17.05.14 u 15:45

LAV KOJI METE KONKURENTE

Vozili smo: Peugeot 2008 Allure 1.2 VTi

Iz Francuske stiže invazija malih crossovera. Nakon Renault Captura, poluterenske izvedenice Clija, na naše je tržište stigao i Peugeot 2008. A sve je započeo Nissan Juke, koji je nedavno proslavio već peti roĎendan. Peugeot 2008, kojemu ime pokazuje srodstvo s modelom 208, svjetsku je premijeru imao početkom marta prošle godine. Domaće je predstavljanje održano prošlog ljeta u prekrasnom ambijentu u okolini Šipova.

Iz Francuske stiže invazija malih crossovera. Nakon Renault Captura, poluterenske izvedenice Clija, na naše je tržište stigao i Peugeot 2008. A sve je započeo Nissan Juke, koji je nedavno proslavio već peti roĎendan. Peugeot 2008, kojemu ime pokazuje srodstvo s modelom 208, svjetsku je premijeru imao početkom marta prošle godine. Domaće je predstavljanje održano prošlog ljeta u prekrasnom ambijentu u okolini Šipova.   U sportsko-rekreativnom okruženju željela se naglasiti atraktivnost novog modela, koji izgleda poput 208 'u gojzericama'. Francuzi su pokušali i uspjeli napraviti atraktivan i privlačan crossover B-segmenta, koji najavljuje širenje ovog novog tržišnog segmenta. Kriza s jedne strane ostavlja sumnju da 2008 nije stigao u pravo vrijeme, a s druge to je najbolji tajming za uvoĎenje potpuno novog i zanimljivog koncepta, koji uz funkcionalnost pruža i snažnu emocionalnu notu.  Već se na prvi pogled vidi da su dizajneri i stručnjaci iz Pariza napravili dobar posao. Najljepši crossover B-segmenta napravljen je uvjerljivo i dobro opremljen. Kombinacija mišičavog i elegantnog stila pokazala se punim pogotkom. Premda je sve napravljeno tehnologijom 'downsizinga', masa od 1050 do više od 1200 kg pokazuje da je novi model naglašeno solidan. Ta se prepoznaje i u 'izvornom' modelu 208, premda je osjetno lakši od 207-ice, a novi je dobio dodatne adute, kojim već postaje 'pošten komad auta'. Udaljenost podnice od tla, u usporedbi sa 208, povećana je sa 9,8 na 16,2 cm, što omogućava izlete izvan asfalta te olakšava ulazak u auto   Za razliku od vanjštine, koja se ipak znatnije razlikuje, unutrašnjost je slična onoj u modelu 208. Maleni volan i neobično postavljeni instrumenti (treba se naviknuti da se na njih gleda preko volana) pružaju osjećaj upravljanja okretnog i dinamičnog automobila, što Peugeot 2008 svakako jest. Komfor na prednjim sjedalima 208-ici je OK, a produženi stražnji dio, uz osjetno veću visinu, osigurao je više prostora na stražnjim sjedalima, gdje je vrlo prostrano za dvije osobe, a mjesta ima i za treću. Kad se tome doda i prtljažnik, obujma povećanog na 350 do 1194 litara, 2008 je zanimljiv obiteljski auto.   U benzinskoj su ponudi 3-cilindarski 1.2 VTi sa 82 KS te 4-cilindarski 1.6 VTi sa 120 KS, a u dizelskoj 1.4 HDi sa 68 KS te 1.6 e-HDi sa 92 i 115 KS. Oprema je rangirana u pakete Access, Active i Allure.   Vozili smo najopremljeniji model Allure 1.2 VTi, koji već ponudom ulazi u segment kompaktnih modela, s blagim premium elementima. Položaj za upravljačem je vrlo dobar, a neobična ručna kočnica i pomalo zbijen, ali ipak funkcionalan raspored komandi na središnjoj konzoli, nakon kratke prilagodbe obećavaju ugodnu vožnju. Sjedala su dobro oblikovana i komforna, maleni volan takoĎer zaslužuje palac gore, a najveći plus zaslužuje kratka i precizna ručica mjenjača, posebno stoga što je to donedavno bila glavna zamjerka PSA-ovim modelima. Treba pohvaliti i dobro prigušenje buke.  Peugeot 2008 dobro leži na asfaltu, uz 'pogođenu' tvrdoću podvozja, Blago povišen položaj za volanom i visoki bokovi pružaju osjećaj vožnje znatno većeg automobila. Izvedba crossover dobro je prilagođena neravnim prometnicama, a za dobar osjećaj vožnje kroz zavoje, uz dobro prilagođeno podvozje, zaslužna je naglašena čvrstoća šasije. Sve to omogućava brzu vožnju bez iznenađenja, uz laganu kontrolu i snažne kočnice. Naginjanje u zavojima je minimalno i tek u graničnim uvjetima potrebno je blago dodavati upravljač. Ukratko, osjećaj vožnje je kao u ozbiljnijem kompaktu, a za uvjerljiv dojam zaslužna je i bogata oprema. Iako se mnogima maleni trocilindraš čini pomalo nejakim, smatramo da je to klasični “placebo efekat”, jer većina čim čuje o kakvoj je kubikaži riječ, osjeti neku čudnu “slabost”. Mi smo za svoju rutu odabrali najpopularniju bh. cestu, odnosno jedini put ka moru, dakle pravac Sarajevo – Mostar. Svako vozilo koje nam je uvjetno smetalo na cesti bilo je elegantno zaobiđeno i to bez pola muke. Uz Ivan Peugeotov maleni agregat je vukao bez ikakvih problema, a mi smo često bili prinuđeni blicanjem upozoravati one sporije da se sklone pred našim “lavićem”. Doduše, potrebno je nešto češće posezati za ručicom mjenjača, no i to zna dati posebnu draž vožnji. Onda kada nismo tjerali “smetače” ispred sebe, vožnju smo smirivali na razinu nešto bržeg obiteljskog stila i na kraju smo nagrađeni izuzetno niskom prosječnom potrošnjom. Na kraju testa koji je iznosio 60:40 u korist gradske vožnje prosjek je bio 6,3 litra bezolovnog benzina. Ukoliko niste skloni razmišljati kako veća pluća nužno znače i bolji osjećaj u vožnji, a ipak kupujete obiteljski crossover, onda je upravo ova kombinacija pun pogodak. No, ukoliko ipak želite nešto više snage, naša preporuka je neki od jačih dizelskih agregata. Naravno, to znači i nešto višu cijenu. Mi smo, iskreno, kao dokazani konformisti, skloniji opciji bogate opreme i solidnog pogonskog agregata, nego se lišavati blagodeti moderne tehnologije zbog uzaludnog jurcanja, pogotovo našim cestama. Osnovni podaci o testnom automobilu: Peugeot 2008 Allure 1.2 VTi Cijena osnovnog modela: 27.071 KM Cijena testnog modela: 33.905 KM Motor: Smješten naprijed poprečno, tri cilindra, 12 ventila, benzinski, atmosferski. Radna zapremina 1.199 ccm. Maksimalna snaga 60 kW - 82 KS pri 4.000 obr/min. Maksimalni obrtni moment 220 Nm pri 1.750 obr/min. Euro 5. Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 5-stepeni ručni mjenjač, felge prečnika 16 inča, gume 1955/60 R16. Ovjes: Naprijed MacPherson s donjom trouglastom viljuškom i stabilizatorom, nazad polukruta osovina sa stabilizatorom i amortizerima sa spiralnim oprugama. Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 13,4 s. Maksimalna brzina - 170 km/h. Potrošnja na testu – 6,3 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 6,0 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,3 l/100 km, kombinovano 4,9 l/100 km. Zapremina rezervoara – 50 l. Dimenzije: Dužina – 4.159 mm, širina - 1.739 mm, visina - 1.556 mm, međuosovinski razmak - 2.538 mm, prtljažnik 350 litara, težina praznog vozila – 1.180 kg, Ukupna dozvoljena težina vozila – 2.430 kg. Garancija: Četiri godine ili 100.000 pređenih km. Dvanaest godina na karoseriju, bez obzira na broj pređenih kilometara.

KOMENTARI NA ČLANAK

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove magazina SUTRA.BA. Online magazin SUTRA.BA zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara SUTRA.BA nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila.

    Najčitanije:

  • 24 Sata
  • 7 Dana
  • 30 Dana

PROMO