) kao što su supermarketi i drogerije, dok bi njih 26,9% najradije koristili popuste za medicinske usluge.
Konačno, studija je naglasila da su državne i općinske institucije navedene kao mjesta gdje bi potrošači voljeli koristiti svoje kartice, ali to trenutno nije moguće za njih 40%. Među najčešće navedena tri mjesta koja ne prihvataju kartice a gdje postoji ogroman potencijal za širenje mreže za elektronska plaćanja nalaze se taksi vozila (20,7%) i otvorene tržnice (16,6%).
KOMENTARI NA ČLANAK
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove magazina SUTRA.BA. Online magazin SUTRA.BA zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara SUTRA.BA nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila.
- 24 Sata
- 7 Dana
- 30 Dana
Najčitanije:
Tab 1
Futsal reprezentacija BiH večeras igra protiv Rumunije
Xiaomi predstavio Redmi Note 10 seriju pametnih telefona
Koliko žene misle o seksu?
BiH pobijedila Rumuniju
Tab 2
Koju god vakcinu da tražite, dat ćemo vam (VIDEO)
Čerkez: U Kantonu Sarajevo najgore stanje, sigurno će donijeti strožije mjere
Želim igrati za BiH!
“Zaključavanje” više nema smisla
Stiže nam snijeg, temperature će biti još niže
Tab 3
PROMO
-
Digitalna rješenja za realne potrebe
-
„Kroz HuHu plati, 5 KM ti se vrati“
-
Leteći internet
-
PEUGEOT lav riče glasnije
-
Restorani i lokalna organska hrana
-
Budi dobro. Budi CE
-
Sentimentalna potrošnja porasla je za 180% u protekloj deceniji
-
"Poslovanje bez korupcije"
-
Četvrtina ispitanika bi da plaća do 90 KM bez PIN-a
-
Potrošači očekuju veću transparentnost transakcija u digitalnom bankarstvu
-
Netto nulta emisije do 2024. godine
-
Toyota Motor Europe postigla rekordnih 6% tržišnog udjela u 2020. godini
-
Svjetsko rukometno prvenstvo na HOME.TV-u
-
Pobjednik je CITROËN Ë-JUMPY
-
NOVA REVOLUCIJA U PODRUČJU PERFORMANSI
-
Ovu zimu provedite uz najbolji sadržaj na HOME.TV-u!
-
23% više online kupaca nego prije pandemije, skoro 50% kupuje samo na domaćem web-u
-
Opel predstavio novi logo i identitet brenda
-
Novi Globalni Index definira šta digitalne ekonomije čini pouzdanijim i otpornijim
-
DINAMIČNIJI IZGLED I DODATNA EKSKLUZIVNOST
-
Grand kafa nas uvodi u praznične dane
-
Kešom plaća manje od trećine građana
-
Saradnja HT Eronet I Tehno Maga
-
Mastercard i PayPal omogućili Instant Transfer na devet europskih tržišta
-
Kompanija Mastercard obnovila globalno sponzorstvo UEFA Lige šampiona
-
UPFBiH: hitno promijeniti odluku Kriznog štaba KS
-
Upozorenje o lažnoj nagradnoj igri
-
Evropljani ponovo otkrivaju radnje u susjedstvu
-
HAJDE DA IMAMO VREMENA!
-
Tiramisu, Kokos kocka i Kolač jabuka i orah!
-
Oktobar - mjesec mikrofinansiranja
-
Štedite svoje vrijeme i sebe, tehnologija radi za vas
-
Mađunarodni dan kafe uz HELL ENERGY COFFEE
-
Sada nudi bolje performanse i i ekskluzivni paket Black
-
BiH u ozračju digitalnih tehnologija po potrebi savremenog potrošača
-
Legenda savjetuje šampione
-
ZDRAVO CRIJEVO JE CENTAR SNAŽNOG IMUNITETA
-
Bez obustave saobraćaja u Crnaji, dok se ne nađu alternativna rješenja
-
Novi način plaćanja koji te štedi
-
Goodyear ulazi u svijet luksuznih satova
-
Trčanje sa psima sve popularnije u BiH
-
Facebook će od septembra imati novi izgled za sve korisnike
-
Hiljade obožavatelja podržalo online priče
-
Bruce Willis u novom reklamnom spotu za HELL
-
Goodyear uz nove gume u Pure ETCR
-
Argeta i Sarajevo Film Festival zajedno u novoj online tradiciji
-
Privlačan i indvidiualan identitet - YARIS
-
Dosljedno se pridržavajte mjera kriznih štabova
-
Svi smo mi iz istog filma
-
Pomoć korisnicima mikrokredita
-
HT ERONET sponzor digitalne konferencije Connecto 2020.
-
Toyota hibridi osvajaju Europu
-
Gdje god se nalazili, surfajte kao kod kuće!
-
Nagrađeni najbolji Toyota partneri u Europi u izvrsnosti i zadovoljstvu stranaka
-
Četvrta generacija Toyotinog europskog bestselera
-
Novo doba za Toyotu
-
Snažniji izgled i privlačnost sa novom izvedbom
-
CITROËN OTKRIVA KOMPAKTNU LIMUZINU!
-
Knjaz Miloš pod okriljem kompanije PepsiCo
-
Zvijezda ketchup majoneza - jedna tuba sreće
-
Raspored igara dostupnih na PlayStation Plusu
-
Sjajna prilika iz ERONET-a!
-
Više nije samo mit da zubi mogu biti uzročnici drugih oboljenja
-
Weekend ide dalje!
-
Nova radna mjesta i potpuno novi ambijent
-
Još bolje vozne sposobnosti i atraktivan izgled
-
Nova mineralna linija za sunčanje
-
Upoznajte novi Redmi Note 9 Pro
-
Rekorde u online kupovini bilježe osnovne namirnice i iskustva
-
Zvijezda predstavlja Butissimo – lako maziv i brzo topiv namaz
-
Viber uvodi nov način razgovora
-
ZNA SVE U ËLEKTRIČNOM MODU!
-
Highlander u pohodu na Europu
-
Covid-19 potiče beskontaktno plaćanje
-
Toyota hibridi sve popularniji
-
Svi Toyota saloni i servisi su otvoreni
-
Da li ste spremni za druženje i kafenisanje na sajtu Grand kafe?
-
KOMPAKTNI SUV - YARIS CROSS (VIDEO)
-
Mi smo tu za Vaš užitak u kafi
-
Mastercard i vcita lansirali platformu „Business Unusual“
-
Hell Energy svojim potrošačima besplatno pruža vitamine C i D
-
Do 60KM bez unošenja PIN-a
-
OD PRVOG NA SVIJETU DO NAJBOLJEG NA SVIJETU
-
Briga o oralnom zdravlju započinje sa prvim zubićima
-
Sve nas spaja i ukus i miris
-
Dosegli smo 10 miliona prodanih primjeraka (VIDEO)
-
Miris i ukus koji volimo
-
Uz HT ERONET organizirajte rad od kuće, brzo i lako
-
Komunicirajte i ostanite vidljivi
-
Plaćajte beskontaktnim karticama
-
Novi PEUGEOT 208 i PEUGEOT 2008 primili nagradu za dizajn
-
Šest automobila PEUGEOT bilo je Europski automobil godine
-
Lijep osmijeh nikada ne izlazi iz mode
-
Toyota garancija je sigurna
-
Poslušajte DOPE LOVE
-
Nadoknadite vitamine na kraju zime
-
Sudbina naših firmi i naših radnih mjesta je u našim rukama
-
Za dodatnu sigurnost, aktivirajte e-račun!
-
Otključani dodatni TV kanali i videoteka
-
Holywood smile kao savremeni imperativ ljepote
-
BRZI OBROK KOJI NE ŠTETI ZDRAVLJU
-
Svi !hej korisnici vraćeni u status aktivnih
-
Zbog zaštite djelatnika i korisnika, HT ERONET i partneri odgodili brojne događaje
-
Novi PEUGEOT 208 je pobjednik
-
HT ERONET uz Mostar Run Weekend za udrugu Down
-
Nastavak saradnje i novi spot
-
Gdje su danas i šta rade protagonisti iz spota "Despacito"?
-
Još više osobnosti i udobnosti!
-
Sigurniji i pogodniji način za plaćanje režija i računa
-
Najbolji poklon za dan zaljubljenih su neprocjenjiva iskustva
-
Ključevi automobila Toyota Yaris uručeni Hermini Oručević
-
Ski2Pay prepaid kartica za besprijekorno iskustvo na planini
-
Novi Peugeot 208 stigao u Bosnu i Hercegovinu
-
Skijanje je ljepše uz Mastercard
-
Toyota želi izgraditi "grad budućnosti"
-
Goodyear testira upotrebu inteligentnih guma u voznim parkovima
-
Proučavanjem snijega do veće izdržljivosti guma
-
Doživi trenutke od kojih srce brže kuca
-
Poslovne veze koje traju
-
OSCE pokreće novi online servis u cilju borbe protiv nasilja nad ženama
-
Veze koje traju u mjesecu darivanja
-
Primjenjena WRC iskustva
-
Sportska, privlačna, ekonomična
-
Veza koja traje
-
Kampanja OSCE-a "Prekinimo šutnju"
-
Učinite zimu energičnom!
-
Najznačajnija promjena uvođenje O Dnevnika u četiri formata
-
„Start your impossible“
-
Novi RAV4 Plug-in Hybrid
-
Sportisti znaju zašto!
-
Recite ne plastičnim bocama, o tome ovisi naša budućnost
-
Hybrid: SUV u klasi Ë-Confort
-
Inspired By Pro
-
200 stabala za 200 Toyota hibrida
-
Mastercard partner takmičenja Sarajevo Business Forum Start-up Challenge
-
Još jedna potvrda vrhunske kvalitete
-
Energetska pića – praktičan i brz izvor kofeina
-
Goodyear obogatio svoju ponudu zimskih guma novom serijom UltraGrip
-
Uz spektakularan video, otvorene prijave za Vučko Trail 2020
-
DIZAJNIRANA ZA URBANI ŽIVOT
-
Toyota predstavlja ultra-kompaktni BEV
-
Metal koji ima višestruke prednosti
-
U Bosni i Hercegovini 47% korisnika finansijskih usluga su online kupci
-
„Online shopping od sada još sigurniji“
-
Stimulacija koja prati ritam života
-
Energetska pića i potencijalni benefiti za vaše zdravlje
-
Stihovima plati kafu
-
Više hibrid, više povezana i više legendarna
-
American Ride by General Tire dolazi u Sarajevo
-
Činjenice o kofeinu i energetskim pićima
-
Da li znate koliko energetskih pića smijete popiti dnevno?
-
Studenti, povećajte svoju koncentraciju!
-
Kako da pravilno uradite “All nighter”
-
Pružamo ljudima jedinstvene povlastice i iskustva
-
Nema univerzalnog recepta za dobar film
-
Argeta Gala Party u Sarajevu, gradu filma
-
Mastercard sprema neprocjenjiva iznenađenja
-
Poznati glumci poslali poruku „Svi smo mi iz istog filma“
-
Naručite taksi i platite vožnju u okviru aplikacije, Mastercard karticom
-
Omiljeni novi okusi iz HELL ENERGY limitirane serije
-
Tri blagodeti Kofeina
-
Platna kartica idealan partner na putovanju
-
Volio bih se takmičiti u Formuli 1
-
Uložite više vremena u fizičke aktivnosti ovog ljeta
-
Potrošači u Bosni i Hercegovini zahtijevaju veću sigurnost i povjerenje
-
Nastanak, svrha i zloupotrebe
-
Broj vlasnika debitnih kartica u Bosni i Hercegovini porastao za 6%
-
"Vučko" okuplja i ujedinjuje
-
Ovog ljeta putujte kroz vrijeme
-
Aktiviraj se sa osvježavajućom HELL inovacijom
-
Nagrada za neprestanu posvećenost zadovoljstvu stranaka
-
Popularnost mobilnih plaćanja raste
-
Novi Toyota Corolla i RAV4 osvojili 5 zvjezdica
-
Najpopularniji topli napitak na planeti
-
Komentarisanje na ovu vijest nije dozvoljeno !