16.08.14 u 20:00

NISSAN NOTE 1.2 ACENTA LOOK

Osvježenje na tržištu

Nissan Note druge generacije predstavljen je prošlog ljeta, kao dobrodošla novost među monovolumenima B-segmenta.

Japansko-francuski križanac monovolumena i karavana, na vrhu niže klase, kojeg mnogi doživljavaju kao napuhanu Micru, u prvoj je verziji predstavljen u proljeće 2006. Postigao je osrednji uspjeh, a najveće su zamjerke bile su na pomalo sandučasti stil i premalo dinamičnosti.  Upravo je to izmijenio i unaprijedio model druge generacije, koji je dužinom od 416, širinom od 169,5 i visinom od 152,5 malo rastegnut i snižen.. Postao je atraktivniji i naizgled temperamentniji, a prošao je i kuru 'downsizinga', koja mu je osigurala veću čvrstoću, a istodobno smanjila masu za 90 kg. Sve je to povećalo temperament i privlačnost, koji su mu najviše nedostajali, a istodobno zadržalo funkcionalnost po kojoj je prvi model bio poznat.  Vrijedi posebno istaknuti inovativni Karakuri sustav prtljažnika, u dvije razine, s mogućnošću pomicanja stražnje klupe, koji obujam povećava od 420 do 700, pa sve do 858 litara. To omogućava brojne mogućnosti prilagodbe putničkog i prtljažnog prostora. Testirali smo model 1.2 Acenta Look, s osnovnom motorizacijom, trocilindrašem obujma 1198 ccm i snage 80 KS, koji pokreće i osnovnu Micru, te najbogatijom opremom.  Uključuje paljenje bez ključa, aktivni sustav sigurnosti za upozorenje na približavanje drugom vozilu, mrtvi kut, izlazak iz trake, parkirne senzore te kameru za vožnju unatrag. Uz automatsku klimu i 16-colne aluminijske naplatke s gumama 195/55 osigurana je pristojna količina luksuza. Premda su navedene opcije neosporno korisne, za većinu je kupaca to nepotrebno, odnosno previše. No, u usporedbi s osnovnim modelom, koji stoji 23.900 KM, cijena od 30.400 KM nije pretjerana. Sjedi se ugodno povišeno i za nijansu niže nego u modelu prve generacije. Već položaj sjedenja obećava ugodniju vožnju i veći užitak, što je testna vožnja i potvrdila.  Najviše se to odnosi na sustave aktivne sigurnosti, koji su se dosad sretali samo u autima više klase. Sprijeda ima mjesta i za krupnije osobe, a najveći je napredak na stražnjim sjedalima, koja su prirodnije postavljena (više kao u limuzini nego u kombiju). Sve je to čini vožnju ugodnijom i približava Note širem sloju kupaca. U svakom slučaju radi se o zanimljivom novitetu. Treba se priviknuti na 3-cilindraše, jer ih ima sve više na tržištu, a Nissanov je dobro prigušen i dovoljno temperamentan. Ne treba očekivati čuda od frktavog motorčića obujma 1198 ccm i snage 80 KS, koji solidno pokreće Micru.  U Noteu je prijenos malo skraćen i rezultat je sasvim pristojan. Na nižim je okretajima pomalo anemičan, ali kad kazaljka okretomjera pređe 3000/min, motor pokazuje solidan temperament. Činjenica da u drugom stupnju u Micri postiže 95, a u Noteu 85 km/h pokazuje da je ukupni prijenos prva tri stupnja 10-ak posto kraći. Zbog toga motor ipak ne djeluje pothranjeno. To pokazuje ubrzanje do stotke u 13,7 sekundi, pa u gradu pruža dovoljno temperamenta. Zahvaljujući povoljnoj aerodinamici (0,31) Note se vrlo dobro snalazi i na autocesti, a najveću brzinu od 170 km/h postiže u četvrtom stupnju.  Peti je štedni, pa pri 140 km/h motor vrti na 3800/min, što je za benzinca povoljno. Što smo duže vozili manje smo sumnjali u njegove performanse, u gradu i na autocesti. Pomaže mu mjenjač, koji se ljepše i brže šalta nego kod prethodnika te dobro složeno podvozje.  Osigurava visoke brzine kroz zavoje, bez pretjeranog naginjanja, a nema prigovora na upijanje neravnina. Ipak, serijski 15-colni naplaci su za naše ceste bolja opcija od 16-colnih, koji dolaze u najboljem paketu opreme. Svidio nam se i precizan, prilično izravan upravljač, koji uz dobro podvozje olakšava 'peglanje' zavoja. Nije sve bez prigovora. Smetao nam je nedovoljno učinkovit servouređaj, zbog kojeg se stječe dojam da kočnice slabo reagiraju na blaži stisak papučice.  Kad ih se snažnije pritisne 'zagrizu', pa ih nije lako dozirati. No i to je stvar privikavanje te je Note zabavan u vožnji, a ako se okretaji drže iznad 3500/min i dovoljno temperamentan. Ako se želi štedjeti i voziti umjereno, tada ne treba često šaltati, jer motor ravnomjerno, doduše u početku malo usporeno, povuče već od 1800/min. Palac gore zaslužuje uvjerljiva kvaliteta te kompaktnost limarije i cjelokupne izvedbe, koja najavljuje osvajanje pet zvjezdica za sigurnost po EuroNCAP-u (prethodnik je osvojio četiri). Zbog toga je ukupni dojam vrlo dobar i novi je Note osvježenje na tržištu. Dovoljno pruža već osnovni model 1.2 Visia, sa svime u opremi što prosječnom kupcu treba.  Dizelska verzija 1.5 dCi Visia, s provjerenim Renaultovim dizelašem snage 90 KS, stoji 14.200 eura, ali za nju, zbog povoljne potrošnje benzinca nema realne potrebe. Naime, benzinac, kojemu je deklarirani prosjek 4,7, u mješovitoj vožnji bez pretjerivanja troši pet do šest litara. TEHNIČKE KARAKTERISTIKE Motor: benzinski, 3-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, DOHC (lanac), 12V Obujam: 1198 ccm Provrt x hod: 78 x 83,6 mm Snaga: 59 kW/80 KS pri 6000/min Moment: 110 Nm pri 4000/min Pogon: na prednje kotače Mjenjač: ručni s pet stupnjeva Ovjes: neovisan, sprijeda McPherson, straga polukrut Kočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani 265 mm, straga puni 252 mm, ABS, ESP Gume: 195/55 R 16 Karoserija: kombilimuzina, 5 vrata, 5 sjedala Dimenzije: 416 x 169,5 x 152,5 cm Osovinski razmak: 260 cm Prtljažnik: 420/700/858 l. Masa/nosivost: 1070/450 kg Spremnik goriva: 45 l Krug okretanja: 10,9 m Najveća brzina: 170 km/h Ubrzanje 0-100 km/h: 13,7 s Potrošnja: grad 5,9 / otvoreno 4.0 / kombinirano 4,7 l/100 km Potrošnja na testu: 6,5 l/100 km CO2: 109 g/km Cijena: 30.400 KM Cijena osnovnog modela: 23.900 KM

KOMENTARI NA ČLANAK

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove magazina SUTRA.BA. Online magazin SUTRA.BA zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara SUTRA.BA nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila.

    Najčitanije:

  • 24 Sata
  • 7 Dana
  • 30 Dana

PROMO