16.08.14 u 16:00

ŠKODA RAPID SPACEBACK 1.2 TSI ELEGANCE

Rapidne mogućnosti

Možda smo emotivno vezani za Škodine karavane i kompaktne karavane, no zaista treba priznati da su se Česi baš izvještili u tom segment. Jednostavno svaki njihov model u takvoj karoserijskoj izvedbi izgleda, najblaže rečeno, ljepše.

Najnoviji češki model kompaktna je izvedenica već neko vrijeme poznatog Rapida, nazvana Spaceback. Donosi kompaktnije dimenzije i pozicionira se u važan tržišni segment između Fabije i Octavije. Osnovnim je oblikom prvi češki model u formi Golfa, zanemarimo li Feliciju iz 90-ih.  Dobro je što oznakom podsjeća na Audi A3 Sportback, a dijele i istu osnovnu platformu MQB te najvažnije mehaničke sklopove. To donosi zanimljiv prizvuk na tržištu. Osjetno skraćena i ugodno zaobljena verzija kompaktne limuzine zadržava međuosovinski razmak od 260 cm te time nudi i jednak prostor u kabini. Velika je pozornost posvećena kreiranju funkcionalnog prtljažnika, uz naglašenu brigu za detalje: djeljiv je te pored dvostruke podnice nudi i mrežu za prtljagu ili jednostavno spuštanje stražnje police okomito iza stražnjih sjedala.  Zanimljivo je koliko su u Mladoj Boleslavi brzo reagirali na prigovore o pomalo jeftinoj izvedbi plastike i materijala u unutrašnjosti te ovaj model, zajedno s limuzinskim sada izgleda otmjenije i potpuno se otresao dojma 'jeftilena'.  To je dodalo vrijednost već provjereno funkcionalnoj izvedbi i stvorilo povoljniji dojam na prvi pogled. U ponudi motora četiri su benzinska i dva dizelska motora, od 75 do 122 KS. Najsnažniji benzinac 1.4 TSI sa 122 KS i osnovni dizelaš 1.6 TDI sa 90 KS dostupni su i s automatskim mjenjačem DSG7.  Panoramski stakleni krov nudi se uz doplatu, a može se dobiti i u kombinaciji s produženim stražnjim staklom. To uistinu izgleda atraktivno. Novost je i zamjena elektrohidrauličnog servoupravljača elektromehaničkim C-EPS, što smanjuje masu i utrošak energije, pa doprinosi štedljivosti.  Ukratko, novi je Škodin model dobrodošao na našem tržištu i, zanimljivo, nakon Felicije (1994. - 2001.) prvi češki kompakt u formatu Golfa. Testirali smo zanimljivu verziju 1.2 TSI Elegance, s osnovnim benzincem snage 84 KS i najopremljenijim paketom opreme, cijene : 29.934 KM, za kojeg se ne može kazati da je tržišno najzanimljiviji, jer ta ocjena vrijedi za osnovni dizelski model 1.6 TDI Active, koji nudi sve bitno, ali i stoji skoro jednako.  Testni je model bio opremljen svom silom dodatne opreme u kojoj se zaista može uživati. Posebna prednost modela Sportback jesu i poboljšani materijali u unutrašnjosti za razliku od osnovne inačice Rapida koju smo vozili nešto ranije. Sada i oni koji su bili najglasniji u kritikama mogu zašutjeti. Dojam je, već na prvi pogled, i sjedanjem za upravljač, bolji od očekivanja, pogotovo u Ferrari-crvenoj boji. Sve je napravljeno čvrsto i kompaktno, ponovno da naglasimo, bez luksuza, ali uvjerljivo.  Ergonomija je vrlo dobra, uz jednu primjedbu - volan se, u donjem položaju, ne spušta dovoljno nisko, ali sve nadoknađuje preciznost i uvjerljivost komandi. Komfor je korektan sprijeda i straga, premda je širina karoserije (170,6 cm) po mjeri B, a ne iz C-segmenta.  Kad se tome doda izvrstan prtljažnik od 415 litara, koji se preklapanjem stražnjih sjedala povećava do 1380 litara, ukupni dojam funkcionalnosti, a i komfora (obzirom na klasu), je - pet. Kada smo saznali šta nas čeka ispod “haube” bili smo više nego skeptični. Kada uz to dodamo da su na put, preko Karaule, sa Rapidom krenula četiri odrasla muškarca zavidnih gurmanskih mogućnosti pomislili smo da će najbolje biti da polako, ali sigurno guslamo za nekim kamionom, a preticanja ostavimo samo za dionice na kojima će nam pomoći i gravitacija. Dakle, nizbrdo. Premda mjenjač nema šesti stupanj, prijenos je uvjerljiv te snage ima više nego dovoljno u svim područjima brzina. Motor dobro vuče već u srednjem režimu te za vožnju u dobrom ritmu okretaje ne treba 'cijediti' iznad 4000/min.  U gradu omogućava temperamentnu vožnju, a 'špirita' ima i za pretjecajnu traku na autocesti. Ovom motoru bi dobro došao šesti stupanj prijenosa, posebno na auto-cesti, jer bi ga dodatno rasteretila buke i sigurno bi se još povoljnije odrazilo na potrošnju.  Svemu pomaže i kvalitetno podvozje, s ovjesom koji je po Volkswagenovom receptu tvrd, ali nije pretvrd. Taman po mjeri da osigura dobru stabilnost i upravljivost. Potrošnja je povoljna, čak bi mogla frustrirati vlasnike nekih razvikanih dizelaša. Na testnoj smo vožnji izmjerili prosjek od 6,9 litara, a da smo vozili uz manje tereta i uz "lakšu" nogu na papučici gasa sigurno bi smo dosegnuli onu fabrički deklariranu.  Dakle, sve je korektno i uvjerljivo, a i ugled Škode je sve veći.  Cijena od 29.934 KM za testni model nije niska, ali pruža dobru protuvrijednost u svemu što ovaj model pruža, a ukoliko pametno odaberete dodatnu opremu ili se odlučite za srednji paket opreme, uštedjet ćete lijepu svoticu. Stoga se može očekivati pristojan tržišni uspjeh ovog modela. Osnovni podaci: Motor: turbobenzinski, redni, 4-cilindrični, smješten naprijed poprečno, radna zapremina - 1.197 ccm, maksimalna snaga 63 kW (84 KS) pri 4.800 okr/min, maksimalni obrtni moment 160 Nm od 1.500 do 3.500 okr/min, promjer i hod 71.0 x 75.6 mm, jedna bregasta osovina u glavi motora, 2 ventila po cilindru, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom – intercooler. Prenos snage: Pogon na prednje točkove, 5-stepeni ručni mjenjač, felge 7Jx16, gume 205/45 R16 Performanse i potrošnja goriva: Maksimalna brzina 180 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,7 s. Potrošnja na testu – 6,9 l/100 km.  Fabrički deklarirana potrošnja goriva u gradu 6,5 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,4 l/100 km, kombinovano 5,1 l/100 km. Emisija CO2 119 g/km. Euro 5 norma o čistoći ispušnih plinova. Dimenzije: Dužina - 4.304 mm. Širina - 1.706 mm. Visina - 1.459 mm. Međuosovinski razmak - 2.602 mm. Zapremina prtljažnika - 415 do 1.380 l. Zapremina rezervoara za gorivo 55 l. Težina praznog vozila - 1.170 kg.  Cijena osnovnog modela: 21.035 KM Cijena testnog modela: 29.934 KM

KOMENTARI NA ČLANAK

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove magazina SUTRA.BA. Online magazin SUTRA.BA zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara SUTRA.BA nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila.

    Najčitanije:

  • 24 Sata
  • 7 Dana
  • 30 Dana

PROMO