29.09.15 u 00:45

SAJAM AUTOMOBILA U FRANKFURTU 2015.

Renault predstavio novi Megane i Talisman

Renault je dugo pripremao novi Megane, a prethodna generacija pretrpjela je više „zatezanja bora“ nego i jedan model u ponudi francuskog proizvođača.

Segment kompaktnih automobila od izuzetne je važnosti za Renault, pa bilo kakvo „kockanje“ s novim modelom nije dolazilo u obzir.

Pored kompaktnog Meganea, Renault je predstavio i luksuznu limuzinu pod nazivom Talisman, s kojom očekuje značajan iskorak u automobilskom D segmentu.

Iako je Talisman javnosti predstavljen još početkom jula mjeseca 2015, ovo je njegovo prvo zvanično pojavljivanje na nekoj velikoj automobilskoj smotri. Zato i ne čudi što je bio okružen velikim brojem novinara koji su pažljivo proučavali svaki njegov dio, a već tradicionalno, bili su prisutni i „azijski špijuni“ sa metrom u ruci i bilježnicom.

Sa modelom Talisman Renault je napravio radikalnu promjenu u dizajnu i filozofiji, čime se želi ozbiljno približiti glavnim konkurentima iz Njemačke. Dizajn Talismana odiše elegancijom prema svjetskim mjerilima, a Renaultovi dizajneri vratili su se osnovama kreiranja limuzine, pri čemu su uspostavili idealne proporcije i savršenu ravnotežu između različitih volumena.

Talisman sa dužinom od 4,85 metara i širinom od 1,87 metara naglašava velikodušni unutrašnji prostor, spojen u jedinstveni vanjski dizajn neočekivan za limuzinu ovog tipa. Bliska saradnja dizajnera i inžinjera omogućila je postizanje idealnog omjera, jedna trećina/dvije trećine, ostakljenih površina i karoserije. Uz međuosovinski razmak od 2,81 metra izduženi poklopac motora i velike točkove, profil Talismana djeluje dinamično, a ujedno i skulpturalno.

Jedan od najupečatljivijih detalja Talismana su njegova svjetla. Renaultov novi vizuelni potpis nastavlja se kroz dnevna svjetla ”C” oblika, koja se protežu sve do branika.

Nizak završetak zadnjeg poklopca dopunjen je neobičnim dizajnom svjetlosnih tijela u 3D tehnologiji, koja se vizuelno spajaju u jednu cjelinu.

Kada je riječ o unutrašnjosti, Renault je i tu napravio veliki korak naprijed, kako u dizajniranju, tako i u završnoj obradi znatno kvalitetnijih materijala.

Unutrašnji prostor je vizuelno podijeljen na tri horizontalne cjeline koje čine noseću strukturu unutrašnjeg prostora. Kontrast toplih boja i materijala mekanih na dodir doprinosi dojmu velikodušnosti i prostranosti, dok mukotrpna pažnja i posvećenost detaljima na ergonomiji i dizajnu, stvaraju prirodnu privlačnost na prvi pogled.

U svom segmentu Talisman konkuriše za prvaka po najprostranijoj kabini i prostoru za odlaganje. Užitak koji ima vozač jednako je primamljiv i saputnicima, a kabina, kao jedna od najprostranijih u klasi, posebno se ističe u tri područja: prednji i stražnji prostor za glavu, te prostor za koljena u drugom redu sjedišta.

Visina od sjedišta do krova iznosi nenadmašnih 902 mm sprijeda i 855 mm straga, dok 262 mm za koljena na stražnjoj klupi Talismanu daju punopravan status predsjedničke limuzine. Dozu poslovne limuzine sposobne da preveze četiri torbe za golf, nadopunjuje, sa zapreminom među najboljima u svojoj klasi, 608 dm3 (VDA) izdašni prtljažnik, idealan i za porodične potrebe.

Talisman se može pohvaliti s tri nivoa multimedijske opreme. Osnovni model donosi digitalni radio uređaj spojen na 4,2 inčni ekran, sa besprijekornim prijemom i kvalitetom zvuka jednakom CD-u. Kod srednje opremljenih modela stiže multimedijski paket R-Link2 povezan na 7-inčni horizontalno postavljeni ekran, dok se top opremljene verzije mogu pohvaliti ”portretno” ugrađenim 8,7-inčnim ekranom osjetljivim na dodir.

Za pokretanje Talismana zadužena su dva benzinske motora TCe 150 i TCe 200, i tri dizelska motora dCi 110, dCi 130 i dCi 160, koji ispunjavaju Euro 6 normu. Oba benzinska motora opremljena su 7-stepenim EDC automatskim mjenjačem sa dvostrukim kvačilom. Ulazni i srednji dizelaš moguće je upariti sa 6-stepenim ručnim ili 6-stepenim EDC automatikom, dok je za najsnažnijeg TwinTurbo dizelaša dCi 130 rezervisan EDC sa šest stepeni prijenosa.

Pored limuzinske izvedbe Talismana Renault je izložio karavansku izvedbu koja nije ništa manje privukla pažnju.

Epitet glavne zvijezde Renaultovog štanda na frankfurtskom sajmu automobila ipak je pripao novom Megane modelu. Za ovaj model to je ujedno bila i svjetska premijera, od kojeg francuski proizvođač ima velika očekivanja. Kao i model Talisman, novi Megane kreiran je u duhu nove dizajnerske filozofije francuskog proizvođača, a nije izostavljen napredak u završnoj obradi i korištenju znatno kvalitetnijih materijala za izradu unutrašnjosti.

Četvrtu generaciju modela Megane odlikuju uravnotežene proporcije, novi identitet, velika ponuda visoke tehnologije iz viših automobilskih segmenata i Energy motori visoke efikasnosti i niske potrošnje, koji će iznova zadati nova mjerila u kompaktnoj klasi.

Novi Megane nosi novi identitet marke pokrenut sa modelom Clio, uključujući veliki logotip u obliku ”dijamanta” i široku rešetku hladnjaka naglašenu i oivičenu hromiranim letvicama, koje svoj ”dodir” imaju i na bočnim prozorima i ručkama vrata.

U poređenju sa prethodnikom, novi Megane duži je za 64 mm i 25 mm niži, te nudi širi trag točkova za 47 mm naprijed, odnosno 39 mm nazad, kao i duži međuosovinski razmak za 28 mm. U skladu sa izraženim dinamičnim stilom, stražnji prevjes je skraćen, a raspon dostupnih točkova narastao je do 18 inča.

Kapacitet prtljažnika Meganea četvrte generacije iznosi 434 litra, što je drugi najveći rezultat u klasi, a prtljažni prostor nadopunjuju praktični pretinci unutar kabine sa dodatnih 25 litara.

Aerodinamika je također bila značajna kod stvaranja novog Renaultovog hatchbacka. Naime, zračne lopatice sprijeda, reflektori zraka straga i motorizirane letvice koje se automatski zatvaraju, doprinose redukciji aerodinamičkog otpora.

Novi Megane postavljen je na novu CMF modularnu platformu, što je omogućilo da budući kupci imaju širok izbor naprednih tehnoloških mogućnosti, karakterističnih za više automobilske segmente. Iste tehnologije mogu se pronaći u većim modelima Talisman i Espace.

Novi Megane pokreće šest motora, tri benzinska TCe motora sa rasponom snage od 100 KS, 130 KS i 205 KS i tri dCI dizelska motora sa rasponom snage od 90 KS, 110 KS i 130 KS.

Po prvi put Megane model bit će opremljen sa EDC automatskim mjenjačem sa dvostrukim kvačilom, a koji će biti dostupan sa motorom dCi 110 u izvedbi sa šest stepeni prijenosa i TCe 130 i TCe 205 u izvedbi sa sedam stepeni prijenosa.

Renualt je predstavio i Meganea GT model kojeg pokreće benzinski TCe motor sa 205 KS koji je uparen sa 7-stepenim EDC mjenjačem. Pored sportskog ovjesa GT model odlikuje i jedan tehnološki novitet. Naime, GT model po prvi put opremljen je 4Control sistemom upravljanja sva četiri točka koji će doprinijeti boljim voznim karakteristikama. Početkom 2016. godine GT model bit će dostupan i sa najjačim bi turbo dizelskim motorom, dCI 165.

Za 2017. godinu Renault najavljuje i dolazak hibridnog Megane modela kojeg bi trebala odlikovati potrošnja goriva ispod 3 litra te 76 g/km CO2.

KOMENTARI NA ČLANAK

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove magazina SUTRA.BA. Online magazin SUTRA.BA zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara SUTRA.BA nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila.

    Najčitanije:

  • 24 Sata
  • 7 Dana
  • 30 Dana

PROMO