17.08.11 u 12:26

SAČUVALA OBRAZ GRUPACIJE

SEAT Ibiza ST 1.4 16V

Konačno se Seatu isplatio trud. Godinama su Španjolci proizvodili automobile koji su imali najviše duše u cijelom koncernu, ali, ipak, kažu da je VW to radio kvalitetnije, a češka Škoda je imala niže cijene. Onda se dogodilo čudo, “Pedro” je odlučio biti ozbiljniji sa šarafcigerom, Nijemci su sve oko sebe upropastili kako bi Pola vratili u sami vrh, a Česima je neko rekao kako će im biti isplatnije, ako drastično podignu cijene svojih vozila.

Naše skromno mišljenje je da VW Polu neće niti Bog pomoći (zvali ga Allahom, Isusom, Budom, Shivom…), ne zato što je automobil loš, nego se konkurenti multipliciraju geometrijskom progresijom, ekonomska kriza hara plenetom, a i ko je više lud svake dvije godine mijenjati automobil. Maltene toliko često proizvođači izbacuju nove modele, tako da je i prodavcima teško da ulove nit, a kamoli kupci.  Škoda Fabia je klasična žrtva bahatosti Volkswagena koji je prvom generacijom “buhtlice” iz Mlade Boleslave sebi zabio auto-gol. Bez obzira što sve ide u istu kasu, ipak je sujeta bila jača. Mora se znati ko je glavni. Zato su od male-velike Fabije, napravili nešto što podsjeća na Suzuki Swift, a pokušavaju nam to prodati kao obiteljski automobil. Neka hvala, reći ću to glasno kao neko koje u svojoj garaži imao karavansku izvedbu Fabije prve generacije i doživio šok kada je sjeo za upravljač nasljednice. Ibiza je, pak, oduvijek bila automobil, za one koji vole lijep dizajun i zadovoljstvo u vožnji. Sjećam se kako sam malo-malo od svog kolege Nevena uzimao službeni automobil njegove tvrtke, SEAT Ibiza 1.9 TDI, prošla generacija. Kada god nije trebao nikome tamo, bio je u mojim rukama i istinski sam uživao vozeći je. Sve dok je vozačke neznalice iz njegove tvrtke nisu doslovno „slomile”. U kasnijim razgovorima spoznao sa da je i njemu to bio jedan od najdražih automobila. Upravo takva je bila i naša Ibiza ST. Nema boljeg karavana u B segmentu od nje. Najbliži konkurent je Renault Clio Break koji ima kvalitet i motorizaciju, ali mu nedostaje osobnosti. Što se tiče gore pomenutog VW Pola, on kaska za Ibizom jer ima mali prtljažnik, manje opreme i višu cijenu. Nova Fabija karavan, hm, hm, nju je najbolje opisala moja supruga (napomene radi ona je izabrala našu Fabiju prve generacije riječima: „ Ona i niti jedna druga”) koja je za novu Fabiju karavan rekla: „Vidi nova Lada”. Treba li išta više reći? Naravno kako kod nas caruju predrasude tako i ne čudi činjenica da se Ibiza ST, iako avangardna, udobna, kvalitetna, opremljena i jeftina ima lošiju prodaju od Pola i Fabije. Sa odličnim benzinskim agregatom od 1,4 litara i 85 KS, također je cjenovno veoma konkurentna i predstavlja klasu za sebe, jer karavana u ovoj klasi ima veoma malo (Fabija, Peugeot 207, Clio), a sportskih karavana i nema. Ono što je Alfa propustila da ponudi kupcima, učinio je Seat i vozačima manjih platežnih mogućnosti ponudio zabavan automobil za vožnju, koji je u isto vrijeme sportsko i obiteljsko vozilo. Jako dobar i precizan menjač, servo upravljač koji je najprecizniji i najdirektniji u klasi i ovjes koji nudi najbolju stabilnost u B segmentu obradovaće one koji uživaju u nešto bržoj vožnji. Iskreno, kada govorimo o predrasudama, i mi smo bili skeptični prema 1.4 litrenom 16-ventilskom agregatu. Pa još kada smo vidjeli da ima “samo” 85 KS, pomislili smo da će nas “zaklati” potrošnja, a još će nas pretjecati i kamioni. No, budimo realni, nisu VW-ovi inžinjeri amateri. Ovaj agregat u Ibizi ST veoma vrzo dostigne 180 km/h i tom brzinom se možete kretati dok god imate goriva u rezervoaru, bez ikakvog naprezanja. Dakle, kako kod nas, čini mi se, ima negdje oko 40-ak kilometara auto-ceste, ovaj automobil će Vas izuzetno dobro služiti, baš kao i za vrijeme izleta u neke normalnije zemlje gdje je auto-cesta postala navika. Izolacija kabine je sjajna, tako da buka postaje smetnja tek na nekih 170 km/h. Ono što posebno oduševljava jeste ovjes. Na trenutke smo pomislili da je SEAT opet posegao na policu sa Audijevim dijelovima (poput Exea). Ibiza ST sjajno upija neravnine, a stabilnost je zaista vrhunska. Na putu preko Romanije su nam na živce išli vozači nekih skupljih automobila koji su u svakoj krivini panično stiskali kočnicu, a tome je prethodilo luđačko stiskanje papučice gasa, jer kako za Boga miloga, dopustiti da nas pretekne tamo neki SEAT. Da zaključimo, za male novce dobijate automobil sa vrhunski izbalansiranim ovjesom. Do 100 km/h Ibiza ST sa 1.4 litrenim 16-ventilskim benzincem stiže za 12 sekundi, a maksimalna brzina po tvorničkim podacima iznosi 177 km/h. Ipak, vjerujte nam, može i nešto brže. Potrošnja je pravo iznenađenje, ukoliko je natjerate na 170 km/h, trošit ćete jedva nešto malo više od 8 litara (8,2 litra), a ako se spustite na razumnih i zakon prihvatljivih 140 km/h ista se spušta na 7,6 litara. Nije rasinica niti u gradu, uz konstantno uključenu klimu (ručnu) i poznatu vožnju prva-druga-jedva treća, stigli smo do 7,9 litara. Elastičnost motora je solidna, osim u petom stupnju prijenosa kada ubrzava polagano, što je i logično obzirom na zapreminu i obrtni moment od 132 Nm pri 3.800 okretaja. Sigurni smo da bi 1.2 litreni TSI sa 105 KS u Ibizi ST bio pun pogodak, jer isti agregat sasvim solidno pogoni i mnogo teže automobile poput, recimo, Škode Oktavije. Ergonomija je, barem kada je vozačka pozicija u pitanju, odlična. Prednja sjedišta ne drže tijelo baš najbolje u krivinama, ali su zato udobna. Poziciju upravljača je lako podesiti, a i on u rukama leži odlično. Nožne komande su dobro pozicionirane te ni tu nema zamjerki.. Od svih putnika jedino se moj desetogodišnji sin žalio na udobnost stražnje klupe, jeste da trenira košarku, no nije u grupi fenomena po pitanju visine. Ovaj španjolski proizvođač se, sa novom Ibizom, definitivno vratio tradiciji i kupcima ponudio jedan drugačiji auto kojim će, prije svega, osvojiti stare poklonike. Time je jedna bitka dobijena, a sada se Seatu okreću i drugi, uglavnom mlađi vozači, što potvrđuju solidni prodajni rezultati širom Europe, čak i na tržištima gdje SEAT i nije pretjerano na cijeni. Naravno, ima Ibiza ST i svojih mana. Motor jeste pouzdan i štedljiv, ali tehnološki ne spada u “mladiće”. Prtljažnij je velik, ali je prostora na stražnjim sjedalima malo, pogotovo za glavu. Zapremina rezervoara za gorivo je svega 45 litara što joj smanjuje autonomiju. Prednja svjetla imaju domet za 10% manji nego što je prosjek klase. Plastika na kokpitu je solidna, ali ne i najbolja u klasi, no to bi sigurno i podiglo cijenu. Prednost je što se SEAT vozila ne nalaze često u „crnoj hronici” u rubrici krađa vozila.  Ibiza ST izgleda mnogo modernije i lijepše od konkurencije (vanjske i unutrašnje), pa joj se može oprostiti nešto tvrđi ovjes. Ibiza u B segmentu nudi zavidno visoku razinu udobnosti  i sigurne vozne karakteristike. Kada se sve uzme u obzir, mada ima automobila koji ga "šiju" po mnogim pitanjima, nema automobila koji je u prosjeku ovako zaokružen i izbalansiran kao ovaj SEAT. Ovo se može nazvati izuzetno racionalnom i inteligentnom kupnjom, jer za 21.990 KM teško da ćete moći nabaviti prostraniji, funkcionalniji, štedljiviji i zabavniji automobil. Konačno i vrijeme je da španjolski proizvođač izađe iz sjene kako modela iz obitelji tako i šire konkurencije.

KOMENTARI NA ČLANAK

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove magazina SUTRA.BA. Online magazin SUTRA.BA zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara SUTRA.BA nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila.

    Najčitanije:

  • 24 Sata
  • 7 Dana
  • 30 Dana

PROMO