18.07.12 u 16:39

PUN POGODAK!

Toyota Avensis 1.6 Terra

Toyota je predstavila treću generaciju Avensisa . Bilo je krajnje vrijeme, jer se dolaskom Citroëna C5, Mazde 6, Honde Accord, Opel Insignije i Škode Superb, uz već etablirane modele VW Passat i Ford Mondeo, konkurencija užarila do usijanja.

Da se podsjetimo, ovo je treća generacija Avensisa. Prvi je predstavljen 1998., kad je zamijenio uspješan model Carina. Drugi je stigao 2003. te je, unatoč nesumnjivim kvalitetama, postigao prosječan uspjeh na tržištu. Razlog je bio u neuvjerljivom dizajnu. Zbog toga je atraktivniji stil i otmjenija izvedba bio jedan od prioriteta pri dizajniranju novog modela i Toyotinim stručnjacima treba čestitati ne dobrom uspjehu. Malo zbunjuje činjenica da je Avensis zadržao međuosovinski razmak od 270 cm, najmanji u klasi. Platforma je ipak nova, što se vidi po povećanju traga kotača za 3,5 cm sprijeda i 4 cm straga. Time su poboljšana vozna svojstva. Po uzoru na konkurenciju, Avensis se rastegao, ali razmjerno malo, sa 464,5 na 469,5 cm te je među najkraćim limuzinama srednje klase. Razmjerno je znatno više povećana širina, sa 176 na 181 cm, što je i najveći doprinos komforu u unutrašnjosti. To je sada potpuno odrasla, tehnološki unaprijeđena i bogato opremljen igrač srednje klase. Kao i dosadašnji model, Avensis će se nuditi u limuzinskoj verziji (zasad samo u verziji s četvera vrata) te kao skladan i funkcionalan karavan, dugačak 476,5 cm. Nije se išlo na ekstremne dimenzije te novi Avensis djeluje odmjereno i dobro izbalansirano. Zanimljivo, prtljažnik limuzine blago je smanjen, sa 520 na 509 litara. Iako je stilski znatno unaprijeđen, novi Avensis zadržava vezu s ostalim modelima Toyote, no unutrašnjost unosi brojne stilske elemente Lexusa IS. Već na prvi pogled uočava se vrlo dobra aerodinamika – koeficijent otpora zraka kod limuzine iznosi 0,28, a kod karavana 0,29. To je poboljšava performanse i smanjuje potrošnju. Svi koji znaju kako stoje stvari u svjetskoj autoindustriji, potvrdit će vam kako su Toyote najkvalitetniji automobili na tržištu, a to potvrđuju i sve relevantne statistike pouzdanosti. No, proteklih je godina zabilježen zabrinjavajući pad pouzdanosti Toyote te je povratak staroj kvaliteti bio jedan od glavnih prioriteta. Velike su novosti u tehnologiji benzinskih motora. Dosadašnji motori 1.6, 1.8 i 2.0 serije VVT-i, zamjenjuje serija Valvematic. Nova tehnologija, pored podešavanja vremena i faze otvaranja ventila, podešava i hod usisnih ventila. Ta je koncepcija slična BMW-ovom Valvetronicu s Bi-Vanos sustavom, koja učinkovito povećava snagu i smanjuje potrošnju. Bolje se performanse postižu uz nižu potrošnju, a unaprijeđeno podvozje i upravljački mehanizam, osiguravaju veći užitak vožnje. Na krilima visoke tehnologije snaga benzinca 1.6 povećana je sa 110 sa 132 KS te je to sada uvjerljivo najsnažniji u klasi (drugi do njega je BMW 116i sa 122 KS). Benzinac 1.8 pojačan je sa 129 na 147 KS, a 2.0, koji ima i direktno ubrizgavanje sa 147 na 152 KS. Zbog promjene omjera cijena goriva, prioritet u razvoju bio je na benzinskim motorima te im je potrošnja snižena za deset posto, na prosječnih 6,5 do 6,9 litara. Rade uglađenije i tiše te su osjetno elastičniji, što je dobrodošlo za vozače koji ne vole često šaltati. Naravno, svi motori ispunjavaju ekološke norme Euro 5. Standardni mjenjač je ručni 6-stupanjski. Uvjerljiva vozna svojstva novog Avensisa podupire i dorađeno podvozje. Japanski su stručnjaci postigli uvjerljiv kompromis udobnosti i stabilnosti, što je prava mjera za ovakav automobil. ESP sustav druge generacije unaprijeđen je sinergijom s upravljačkim mehanizmom, a ojačane su i kočnice. Za više od 20 posto povećana je strukturalna čvrstoća karoserije te nitko ne sumnja da će novi Avensis osvojiti pet zvjezdica po Euro-NCAP crash testu. U opciji je i sustav Pre-Crash, koji prepoznaje mogućnost neizbježnog sudara te zateže sigurnosne pojaseve, povećava tlak u kočnom sustavu i uključuje četiri žmigavca. U opciji su i sustavi koji kontroliraju udaljenost od vozila ispred i zadržavanje vozne trake. Ukratko, novi je Avensis odlikaš od glave do pete. Avensis kojeg smo mi vozili bio je opremljen najskromnijim paketom opreme Terra. No, kada je Toyota u pitanju, onda to znači da su sve potrebe zadovoljene. To je pogotovo vidljivo u našim uvjetima gdje pojedini proizvođači svaki iole bitniji užitak dodatno i „masno” naplaćuju. Dakle ovaj Avensis je imao mnoštvo pretinaca, jako učinkovit manuelni klima-uređaj, audio-uređaj sa komandama na upravljaču koji „vrt” mp3 format, a posjeduje i USB priključak za one kojima je užitak u dobroj pjesmi od izuzetne važnosti. Tu su i ABS, EBD, električno pokretana stakla na prednjim vratima i vanjski retrovizori, centralno daljinsko otključavanje i čelični kotači od 16 inča. Na kraju ide najvažniji podatak. Ovako opremljenu Toyotu Avensis možete nabaviti po cijeni od  33.836 KM. Priznat ćete da je to više nego povoljno, jer neki konkurenti nude modele iz niže klase po višoj cijeni od ove.

KOMENTARI NA ČLANAK

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove magazina SUTRA.BA. Online magazin SUTRA.BA zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara SUTRA.BA nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila.

    Najčitanije:

  • 24 Sata
  • 7 Dana
  • 30 Dana

PROMO