12.06.11 u 12:20

KAD ODLUČUJE RAZUM

VW Passat 2.0 TDI Comfortline

Da upravo tako, kada odlučuje razum, a kada u potpunosti izbacimo emocije, onda je odluka jasna, izbor pada na uratke iz Volfsburga. Naravno, ima jako mnogo limuzina za poslovne ljude koje mogu biti predmetom razmišljanja, no baš tada kada razmišljate jedino vam Nijemci izgledaju kao logičan izbor. Tako smo i mi na testu imali sedmu generaciju Volkswagen Passata opremljenog dizelskim motorom. Iskreno, i pored svega, uživali smo u ovom vjetru...

Volkswagen Passat veliki je obiteljski automobil koji se proizvodi još od 1973. godine, a danas je na tržištu prisutna sedma generacija modela. Smješten između Golfa/Jette i Phaetona, novi se Passat sve više gura u premium segment. Volkswagen je na pariškom salonu automobila 2010. godine predstavio facelift Passata B6 kojeg su osvježili dizajneri Klaus Bischoff i Walter de Silva. Iako se ovdje radi o redizajnu, novi je model toliko promijenjen u odnosu na B6 da je čak dobio i novu oznaku „B7“. Izvana, svaki pa i najmanji dio je zamijenjen, osim krova koji je zadržao istu liniju. Visina i širina novog modela je nepromijenjena, dok je novi model produžen za 4 mm. Volkswagen je oduvijek bio poznat po vrlo kvalitetnim, ali dizajnerski neprimjetnim automobilima. Tako će i novi Passat u velikom D segmentu ostati popularan, ali ne zbog futurističkog i odvažnog dizajna, već zbog detalja koji ovaj automobil čine boljim. Novi je Volkswagen Passat na našem tržištu dostupan benzinskim motorom 1.8 TSI i 160 KS i dvolitrenim dizelašem u dvije varijante. Dizelaši više ne dolaze sa pumpa dizna tehnologijom, već su svi opremljeni naprednijim common-rail sustavom. Prva varijanta raspolaže sa 140 KS i 320 Nm, dok je druga nešto snažnija i razvija 170 KS i 350 Nm okretnog momenta. Svi motori serijski dolaze sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, dok je 7-stupanjski automatski DSG mjenjač dostupan samo za dva snažnija benzinca (na nekim tržištima mogu se naći i slabiji benzinci) i jače dizelaše. 4Motion pogon mogu imati samo 2.0-litreni TDI motori. Interijer novog Passata donosi nam manje promijene u odnosu na B6 model, dok je osnovni dizajn ostao isti. Sve linije u kabini preuzete su iz starog modela. Pogledate li kokpit uočiti ćete drugačije boje i redizajniran audio sustav. Korišteni su i kvalitetniji materijali koji su i bolje obrađeni te su sada još ugodniji na dodir. Nas se dojmio i novi upravljač. Trokraki kožni upravljač sada ima i aluminijske dodatke i ergonomski obruč koji ne samo što dobro izgleda, već i odlično „leži“ u rukama. Instrumentna ploča ostala je gotovo nepromijenjena. I dalje je vrlo pregledna, jedino je centralni ekran znatno bolje organiziran. Osvježavajuća novost je analogni sat na vrhu središnje konzole koji kompletnu kabinu diže na jednu višu razinu. Redizajnirani audio sustav sa monokromatskim ekranom sada prikazuje i vizualno parkirne senzore, ali i postavke klimatizacijskog uređaja. Automatska dvozonska klima sastoji se od dva koluta pomoću kojih se namješta željena temperatura i tipki za usmjeravanje zraka. Željena temperatura se prikazuje i na kolutima, ali i na ekranu audio sustava. Kako VW Passat spada među najveće automobile u D segmentu, raskošna ponuda prostora ne čudi. Straga se mogu smjestiti tri odrasle osobe bez guranja. Kao i u kabini, prtljažni prostor je također među najvećim u klasi. Čak 565 litara zapremine dovoljno je za skoro sve potrebe. Velika novost je mogućnost horizontalnog namještanja naslona za glavu koju smo imali prilike vidjeti i u novom Touaregu. Nisu samo vrlo praktični, već i smanjuju mogućnost trzajnih ozljeda prilikom sudara. Što se samih sjedala tiče, ona su ostala ista. I dalje su dosta tvrda što će ljudi sa problematičnom kralježnicom znati cijeniti, jedino što im i dalje nedostaje jest bolji i deblji bočni oslonci.   Mi smo na testu imali model sa najpoželjnijim motorom. Radi se o 2.0 TDI agregatu koji razvija 140 KS uz 320 Nm okretnog momenta. Glavna odlika ovog motora su solidne performanse i uglađeni rad. Prelaskom sa pumpa dizna na common-rail motori grupacije postali su mirniji i štedljiviji. Ovaj model serijski je opremljen i BlueMotion tehnologijom u koju spada i Stop/Start sustav što novog Passata čini ekonomičnijim. Znatno je smanjena buka u automobilu. Isto tako, znatno je bolji odaziv na gas koji pomalo podsjeća na benzince. Ispod 1.500 okretaja motor je dosta „mrtav“, ali ukoliko ga se drži iznad navedene brojke, ubrzanja će biti izvanredna. Iako je automatski DSG mjenjač bio ugodniji za vožnju, ni 6-stupanjski ručni mjenjač ne predstavlja nikakav problem. Precizan je i nema duge hodove, pa ni često posezanje za ručicom mjenjača ne pada teško. Stupnjevi prijenosa dobro su proračunati. Peti i šesti stupanj omogućuju držanje visokih brzina na autocesti uz niske okretaje motora. Nakon druženja sa novim Passatom shvatili smo kako je ovjes modela B6 bio krući i omogućavao je dinamičniju vožnju u ekstremnijim uvjetima. S druge strane, malo koji kupac Passata ima namjeru voziti konstantno na granici mogućeg, stoga sam mišljenja da je udobniji ovjes kakvog ima B7 prikladniji. Ovjes je zaista dobro pogođen. Dovoljno je mekan za udobnu vožnju, dok je s druge strane i dovoljno krut za sigurnu vožnju. Volkswagen je sa novim Passatom odlučio i malo šokirati tržište. Iako je znatno napredniji i bolje opremljen od svog prethodnika, novi je model ipak jeftiniji. Kako i prošli, tako će i novi Passat ostati jedan od najpoželjnijih obiteljskih i poslovnih automobila u klasi. Cijena Passata opremljenog 1.8-litrenim TSI motorom i Comfortline paketom opreme iznosi 39.457 KM. Dizelski model kakav smo mi vozili, uz Comfortline paket opreme imao je još i metalik boju te rezervni kotač normalnih dimenzija, pa je njegova cijena do registarcije 48.518 KM.

KOMENTARI NA ČLANAK

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove magazina SUTRA.BA. Online magazin SUTRA.BA zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara SUTRA.BA nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila.

    Najčitanije:

  • 24 Sata
  • 7 Dana
  • 30 Dana

PROMO