29.01.20 u 11:27

MYTHBUSTERS

Mitovi i istine o hljebu

U zadnje vrijeme mnogi ga stavljaju na crnu listu naglašavajući da ga treba izbjegavati, a mi vam donosimo istine i mitove koji se vežu uz hljeb.

Hljeb je svakodnevna namirnica koju je nemoguće zaobići, a istovremeno niti jednu drugu namirnicu ne jedemo u tolikoj količini koja je istovremeno vrlo često predmetom brojnih rasprava.

U zadnje je vrijeme mnogi stavljaju na crnu listu naglašavajući da je valja izbjegavati, a mi vam donosimo istine i mitove koji se vežu uz hljeb.

Debljanje?


Sue Baic iz British Dietetic Associationa smatra kako je vrlo česta zabluda ta da hljeb deblja, a ono što šteti opsegu struka najčešće je ono što se nalazi na hljebu. Dvije prosječne kriške hljeba imaju oko 190 kalorija i dva grama masti, no ako ih se namaže puterom, količina kalorija gotovo se udvostručuje, a broj masti penje na 16 grama.

Nadalje, omiljeni dodatak sendvičima, majoneza, običnoj šniti hljeba dodat će nešto manje od 600 kalorija i 34 grama masti, što je gotovo polovica preporučenog dnevnog unosa za žene.

Sue Baic ističe i kako mnogi krivo pretpostavljaju da je za zdravlje najlošiji bijeli hljeb. Kako ističe, najbolji su izbor vrste polubijelog hljeba koje izgledaju i imaju okus kao bijeli hljeb, no nastale su kombinacijom bijelog i integralnog brašna.

Nadutost?

Gastroenterolog, psihoterapeut i medicinski savjetnik BS Networka, Nick Read kaže kako mogući rizični faktori nadutosti obuhvaćaju pretilost, tjeskobu i depresiju, nedovoljnu aktivnost, zatvor ili pak predmenstrualni sindrom te sindrom iritabilnog crijeva, a mnogi jedu prevelike količine ugljikohidrata u cjelini, a ne samo pšenice.

Tako, na primjer, osobe sa sindromom iritabilnog crijeva osjećaju nadutost nakon konzumacije pšenice, no uzrok tomu vrlo je često prisutnost fruktana koji se nalazi u brojnim namirnicama uključujući luk, artičoke, šparoge i poriluk.

No ono na što valja pripaziti svakako su točni sastojci u hljebu koji kupujete. Nije nažalost lišen nebrojenih umjetnih dodataka i aditiva koji mogu negativno utjecati na zdravlje.

Osim toga, tačan popis sastojaka najčešće nije naveden, ali činjenica jest da se hljeb danas više ne proizvodi samo od brašna, vode, soli i kvasca.

U hljebu se vrlo često nalaze brojni emulgatori, omekšivači tijesta, konzervansi, kukuruzni sirup sa visokim udjelom fruktoze.

KOMENTARI NA ČLANAK

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove magazina SUTRA.BA. Online magazin SUTRA.BA zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara SUTRA.BA nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila.

Komentarisanje na ovu vijest nije dozvoljeno !

    Najčitanije:

  • 24 Sata
  • 7 Dana
  • 30 Dana

PROMO