08.09.13 u 20:20

IDEALAN SAPUTNIK

Renault Captur dCi 90 Stop&Start

Nakon skoro 20 godina aktivnog druženja sa raznim automobilima, različitih marki, modelskoh oblika i namjena, rijetko nam se kada desi da nas neki automobil zaista oduševi. Posebno je to problematično u zadnjoj deceniji u kojoj je tehnološki napredak učinio to da niko ne može napraviti loš automobil, ali još teže je napraviti drugačiji. Srećom nekima to i uspijeva. Upravo zato je Renault Captur pun pogodak.

Zasigurno u ovoj klasi ima i po nečijem mišljenju boljih automobila, no mi kao racionalni vozači uzimamo u obzir mnogo više elemenata koji doprinose konačnom sudu, a samo jedan od njih je kvalitet ugrađenih materijala. Funkcionalnost, štedljivost, servisni intervali, cijena proizvoda, dizajn, ergonomija... povelik je spisak onoga u čemu Captur dominira. U našem slučaju teško da će presuditi kožni upravljač i mekši materijal kokpita, recimo. No, krenimo redom. Naš prvi pogled na Captura za vrijeme nacionalne prezentacije nije nam odmah izazvao uzdah oduševljenja, tako da možemo govoriti o ljubavi na drugi pogled. Isprva smo mislili da je riječ o šarenoj igrački za nepoznatog korisnika. Ipak, kada nam je došao u ruke, sve prvobitne stereotime smo željeli dokazati ili pak, prekrižiti.Kako važimo za ljude koji vole, ipak, malo više decentnosti, jarko narandžasta boja i naljepnice (čitaj personalizacija) na krovu nisu nam odavali baš neku značajnu ozbiljnost. No, izgled često prevari i to u mnogo bitnijim stvarima od izbora automobila. Ovdje je riječ o povišenom karavanu niže klase, obogaćenom detaljima i opremom SUV-a. Pogon je prednji, jer je to objektivno dovoljno, a osjetno se smanjuje cijena i potrošnja, a zbog manjih otpora i performanse su nešto bolje. Renaultov je adut stigao na proljeće i premda su „na prvu loptu“ mnogi pomislili kako se radi o tehnološkom blizancu Nissan Jukea, kao temelj iskorišten je novi Clio. To je pokazala o i dizajn, koji jasno pokazuje sličnost s novim francuskim adutom niže klase, odnosno njegovom karavanskom verzijomRazličitosti s Jukeom vidljive su po gabaritima. Captur je dugačak 412 cm, četiri centimetra manje od Jukea, širina od 178 centimetar i pol je veća, a visina od 157 cm gotovo jednaka. Već prilikom službene premijere, prošlog marta u Ženevi, bilo je jasno da se radi o atraktivnoj i zanimljivoj izvedenici Clija. Udaljenost podnice od tla iznosi 17 cm, što pruža zanimljive mogućnosti za vožnju izvan asfalta, pogotovo ako je uz dobre gume u opremi elektronički sistem protiv proklizavanja. Unutrašnjost odiše iznenađujućom količinom luksuza, u razmjeru s cijenom. Sjedi se više nego u Cliju, gotovo kao u Scenicu, što znatno olakšava ulaženje i izlaženje, a to će posebno znati cijeniti stariji kupci. Captur se ugledao na monovolumene po pitanju iskorištenosti prostora i količine pretinaca za odlaganje, kojih ima i više nego dovoljno. Posebno je dojmljiv pretinac ispred suvozača obujma 11 litara, koji nema klasična vratašca nego se cijeli izvlači, poput ladice. Raskošno oblikovana sjedala praktično su izvedena, jer se središnji dio tkanine jednostavno može skinuti i oprati u mašini za veš. Svakodnevnu funkcionalnost podiže i stražnja pomična klupa, koja omogućava povećanje obujma prtljažnika sa 377 na 455 litara, a uz preklapanje sjedala nudi se 1235.U paleti motora su dva turbobenzinca i jedan turbodizelaš. Početna je stepenica trocilindraš TCe 90 sa 90 KS i 135 Nm iz 898 ccm, koji premda na papiru djeluje pothranjeno, vuče iznenađujuće dobro, a prosječno troši šest litara. Snažniji benzinac iz obujma od 1197 ccm izvlači 120 KS i 190 Nm. Dobro se snalazi i u dinamičnoj vožnji, a troši oko 6,5 litara. Jedini predstavnik dizelaša je dCi 90 sa 90 KS i 220 Nm iz 1461 ccm. Tim je motorom opremljen testni model, s najbogatijim paketom opreme Dynamique. Dobra je to kombinacija, jer nudi šminkersku opremu, po cijeni od 32.173 KM (uz dodatnu opremu 34.359 KM). Captur nudi pristojan komfor sprijeda i straga, što je zasluga produženog karavanskog repa. U vožnji ostavlja dobar dojam. Obzirom na povišeno podvozje ne mogu se ni očekivati vozna svojstva na razini Clija, jer je naginjanje u zavojima izraženije. Unatoč tome djeluje stabilno, a sve gradske neravnine upija suvereno. Već najosnovniji paket opreme Authentique donosi ESP, četiri zračna jastuka i sve bitne elemente važne za ugodnu vožnju, dok bogatiji Expression i Dynamique objedinjuju i stavke poput kartice za otključavanje i pokretanje automobila, parkirne senzore te sustave Media Nav i R-Link.Provjereni dizelaš, koji iz obujma 1461 ccm razvija 90 KS, dobra je mjera za Captura, jer vuče solidno i pruža performanse po mjeri. Ubrzanje do stotke u 13,1 s i najveća brzina od 171 km/h je optimalno za ovaj auto. Mjenjač ima pet stupnjeva prijenosa što je za normalnu vožnju sasvim dovoljno. Jedino bi dobro došao na autocesti za smanjenje razine okretaja (dobro za potrošnju i performanse). Zbog toga nije preporučljivo duže voziti brže od 130 km/h, tada potrošnja na 140 prelazi sedam litara. Ali ako se ne pretjeruje s brzinom, potrošnju je lako spustiti ispod pet litara. Oni koji vole štedjeti mogu proći i s malo više od četiri. Niska potrošnja je jaki adut dizelskog Captura. Francuski su stručnjaci napravili dobar kompromis stabilnosti i udobnosti. Premda povišen, Captur može dobro „peglati“ zavoje, bez iznenađenja i minimalno dodavanje upravljača. Treba se priviknuti na pomalo sterilan i za malo prevelik upravljač, a mjenjač je precizan i ugodan. Premda su straga bubnjevi, zahvaljujući prednjim diskovima od 280 mm, Captur koči izvrsno i pri 100 km/h staje u 37 metara. Kad se tome doda osjećaj velike sigurnosti, koji naglašava masivna izvedba, vožnja je ugodna. Ako se ne pretjeruje s okretajima, dizelaš je dobro prigušen.Captur je zanimljiv novitet na našem tržištu, solidne izvedbe i dobrih svojstava,  a zbog komfora iznad očekivanja dobra je alternativa suvremenim kompaktima. Prosječnim kupcima je paket Dynamique previše, premda 17-colni naplaci poboljšavaju izgled i vozna svojstva (uz to su gume dvostruko skuplje od osnovnih i brže se troše). Zbog toga je „best.buy“ osnovni dizelaš dCi 90 Authentique, koji nudi sve što treba, a cijena od 28.970 KM osjetno je povoljnija. Može se reći i da je to Clio 's dodanom vrijednošću', što je dobra preporuka, jer je i osnovni Clio pokazao izvrsna svojstva.  Jedini problem Capturu bi mogao predstavljati konkurent koji također nije naivan, a to je Peugeot 2008, ali kako se ono kaže:“zdrava konkurencija je dobra za sve“. TEHNIČKE KARAKTERISTIKE Motor: turbodizelski, 4-cilindarski, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, jedno bregasto vratilo (zupčasti remen), dva ventila po cilindru, Zapremina motora: 1461 ccm Provrt x hod: 76,0 x 80,5 mm Kompresija: 18:1 Snaga: 66 kW/90 KS pri 5600/min Moment: 220 Nm pri 1750/min Pogon: prednji Mjenjač: ručni 5-stupanjski Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga polukrut, stabilizator Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 280 mm, straga bubnjevi, ABS, ESP Gume: 205/55 R 17 Karoserija: crossover niže klase, 5 vrata, 5 sjedala Dimenzije: 412 x 178 x 157 cm Osovinski razmak: 253 cm Prtljažnik: 377/455/1235 L Masa/nosivost: 1177/559 kg Spremnik goriva: 46 l Krug okretanja: 10,6 m Najveća brzina: 171 km/h Ubrzanje 0-100 km/h: 13,1 s Potrošnja: grad  4,2 / otvoreno 3,4 / kombinirano 3,7 l/100 km Potrošnja na testu: 4,8 l/100 km Cijena: 32.173 KM  

KOMENTARI NA ČLANAK

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove magazina SUTRA.BA. Online magazin SUTRA.BA zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara SUTRA.BA nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila.

    Najčitanije:

  • 24 Sata
  • 7 Dana
  • 30 Dana

PROMO