01.05.13 u 09:39

PEUGEOT 301, LIMUZINSKI MODEL SA VRLO, ZA BH. USLOVE, PRISTUPAČNOM CIJENOM

Recesijski recept za uspjeh

Peugeot-Citroen grupacija (PSA) je prošle godine najavila ofanzivu na polju cjenovno pristupačnih automobila, a prvi model iz te ofanzije je Peugeot 301, limuzinski model sa vrlo, za bh. uslove, pristupačnom cijenom.

Iako je ponio oznaku 301, što bi značilo da pripada kompaktnoj klasi, prema Peugeotovoj nomenklaturi, ovaj model je ipak pripadnik B segmenta, mada po skoro svim proporcijama može biti klasa više. Krivac za to je platforma modela 208, na kojoj je 301 nastao, ali ni to nije neki veliki nedostatak, jer je 301 napravljen da ispuni želje kupaca u istočnim dijelovima Evrope i Aziji, gdje kupci za malo para traže puno od automobila. Dizajn Odmah su uočljive sličnosti ovog modela sa njegovim većim bratom modelom 508, a to je karta na koju su dizajneri namjerno igrali. Prednji kraj automobila je najupečatljiviji, a tu je romboidna maska hladnjaka uokvirena kromiranim linijama, dok je u sklopu nje i pozicija za registarsku tablicu. Izduženi prednji farovi, masivni prednji odbojnik i valovita hauba sa propetim lavom, zaokružuju izgled prednjeg dijela automobila. Zahavljujući velikom međuosovinskom razmaku, s boka 301 djeluje jako elegantno i u potpunosti opravdava značenje pojma limuzina. Stražnji kraj automobila nije baš kreiran sa velikom dozom dinamičnosti, koja krasi prednji dio, pa je stražnji kraj i najslabije dizajniran dio automobila. Dizajn je u potpunosti posvećen praktičnosti vratima prtljažnika, pa i nema nekih posebnih dizajnerskih linija. Tu su i svjetlosne grupe stražnjeg kraja, koje se usijecaju u stražnje blatobrane, te masivan stražnji odbojnik.Enterijer Što se tiče enterijera, kvalitet materijala je u skladu cijene ovog automobila, stoga nemojte očekivati kromirane ili detalje presvučene klavir lakom. To je i razumljivo, pa je čitav kokpit urađen od tvrde i jeftine plastike, što je i klasičan recept za dobijanje što jeftinijeg automobila. To nije nikakav minus, pogotovo jer je kokpit dizajnerski dobro pogođen i izgleda kao da je napravljen od jednog, masivnog komada plastike. Centralna konzola je dobro riješena, a pohvaljujemo standardan oblik audiouređaja, koji neće izazvati dodatne troškove vlasniku, ukoliko bude želio ugraditi kupovni uređaj. Iznad njega se nalazi prostor za odlaganje sitnica, dok su ispod kontrole ručnog klima uređaja i ventilacije. Centralni greben između vozačkog i suvozačkog sjedišta je jako uzak, pa čak nije bilo mjesta za dva uporedna držača za čaše, a i onaj jedan ispod centralne konzole ne prima flaše veće od 0,33 litra. Instrument tabla je jednostavna i sastoji se od pokazivača brzine i obrtomjera, dok je između smješten ekran board kompjutera. Volan je trokraki, sa jasno naglašenim mjestima za držanje ruku, te je, kao na sportskim volanima, na donjem dijelu ravan. Nažalost, nema opcije namještanja po dubini, nego samo po visini. Prekidači su već viđeni u drugim Peugeot modelima, a posebno bi izdvojili rješenje prekidača za električno otvaranje/zatvaranje prozora, koji se nalaze na centralnom grebenu. Ovo rješenje na početku malo zbunujuje, ali se lako privići na njega, mada bi bolja opcija bila da se nalaze na standardnom mjestu. Najjača karta na koju igra ovaj model je prostor, kojeg unutra za sve putnike ima dovoljno. To je najprimjetnije na stražnjoj klupi, gdje će se putnici osjećati komotno, a prostora za koljena ima čak i previše. Upravo zbog ovakve ponude prostora, mnogi bi pomislili da je prtljažnik zakinut za zapreminu, ali to u ovom slučaju nije tako, pa kod 301 zapremina prtljažnika iznosi 506 litara, što je za ovu klasu zaista impozantno. Uz preklapanje stražnjih sjedišta u omjeru 60/40, dobije se ukupna zapremina od 1.332 litra. Motor i performanse Testni model je dolazio sa 1,6 litrenim HDI dizelašem sa 92 KS. Radi se o dobro poznatom motoru, koji već odavno pogoni mnoge PSA modele, ali i modele Forda, jer je ovaj motor nastao i zajedničkoj saradnji ove dvije kompanije. Motor ima 230 Nm obrtnog momenta i po svojoj snazi je sasvim dovoljan za ovaj model. Mirnog je i tihog rada, mada bi izolacija mogla biti i bolja, jer se zvuk često prenosi do putničkog prostora. Ali, i to ćemo pripisati štednji radi povoljne cijene. Pritom, ovaj model se pokazao kao vrlo mali potrošač, zahavljujući petostepenom ručnom mjenjaču i dobrim omjerima pri promjeni stepena prenosa. Peugeot 301 je i relativno lagan automobil, pa je i to doprinijelo manjoj potrošnji. Ona se u gradskim uslovima kretala oko šest litara, dok se u zavisnosti od konfiguracije ceste, na otvorenom potrošnja može spustiti i ispod pet litara. Što se tiče vožnje, 301 se ponaša standardno limuzinski i vrlo je udoban za vožnju. Poneka neravnina ili udubljenje na cesti će se prenijeti preko stražnje osovine i pritom ćete čuti tup udarac, ali sve je to podnošljivo. Kao što smo već rekli, najveći minus je izolacija, pa se pri većim brzinama osjeti strujanje zraka oko automobila. Volan solidno prati naređenja vozača i moglo bi se reći da je upravljanje na nivou klase ovih automobila. Preglednost je loša u stražnjem dijelu, zbog povišenog poklopca prtljažnika, pa toplo preporučujemo stražnje parking senzore. Inače, 301 do stotinu kilometara na sat ubrzava za 12,4 sekunde, uz maksimalnu brzinu od 180 kilometara na sat. Serijska oprema Centralno zaključavanje sa daljinskom komandom na ključu, ABS, ESP, četiri zračna jastuka, board kompjuter, monohromatski ekran u sredini komandne table, servo volan podesiv po visini, sjedište vozača podesivno po visini, električni podizači prednjih prozora, dva integralna naslona za glavu nazad, električno podešavanje nivoa prednjih farova, RDE Radio CDMP3 uređaj, taster za unutrašnje zaključavanje vrata u vožnji, automatsko zaključavanje u vožnji, dva zvučnika i AUX priključak, manuelni klima uređaj, stražnja sjedišta preklopiva 40/60, ručice vrata i retrovizori u boji karoserije, kromirani prstenovi na instrument tabli, svjetla za maglu, elektro podesivi retrovizori, taster za otvaranje prtljažnika na ključu i na komandnoj tabli. Dodatna oprema: metalik boja Zapremina motora 1.560 Snaga i obrtni moment 92 KS i 230 Nm Kombinirana potrošnja na 100 km 5,5 litara Ubrzanje do 100 km/h 12,4 sekunde Maksimalna brzina 180 kilometara na sat Težina 1.170 kilograma Zapremina prtljažnika 506 litara Zapremina rezervoara 50 litara Garancija Četiri godine ili 100.000 kilometara Cijena osnovnog modela 27.701 KM      Cijena testnog modela 19.932 KM  

KOMENTARI NA ČLANAK

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove magazina SUTRA.BA. Online magazin SUTRA.BA zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara SUTRA.BA nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila.

    Najčitanije:

  • 24 Sata
  • 7 Dana
  • 30 Dana

PROMO