04.06.19 u 16:07

SAVJETI

3 vrste hljeba koje su dobre za vas

Cjeloviti hljeb može biti izuzetna potpora našem zdravlju, stoga ove tri vrste kruha nemojte izbjegavati jer su zdrave i potrebne vašem organizmu.

Hljeb je obično prva stvar koju izbacujemo iz prehrane kad odlučimo krenuti na dijetu ili okrenuti novi list u prehrani - no, nisu sve vrste hljeba nastale na isti način, a opet većinom ih trpamo u isti koš.

Svi znamo da bijeli hljeb sadrži rafinirano brašno i žitarice te visoki glikemijski indeks, a upravo u procesu obrađivanja nestaju nutritivni dijelovi žitarice - u toj fazi obrade uklanja se vanjski sloj žitarica koji obiluje vitaminom B i mineralima.

Međutim, cjeloviti hljeb može biti izuzetna potpora našem zdravlju, stoga ove tri vrste hljeba nemojte izbjegavati jer su zdrave i potrebne vašem organizmu:

Ezekiel hljeb -
razlikuje se od većine drugih vrsta kruha jer se proizvodi od proklijalog cjelovitog zrna. Ima iste prednosti za zdravlje kao bilo koji hljeb od cjelovitog zrna, ali i dodane vrijedne nutrijente. Ezekiel najčešće sadrži nekoliko vrsti žitarica ili leguma poput leće i ječma. Sadrži značajne količine kalcija, željeza i nijacina. Jedna šnita odnosno 45 grama Ezekielovog hljeba sadrži otprilike 140 kalorija, 5 grama proteina, 22 grama ugljikohidrata, 4 grama vlakni te 3.5 grama masti.

Hljeb od cjelovitih žitarica - ovo se odnosi generalno na bilo koji hljeb koji je napravljen od cjelovitog žita. Prolazi kroz manje obrada od onog koji se radi of rafiniranog brašna i sadrži više nutrijenata. Ovakav hljeb sadrži tiamin odnosno B1 vitamin, riboflavin tj. B2 vitamin, nijacin, željezo, magnezij i selenij. Uz tog, ovakav hljeb vrvi kompleksnim ugljikohidratima koji su ključni za zdravlje probave.

Raženi hljeb - raženi hljeb sadrži brašno zrna raži, koje je slično pšenici. Ima sličan nutritivni profil kao hljeb cjelovitog zrna pšenice i kvalitetan je izvor vitamina i minerala. Može biti tamne ili svijetle boje, ovisno o načinu proizvodnje. S ovim je hljebom ključno čitati listu sastojaka jer ponekad prozvođači dodaju prerađeno, bijelo brašno. Šnita raženog hljeba sadrži oko 90 kalorija, 3 grama proteina, 17 grama ugljikohidrata, 1.5 grama masti i 2 grama vlakna. Malo istraživanje čak je otkrilo da raženi hljeb regulira razine šećera u krvi pa je dobar izbor za dijabetičare, ali bitno je posavjetovati se s liječnikom.

KOMENTARI NA ČLANAK

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove magazina SUTRA.BA. Online magazin SUTRA.BA zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara SUTRA.BA nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila.

Komentarisanje na ovu vijest nije dozvoljeno !

    Najčitanije:

  • 24 Sata
  • 7 Dana
  • 30 Dana

PROMO