18.08.16 u 12:30

SFF: Prikazan film Bezbožnica koji se 'bori' za nagradu Srce Sarajeva

U okviru Takmičarskog programa - igrani film 22. Sarajevo Film Festivala (SFF), danas je u Narodnom pozorišu na pres-projekciji prikazan bugarski film Bezbožnica rediteljice Ralitze Petrove kao šesto ostvarenje u konkurenciji za nagradu Srce Sarajeva za najbolji film.

Ovaj film govori o Gani, njegovateljici starih osoba oboljelih od demencije, koja istovremeno prodaje njihove lične karte na ilegalnom tržištu lažnih identiteta. Njegovateljica živi s nezaposlenom majkom koju finansijski izdržava, ali s kojom gotovo da i ne govori. Ljubav ne pronalazi ni u vezi sa svojim momkom, automehaničarem. Nakon što je seksualna privlačnost među njima nestala, njihova jedina intimna spona jeste zajednička ovisnost o morfiju.

Težak život joj je oduzeo osjećajnost, ali jedna baka je uspijeva promijeniti, zahvaljujući muzici. Gana odlučuje prestati potkradati stare žene i ljude, ali izaći iz začaranog kruga nedozvoljenog trafica, nije jednostavno. Uloge u filmu ostvarili su Alexandr Triffonov, Irena Ivanova, Dimitar Petkov, Ventzislav Konstantinov, Ivan Nalbantov, Ivanka Gorshinina i Petra Elenkova.

Bugarska rediteljica Ralitza Petrova dobila je nagradu okumenskog žirija 69. izdanja Locarno Film Festivala "Zlatnog leoparda" kao i njena glavna glumica u ovom ostvarenju Irina Ivanovna, koja je nagrađena za najbolju žensku interpretaciju.

Kako su danas kazale Petrova i Ivanova na pres-konferenciji nakon projekcije filma nagrade nisu očekivale i došle su kao iznenađenje, ali su izrazile veliko zadovoljstvo da je film tako dobro prihvaćen. Ivanova je naglasila da je ovo njen debitanski film budući da ona nije profesionalna glumica, ali je ocijenila da je u ovom poslu potrebno biti iskren i zaviriti duboko u svoje biće.

Film je rađen u formatu 35 mm, a redateljica je pojasnila da je to njen najdraži format, koji joj je u ovom filmu omogućio da predstavi klaustrofobiju i samu težinu tog prostora, ali i atmosferu. Dodala je da kada bira glumce uvijek želi da nađe one koji su preživjeli emocije slične onima koje preživljavaju likovi iz filmova te je sretna da je uspjela u tome.

Na pitanje kako je uspjela naći starije ljude koji su pristali biti dio ovog filma, Petrova je kazala da ih je pronašla u staračkim domovima, a većina od njih je surađivala zbog čega je rediteljica pojasnila da je film zapravo svojevrstan omaž njima te da nije imala namjeru ni na koji način povrijediti njihov ponos.

Producentica filma Rossitsa Valkanova je kazala da je i ovaj projekat počeo na prošlogodišnjem CineLinku SFF-a, ali da su poslije toga imali problema s finansiranjem, no u trenutku kada su iz Danske dobili podršku za film on je i završen. Izražena je nada da će film uskoro biti prikazan i u Bugarskoj iako  imaju problem s distribucijom, budući da nemaju kina u kojima to mogu uraditi. Zvanična projekcija ovog filma planirana je za večeras u 20.00 sati u Narodnom pozorištu.