18.02.11 u 12:39

BIT ĆU SVE ŠTO ŽELIŠ

Peugeot 3008 1,6 HDI

Ovaj automobil vas tjera da se dobro zamislite prije nego što sjednete za upravljač. Pogled na njega nikako da otkrije da li je riječ o SUV-u, kompaktu, monovolumenu, a ustvari je Peugeot 3008 od svega toga pomalo. Od nečeg malo više, a od nečeg malo manje, našalit ćemo se...

Neki Peugeot 3008 smatraju ružnim, nekima se, pak, svidio do bola. No, koliko ljudi, toliko čudi. Mi ga smatramo trenutno najboljim proizvodom što marka sa lavom na masci može ponuditi. Što se nas tiče, mi smo oduševljeni, na skali od 1 – 10, naše oduševljenje je dobilo čvrstu 8-cu. Kokpit je savršeno dizajniran te smo ovaj automobil prvo zavoljeli iznutra. Izvana su do nas dopirali pogledi simpatičnih djevojaka koji su stidljivo nestajali na asfaltu čim bi se sa stražnje klupe iskezio maleni desetogodišnji košarkaš, po zanimanju, inače moj sin. Naravno, ergonomiji modernih automobila se uvijek ima nešto za prigovoriti, ali nećemo biti sitničavi, jer čim se prihvatite upravljača i mjenjača, možete samo reći – super. Peugeotovi dizajneri su sebi dali oduška i inspraciju, očito, našli u sportskim automobilima iz 70-tih godina prošlog stoljeća. Vozačka pozicija je odlična, na središnjem tunelu je malo izdignuta ručica mjenjača, a ispred vas vidljivi i čitljivi podaci na instrument tabli. Osjećaj koji vas tjera da ne izlazite iz automobila te da konstantno tražite razlog za neko putovanje. Lako je na prvi pogled primijetiti da je Peugeot 3008 nešto kraći od svojih konkurenata iz klase kompaktnih SUV-ova, jer 3008-ca izvana nudi tačno 4.350 mm. No, kako nema izvučene odbojnike, predugački poklopac motora i slične “optičke varke”, ponuda prostora iznutra je odlična. Iako je vozačka pozicija povišena teško je naslutiti gdje se završava prednji kraj vozila, a i straga je preglednost pomalo upitna. Srećom, velika ogledala i parking asistent su nam pomagali da se ne “brukama” pri parkiranju u uvjetima gdje se cijeni preciznost. Kako smo već rekli Peugeot 3008, mnogo toga dijeli i sa monovolumenima. To se ponajprije odnosi na oblik karoserije, ali i na neka rješenja iz unutrašnjosti vozila. Pretinaca ima kao u priči, svaki član obitelji će naći “logu” za svoje sitnice. Nas je najviše oduševio onaj između dva sjedala. Tu obično možete staviti kutiju cigareta, upaljač, 2-3 CD-a, sunčane naočale (pod uvjetom da nemate CD-ove) i paket žvakaćih guma. Ovaj u 3008-ci bi bio dovoljan i DJ Tiestu, a kako je pretinac hlađen možete u njega smjestiti i bocu od 2 litra svog omiljenog osvježavajućeg pića. Oni na stražnjoj klupi imaju i dva pretinca u podnici. Po nama, bilo bi dobro da su stolići na naslonjačima prednjih sjedala serijska oprema, jer bi to ovaj automobil dodatno približilo monovolumenima. Prtljažnik nudi samo 432 litra korisnog prostora, što bi se moglo proglasiti prosjekom u klasi. Možda se nešto moglo dobiti kliznom stražnjom klupom, no nažalost ona je samo asimetrično djeljiva. Stražnja vrata se otvaraju iz dva dijela što opet daje podjeljena mišljenja. To nije baš svakom simpatično. Jednu od pohvala zaslužuje podnica prtljažnika koja se može postaviti na tri razine. Početak vožnje donio taj čarobni trenutak prepoznavanja vozačkog faktora X. Auto početna ubrzanja izvodi dojmljivo, a buka motora dok radi u praznom hodu s ubrzanjem nestaje. Zapravo, 3008 ostavlja toliko dobar prvi dojam da je teško povjerovati kako je riječ o samo 1,6-litrenom dizelu sa 110 KS. Između ostalog, razlog je u mjenjaču - Peugeot je ručni mjenjač sa šest stupnjeva napokon pustio iz dvorišta, a osim u 3008-ici, nalazi se i u 308-ici SW. Vjerojatno zato što je riječ o 100, odnosno 200 kg težim modelima od obične 308-ice. Šesti mu stupanj uopće nije produžen, što bi bilo dobro za visoke putne brzine s niskom potrošnjom. No, ovako su odlična međuubrzanja i realno je da smirenom obiteljskom vozaču više zaista ne treba (180 km/h najviše brzine i stotka za oko 11 sekundi). Manjak obujma osjeća se jedino pri visokim brzinama na najvećim uzbrdicama naše autoceste i na smanjenoj lakoći pretjecanja dok su sva sjedala zauzeta. Vožnja inače ne gubi na komforu. Putnu brzinu od 160 km/h možete držati cijeli dan i pritom se zaustaviti tek svakih 700-tinjak kilometara na benzinskim crpkama. Naime, čak i ako vozite „do daske“, potrošnja ne premašuje 10 litara. Zabilježili smo prosječnu od 7,5 litara, gradsku oko 8,2 i minimalnu od 4,9 litara. Sjajno! Naravno, snažniji bi motor uvijek bio bolji - ali i ovaj je dovoljan.  Što se tiče cijene, model koji smo mi vozili nosio je oznaku opreme Premium i još je imao neke dodatke poput dodatno toniranih stražnjih stakala, dvozonske automatske klime, paketa Grip Control, te paketa Visibility... I sve to u konačnici stoji 37.714 KM bez PDV-a. Možda neko kaže da je to mnogo, no kada znate da imate vrhunsko vozilo koje vam nudi osjećaj za upravljačem sportskog automobila, prostornost monovolumena i ugođaj te robusnost SUV-a, onda znate da ste posebni. Uz to je još prisutan visoki kvalitet materijala i izrade, a posebnost i kvalitet obično koštaju. Kod Peugeota to, srećom, nije pretjerano, pogotovo, ako se zna da pravog konkurenta 3008-ci, ustvari i nemaju.

KOMENTARI NA ČLANAK

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove magazina SUTRA.BA. Online magazin SUTRA.BA zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara SUTRA.BA nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila.

    Najčitanije:

  • 24 Sata
  • 7 Dana
  • 30 Dana

PROMO