17.12.19 u 17:45

PROČITAJTE

5 savjeta kako ostati zdrav ove zime

Vrlo je važno brinuti se za zdravlje probavnog trakta kako bi naš imunitet bio dobar, a evo što sve možemo učiniti i tijekom zime da zadržimo zdravlje.

Zdrav probavni trakt temelj za naš imunitet i sve više liječnici pričaju o njemu kada spominju prehladu i druge bolesti.

"Oko 70 do 80 posto našeg imunološkog sistema leži u crijevima. Imamo ekosistem bakterija, virusa i gljivica koji žive unutar našeg probavnih trakta i to je ono što mi zajedno nazivamo mikrobiom crijeva", piše gastroenterolog Marvin Singh za Mindbodygreen.

Kako liječnik dalje navodi vrlo je važno brinuti se za zdravlje probavnog trakta kako bi naš imunitet bio dobar, a evo što sve možemo učiniti i tokom zime da zadržimo zdravlje:

"Hara hachi bu" - Japanci imaju princip - jedite dok ne budete 80 posto siti. Ovo je općenito dobar princip, a posebno tokom praznika kada su ljudi skloni pretjerivanju. Kada se pretjeruje stvara se stres u tijelu. Kako vam se to ne bi dogodilo - jedite samo kada ste gladni, fokusirajte se na uživanje s obitelji i prijateljima i vaš mikrobi će također uživati. Također, probajte izbjeći šećer i rafiniranu hranu. Bez obzira što je vrijeme proslava, za vaša crijeva je i dalje bolja zdrava hrana.

Odmarajte dovoljno - tokom zime većina ljudi ne zna stati, a često se zaboravi na odmor. Uvijek je dobro sebi omogućiti vrijeme bez stresa. Stres može biti okidač za neravnotežu mikrobioma crijeva i vrlo je važno unositi antiupalne masnoće.

Ograničite unos alkohola -
ovo je doba godine kada je sve puno zabava, a to znači da se povećava i unos alkohola. Alkohol mijenja mikrobiom crijeva, a zna se da izaziva oksidativan stres, lijena crijeva, upale i neravnotežu. Pa je važno paziti na količinu alkohola kako biste zaštitili svoje zdravlje.

Pomoć je važna - ponekad naš probavni trakt treba malu pomoć, tako da probiotici mogu biti od pomoći. Kurkuma je dobar protuupalni i imunološki dodatak, a borovnice su prepune antioksidanasa i vitamina i može pomoći imunološkom sistemu, kao i vitamin C.

Vježbajte -
vježbanje može povećati mikrobnu raznolikost kod ljudi, a time poboljšati imunološku i funkciju barijere crijeva. Dakle, tokom vježbanja vaše srce jače radi, ali i stvarate bolje okruženje za mikrobe u vašim crijevima, a to će vam pomoći da budete dobro.

KOMENTARI NA ČLANAK

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove magazina SUTRA.BA. Online magazin SUTRA.BA zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara SUTRA.BA nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila.

Komentarisanje na ovu vijest nije dozvoljeno !

    Najčitanije:

  • 24 Sata
  • 7 Dana
  • 30 Dana

PROMO