12.01.16 u 00:51

KAKAV LAV!

Peugeot u Sarajevu predstavio 308 GTi

Peugeot Slovenija od 1. januara ove godine zadužen je za tržište Bosne i Hercegovine i u ovoj godini planiraju prodati 500 vozila u našoj zemlji, od toga, stotinu modela 308, te pet primjeraka sportskog 308 GTi, istaknuto je između ostalog danas novinarima u Sarajevu na prezentaciji modela 308 GTi.

Sportski odjel Peugeota ima bogato iskustvo što je i iskorišteno u izradi Peugeot 308 GTi modela. Model 308 GTi postavlja novi rekord za omjer težine i snage u svom segmentu, na samo 4,46 kg po jedinici konjskih snaga, dostižući 0-100 km/h u samo 6 sekundi i pokrivajući 1.000 metara od starta u 25,3 sekundi.


Informativna maloprodajna cijena sa PDV-om za 308 GTi 1.6 e-THP 270 Stop&Start Euro 6 200 / 270 KS i 6 stepenim manuelnim mjenjačem iznosi 58.446,00 KM.


Detaljno o automobilu


Otkad je marka Peugeot lansirala PEUGEOT 308, koji tokom vožnje omogućava neusporedive emocije, svi jednoglasno očekujemo i njegovu sportsku verziju. Izazov je bio veoma zahtjevan: ponuditi izuzetno zahtjevnom krugu kupaca najradikalniji model iz prodajnog programa. Kako bi se zadovoljili uslovi tih strastvenih sljedbenika, trebalo je sastaviti razvojni tim koji govori istim jezikom i njeguje istu strast, strast prema performansama.




Robna marka je taj zadatak povjerila vrhunskim stručnjacima, inženjerima odjela PEUGEOT SPORT, koji svoje stručno znanje usavršavaju na terenima po cijelom svijetu.


Sa vozilom 308 GTi by PEUGEOT SPORT vozač ima na raspolaganju ultimativni “stroj”: motor 1.6L THP S&S sa 270 ili 250 konjskih snaga s diferencijalom sa polovičnim zatvaranjem Torsen®, podesivo podvozje i PEUGEOT i-Cockpit. Osim toga je motor 1.6L THP S&S najefikasniji u svojoj kategoriji sa umjerenim emisijama CO2 (139 g/km) i malom potrošnjom goriva (6,0 l/100 km).


O vozilu 308 GTi by PEUGEOT SPORT


Od lansiranja legendarnoga vozila 205 GTi do danas već više od 800.000 sportskih modela marke PEUGEOT pruža zadovoljstva svojim vlasnicima: 309 GTi, 405 Mi16, 306 S16 … 208 GTi, RCZ R, a sada i novi PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT.


308 GTi by PEUGEOT SPORT: nova verzija nosi ime tima koji se pobrinuo za njen razvoj.


Opremljena je motorom 1.6L THP S&S koji je dostupan u dva stepena snage: 182 kW (250 KM) i 200 kW (270 KM). Motor Euro6, koji je ugrađen zajedno sa sistemom Stop&Start, ima niske emisije CO2 u vrijednosti od svega 139 g/km , to jest potrošnji 6,0 l/100 km.


Sa rekordnim odnosom između mase i performansi u segmentu, to jest sa samo 4,46 kg/KS, vozilo 308 GTi 270 od 0 do 100 km/h ubrzava samo za 6,0 sekundi, a udaljenost od 0 do 1000 metara prevaljuje za 25,3 sekundi.


308 GTi 270 je opremljen s diferencijalom sa polovičnim zatvaranjem Torsen® i 19-inčnim felgama Carbone19  sa gumama Michelin Super Sport.


Kočenje vozila 308 GTi 270 omogućavaju disk kočnice, i to prednje sa promjerom 380 mm i kočionim kliještama crvene boje sa potpisom PEUGEOT SPORT i zadnje sa promjerom 268 mm.


308 GTi 250, koji je dostupan u nekim državama ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 6,2 sekundi, a udaljenost od 0 do1000 metara prevaljuje za 25,6 sekundi zahvaljujući odličnom odnosu između mase i performansi koji iznosi samo 4,82 kg/KS.




Stilske linije vozila 308 GTi su mišićave i ekskluzivne: za jedanaest milimetara spušteno podvozje i sasvim renoviran prednji i zadnji kraj. I prostor za putnike je izuzetno sportski.


Ekskluzivnost vozila 308 GTi 270 su kontrastne boje, gdje se nova i eksplozivna crvena boja isprepliće sa crnom Perla Nera. Pomenute boje dio su palete od šest boja karoserije koje su na raspolaganju za izbor 308 GTi: crvena Ultimate, plava Magnetic, crna Perla Nera, siva Artense, biserno bijela Nacré i siva Hurricane.


Podesivo podvozje, dovođenje goriva u motor na svim etažama, zvuk linije ispuha, PEUGEOT i-Cockpit, paket opreme “Driver Sport Pack”, sjedala u obliku školjke … rezultat je uzbudljiv!


Mišićav dizajn GTi


Među bojama karoserije, crvenom Ultimate i crnom Perla Nera, je kirurški precizan prijelaz. Kontrastne boje ili Coupe Franche, kako smo nazvali ovaj prijelaz među bojama karoserije, je simbol novog vozila 308 GTi by PEUGEOT SPORT: oštar prijelaz.


PEUGEOT 308 je već sam po sebi dovoljno elegantan i rafiniran da za transformaciju u sportsku verziju nisu potrebni nikakvi trikovi. Izraziti PEUGEOT 308 GTi može se pohvaliti prije svega jednostavnim, a istovremeno i vrlo efikasnim stilskim dizajnom.


Njegovo ponašanje na cesti je zbog jedanaest milimetara spuštenog podvozja i velikih 19-inčnih točkova Carbone19 stvarno radikalno. Kod GTi 270 verzije su točkovi opremljeni gumama Michelin Super SPORT na tipskim felgama Reverse sa otvorima kroz koje se možemo diviti prednjim kočionim diskovima promjera 380 mm koje stežu čvrsta kliješta sa četiri klipa. Kočiona kliješta crvene boje ukrašena su sa potpisom dizajnera automobila: PEUGEOT SPORT.




Veliki prednji branik otkriva stepen performansi koje se mogu postići. Na njegovom gornjem dijelu su ugrađeni prednji Full LED farovi između kojih se nalazi ekskluzivna ukrasna maska. Preko njenog profila crne boje prelijeva se horizontalno oblikovana šahovnica sa sjajno crnom završnom doradom. Motiv šahovnice krasi i rešetku velikog donjeg otvora za dovod zraka do hladnjaka za zrak kompresijskog punjenja. 


Okružena je pokazivačima smjera od LED dioda sa dinamičnim prikazom i crvenim ili kromiranim okvirom kod Ultimate crvene boje karoserije. Branik zaokružuju dva spojlera koji daju utisak da je vozilo “prilijepljeno” na asfaltnu podlogu i doprinose visokim aerodinamičnim svojstvima sa koeficijentom površine otpora (SCx) od samo 0,69.


Pogled nam sasvim spontano pobjegne preko produžetaka donjeg dijela karoserije i naglašenih bokova sve do snažnog zadnjeg kraja. Zadnji kraj vizualno za tlo prilijepi ventilacijski otvor u lakiranoj crnoj boji koji ima dva velika otvora za auspuh.


Na prednjim blatobranima i prtljažnim vratima postavljen je logotip GTi kojeg se može prepoznati među mnogim drugima.


Karoserija može biti u jednoj od šest boja: nova i eksplozivna crvena Ultimate, plava Magnetic, crna Perla Nera, siva Artense, biserno bijela Nacré i siva Hurricane. Za 308 GTi verziju sa 270 konjskih snaga ekskluzivno je dostupna boja Coupe Franche koja nastaje spajanjem crvene Ultimate i crne Perla Nera. 


Verzija sa kontrastnim bojama je još dodatno radikalna jer ima ukrasne profile stakala umjesto od kromiranog materijala u matiranoj crnoj boji. Bez obzira na boju karoserije, izuzetno sofisticirana finalna obrada naglašava precizno montirane dijelove karoserije.


Potpunu usklađenost nudi odlučno sportski dizajn putničke kabine, naročito zahvaljujući tamnoj kombinaciji interijera sve do stropa. Crveni ukrasni šavovi naglašavaju instrument tablu, sjedala, panel vrata, manšetu ručice mjenjača i tepihe za vrhunski izgled. Tu je još i prag sa potpisom « PEUGEOT SPORT » i « GTi » od aluminija, kao i sklop pedala, naslon za nogu i glava ručice mjenjača.


Kod verzije GTi 270 školjkasto sjedalo, pokriveno kožom i alkantarom i sa potpisom «PEUGEOT SPORT» nudi odlično bočno prianjanje da se vozač sa svojim vozilom može stopiti u jedno i osjetiti smjer kretanja u svim uslovima. 


Kompaktan volan sa dimenzijama 351 x 329 mm nudi prirodno držanje i upravljanje vozilom do u milimetar precizno. Volan od pune zrnate kože ima na donjem dijelu logotip GTi, a na vrhu centralnu oznaku crvene boje. Omogućava neometan pogled na instrument tablu u visini očiju, motiv šahovnice na pozadini brojača i na pozdravnu poruku « GTi » na centralnom digitalnom displeju.


Velik ekran na dodir sa tematskim motivom Redline, koji je idealno ukomponiran sa komandnom tablom sa pjenastom oblogom, dodaje još tačku na “i” mjestu za vozača PEUGEOT i-Cockpit. Zahvaljujući njegovom ergonomskom dizajnu vožnja postaje instinktivna i sigurna, što je od ključne važnosti za vozilo sa takvim mogućnostima.


Tu je i paket Driver SPORT Pack sa kojim vozač može po želji u putničku kabinu unijeti još više sportskog ambijenta. 


Sa pritiskom na dugme SPORT na centralnoj konzoli se boja instrument table iz bijele pretvori u crvenu, na centralnom digitalnom displeju se pojave dodatne informacije (snaga, okretni moment, pritisak kompresijskog punjena, bočno i uzdužno ubrzanje), pojača se zvuk motora i promijeni se kartografija papučice gasa.


Svi elementi zajedno omoguće da se potencijal, kojeg je omogućio PEUGEOT SPORT, može u potpunosti iskoristiti.


Osjećaji u vožnji koje je omogućio PEUGEOT SPORT


U sklopu odjela PEUGEOT SPORT, koji se može pohvaliti sa bogatim i neusporedivim iskustvom na području moto sporta, djeluje tim koji je posvećen isključivo razvoju najmoćnijih verzija iz prodajnog programa. Inženjeri u tom timu su uložili svo svoje stručno znanje da bi za volanom PEUGEOTA 308 GTi by PEUGEOT SPORT mogli doživjeti ultimativne sportske emocije.


Kod ove verzije bile su iskorištene prednosti smanjenja mase, što je urađeno već kod dizajna automobila 308: uvođenje konstrukcijske osnove EMP2, prtljažna vrata od kompozitnog materijala i čelika sa veoma visokom granicom elastičnosti. Napori da se postigne lakoća mogu se opisati samo jednim brojem: 4,46, što predstavlja rekordan odnos između snage i performansi u ovoj tržišnoj klasi, izražen u kg/KS, kod verzije GTi 270, koji garantira dinamično ponašanje na cesti visoke klase.


PEUGEOT SPORT je dizajnirano novo vozilo 308 GTi na osnovu jasnog popisa tehničkih specifikacija: prodoran i siguran sportaš kompaktnog dizajna za ultimativna zadovoljstva u vožnji. Obrađena su baš sva područja: osovine, motori, kočioni sistem, elektronički sistemi za pomoć.




Novi PEUGEOT 308 GTi se na asfaltnu podlogu „prilijepi“ sa širokim rasponom točkova (1570 mm sprijeda i 1554 mm straga) i gumama Michelin Super SPORT dimenzija 235/35 R19. Zahvaljujući svojemu prianjanju, ove gume pomiču granice mogućnosti bočnog i uzdužnog prianjanja. Svaka 19-inčna felga tipa Reverse je za 2 kg lakša od 18-inčne aluminijske felge Diamant.


Snažno kočenje omogućavaju prednje ventilirane disk kočnice promjera 380 mm. Postavljene su na aluminijskom oklopu i pričvršćene sa četiri klipa (promjera 38 i 41 mm), koji se klizno pomiču po fiksnim kočionim kliještama. Zadnji kočioni diskovi imaju 268 mm promjera. Kroz upotrebu se ovaj sklop pokazao izuzetno izdržljivim pošto konstantno pruža izvanredne performanse.


Precizno izbalansirane osovine omogućavaju dinamično upravljanje na sasvim siguran način. Prednja pseudo-McPherson osovina se precizno postavi dok je zadnja polukruta osovina prirodno slijedi. Ovi sastavni dijelovi također doprinose lakoći vozila pošto je prednja stabilizacijska greda šuplja, a prednje trokutaste vodilice od aluminija.


Vožnja u krivinama je živahna, a efikasnost guma je optimalna zahvaljujući perfektnoj završnoj doradi dijagrama prednje osovine. Nagib točkova može postići -1,67° u usporedbi sa -0,6° kod vozila 308. Na zadnjem zglobu trokutaste vodilice je krutost povećana sa 110 na 1800 daN/mm.


Čitav vertikalni prednji ovjes je specifičan:


- krutost ovjesa,


- amortizer sa karakteristikama opruge sa rastezljivim hidrauličnim klipom sa ciljem smanjenja buke,


- progresivni limitator je krutiji i produžen da bi mogao prenositi na samom početku kompresije kad je vozač sam u vozilu.


Stabilizacijska greda je mekša da bi osigurala bolji balans sa zadnjom osovinom.


Potonja ima krutiji poprečni nosač i bolju filtraciju koja se povećala sa 30 na 500 daN/mm kod bočne akceleracije i sa 170 daN/mm kod vertikalne akceleracije. I vertikalni ovjes je sasvim specifičan: krutost ovjesa, amortizer sa karakteristikama opruge, krutost progresivnog limitatora.


Ekskluzivnost verzije GTi 270 je diferencijal sa polovičnim zatvaranjem Torsen®, koji je integrisan u mjenjač za osiguranje veće dinamičnosti vozila kod zaokretanja. Zahvaljujući prijenosu okretnog momenta na točak sa najmanjim prianjanjem, omogućava dodavanje gasa ranije kod izlaska iz krivine.


Programska oprema elektroničkih sistema za pomoć usklađena je sa sportskim temperamentom vozila. Za električni servo volan dostupno je specifično pravilo, a to je da može usklađeno djelovati s diferencijalom sa polovičnim zatvaranjem Torsen®. Informacije se od točka prenose veoma precizno tako da vozač u svakom momentu zna gdje se vozilo nalazi. Osim toga, vozilo pouzdano slijedi naređenja koja vozač prenosi preko kompaktnog volana.


Diferencijal sa polovičnim zatvaranjem Torsen® uključuje i novo pravilo za nadzor pogona (Traction Control) za optimalan rad. Sportska verzija sistema ESP dozvoljava više slobode, a naročito više odstupanja kod zaokretanja vozila. A pored toga, ESP sistem nudi i način za potpuno iskapčanje.


Novi motor Euro6 sa 270 konjskih snaga


Da bi mogao iskoristiti sav potencijal podvozja, PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT pod poklopcem prostora motora ima motor 1.6L THP 270 S&S. Motor sa 169 KS/litar i sa četiri cilindra u redu razvija najveću specifičnu snagu u svojem segmentu. Osim toga, opremljen je sa sistemom Stop&Start i u njega je uneseno cjelokupno stručno znanje inženjera da bi njegove emisije CO2 iznosile svega 139 g/km, to jest 6,0 l/100 km, što predstavlja rekord ove kategorije.


Može raditi u kombinaciji sa oktanskom vrijednosti RON 95 ili RON 98 i da razvije 200 kW snage i 330 Nm okretnog momenta. Osim apsolutnih vrijednosti, motor za vrijeme vožnje stvarno oduševi i zbog svojeg dugotrajnog živahnog rada kojeg omogućava pritisak ubrizgavanja čak do 200 bara. Tako da motor ima dovod dostupan od svukud i konstantno. Područje snage je dostupno skoro neprestano sve do prekida na 6500 okr/min, a to je kod broja okretaja kod kojeg vozilo poleti do impresivne brzine. Najveći okretni moment seže sve do područja između 1900 i 5000 okr/min.


Snaga i okretni moment se idealno doziraju i kod visokog broja okretaja motora zahvaljujući specifičnom dizajnu upravljačke membrane ispušnog ventila iz turbo kompresora, to jest ventila wastegate.


Motor EP6 FDTR, koji udovoljava standardima emisije Euro6, postiže kompresijski odnos u vrijednosti 9,2:1 i ima vrhunske pokretne dijelove: kovani klipovi od aluminija, dizajn sličan kao kod trkačkih vozila, pojačani klipni prstenovi i klipnjače, jastučići ležajeva sa izbočenjem od polimera, pojačani vijci klipnjača.


Za osiguranje konstantnih performansi, klipove hladi ulje, koje se u dvostrukom mlazu rasprskava pod njihovu strukturu. Osim toga je i ispusni kolektor napravljen od čelika da bi mogao izdržati visoku temperaturu koja naraste i do 1000 °C. Ugradnjom paketa Driver SPORT Pack može se pojačati sportski zvuk koji odzvanja kroz linije ispuha.


Da bi se mogao iskoristiti čitav potencijal motora, posebna pažnja je bila posvećena prekidima kod punjenja, kod usisa, kao i kod ispuha. Za zadovoljavanje potrebe za zrakom, što se odnosi na volumen kao i na temperaturu, PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT je opremljen sa hlađenjem zraka kompresijskog punjenja kojem je kod razvoja dizajna posvećena posebna pažnja i ugrađen je na donjem dijelu branika. A na izlazu iz motora za odvod ispušnih gasova brine sasvim obnovljena linija ispuha od katalizatora sve do dvostrukog izlaza auspuha.


Posebna pažnja bila je posvećena i gumenim nosačima ili silent bloku motora veće krutosti. Njihove prednosti se mogu odmah otkriti. Kod ulaska u krivinu vozilo se okrene za jedan sklop bez vremenskog kašnjenja i parazitskih pomaka.


Da bi se mogao iskoristiti najveći okretni moment koji iznosi najviše 330 Nm, pojačan je i 6-stepeni manualni mjenjač. Njegovi dvije grede su zrnaste na dodir, a njegovi zupčanici imaju duboko karbonitrirani sloj. Zahvaljujući tom termičko-kemijskom postupku povećana je otpornost tog dijela na habanje i poboljšana je njegova izdržljivost pomoću karbonskih vlakana i azota. Diferencijal na izlazu iz mjenjača je skraćen, što doprinosi boljim ubrzanjima.


Podesivo podvozje, dovod goriva u motor na svim etažama, zvuk linije ispuha, PEUGEOT i-Cockpit, paket opreme “Driver Sport Pack”, sjedala u obliku školjke … rezultat je uzbudljiv! Od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 6,0 sekundi, a udaljenost od 0 do 1000 metara prevaljuje za 25,3 sekundi.


308 GTi 250 by PEUGEOT SPORT


U izboru 308 GTi by PEUGEOT SPORT vozila dostupna su dva stepena snage: 270 KM i 250 KM. Potonji, koji je dostupan zavisno od države, je osnovni model izbora 308 GTi i opremljen je sa istim motorom kao i verzija sa najboljim performansama.


Pod poklopcem prostora za motor novog vozila 308 GTi 250 motor EP6 FDTR razvije 182 kW (250 KM) i 330 Nm. Zajedno sa pojačanim 6-stepenim manualnim mjenjačem nudi prvoklasne performanse zahvaljujući odličnom odnosu između mase i performansi koji iznosi samo 4,82 kg/KS. Od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 6,2 sekundi, a udaljenost od 0 do 1000 metara prevaljuje za 25,6 sekundi.


Kod kočenja klipovi „zgrabe„ kočione diskove promjera 330 mm sprijeda i 268 mm straga. Snaga se na cestu prenosi preko guma Michelin Pilot SPORT 3 sa dimenzijama 225/40 R18.


308 GTi 250 je serijski opremljen sa 18-inčnim felgama Diamant i sjedalima TEP/alkantara sa crvenim ukrasnim šavovima, a uz doplatu može biti opremljen i sa 19-inčnim aluminijskim felgama Carbone19 i sjedalima u obliku školjke PEUGEOT SPORT.


Dostupan je u sljedećim bojama: crvena Ultimate, crna Perla Nera, siva Artense, biserno bijela Nacré, siva Hurricane i plava Magnetic.


Već samo čitanje tehničkih podataka nam daje uvid u zadovoljstva koja omogućuje vozilo, ali pravo zadovoljstvo moguće je osjetiti tek za volanom! PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT se za to pobrinuo na briljantan način.

KOMENTARI NA ČLANAK

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove magazina SUTRA.BA. Online magazin SUTRA.BA zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara SUTRA.BA nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila.

    Najčitanije:

  • 24 Sata
  • 7 Dana
  • 30 Dana

PROMO