06.12.18 u 19:04

MASTERCARD

Osam od deset Evropljana kupuje telefonom - čak se i praznična kupovina seli na mobilne telefone

U Evropi, mobilni telefoni su već uobičajeno sredstvo plaćanja, ustaljeni koliko i kupovina u fizičkim prodavnicama; 80% Evropljana koristi svoje mobilne telefone za plaćanje, a 41% ih koristi čak i češće ili čak svakodnevno. Ovo su rezultati pan-evropskog istraživanja u kome je učestvovalo preko 18.000 ispitanika. Istraživanje je organizovala kompanija Mastercard, a sprovela ga je kompanija za istraživanje tržišta Innofact.


·         Komfor i brzina su glavni razlozi za kupovinu telefonom.

·         Značajan broj korisnika kupuje preko telefona: 39% Evropljana kupuje mobilnim telefonom bar jednom nedeljno.

·         Kupovina mobilnim telefonom čini gotovo četvrtinu ukupne prodaje.

·         Tri od četiri Evropljana (72%) planira da kupuje božićne poklone putem mobilnog uređaja, dok 82% kupuje božićne poklone od kuće.


 
Četiri od deset Evropljana kupuje mobilnim telefonom bar jednom nedeljno

Značajan je broj čestih korisnika mobilne kupovine u Evropi: na primer, u Velikoj Britaniji i Nemačkoj gotovo polovina ispitanika kupuje mobilnim telefonom jednom nedeljno ili češće (po 47%), dok je u Evropi taj procenat 39%. Uopšteno govoreći, mobilna kupovina čini četvrtinu ukupne trgovine (24%), prema podacima dobijenim od 18.000 ispitanika.

 
Čak se i praznična kupovina seli na mobilne telefone

Gotovo tri četvrtine (72%) ispitanika planira da koristi svoje mobilne telefone pri prazničnoj kupovini. Većina voli da poklone kupuje od kuće sa sofe (82%) ili iz kreveta (25%). Međutim, ljudi takođe koriste prednosti mobilnih plaćanja kao što su brzina i jednostavnost korišćenja i koriste pauze tokom dana da obave brzi božićni šoping: značajan broj poklona se kupi dok korisnik čeka na javni prevoz (19%), dok je na poslu (18%), ili tokom pauze za ručak (9%). Kada su ispitanici birali svoja tri najdraža termina za prazničnu kupovinu, većina Evropljana je navela radne dane, a ne vikende. Najpopularnije vrijeme (49%) je veče tokom radnog dana (17-21h). Ipak, veliki broj božićnih poklona se kupuje radnim danima od 12-17h (42%) i od 9-12h (31%).

 
Brzina i jednostavnost su ključni za mobilnu kupovinu.

Evropljani ističu različite razloge zašto vole da kupuju telefonima: najčešće su to brzina (44%), kupovina samo jednim klikom (33%), jednostavnija navigacija (30%) i veća sigurnost (14%). Ispitanici u UK (22%), Irskoj (21%), Španiji i Francuskoj (20%) smatraju veću sigurnost ključnim razlogom za kupovinu telefonom, dok ispitanici u Poljskoj (63%), Nemačkoj (59%) i Švajcarskoj (56%) najviše vrednuju brzinu.

 
Odjeća i modni dodaci su najpopularniji artikli

Više od pola Evropljana (54%) već su kupovali odjeću putem mobilnih uređaja, a u Njemačkoj je ta brojka čak 68%. Elektronski uređaji su na drugom mjestu sa 40%. Kod nekih stavki kao što je karte za javni prevoz, postoje velike razlike među tržištima: gotovo pola Švajcaraca kupuje karte za javni prevoz telefonom (48%), dok je ta brojka u Rusiji tek 17%. Što se tiče parkinga, 44% Šveđana ga plaća mobilni telefonom, dok je taj broj u Njemačkoj samo 12%.

 
Većina Evropljana koristi više od jedne aplikacije za kupovinu

S obzirom na obim i raznolikost opcija za mobilni šoping, ne treba da čudi podatak da je 75% Evropljana koristilo mobilne aplikacije za kupovinu u prethodnih 12 meseci. Većina njih (64%) koristi od dve do pet aplikacija, a 20% čak šest ili više.

 
###

 O Evropskoj studiji mobilne trgovine

Ovo onlajn istraživanje je sprovela kompanija za istraživanje tržišta Innofact u sljedećim zemljama: Francuskoj, Njemačkoj, Mađarskoj, Irskoj, Italiji, Holandiji, Poljskoj, Rusiji, Španiji, Švedskoj, Švajcarskoj i Ujedinjenom Kraljevstvu. U periodu od 14. do 19. novembra, Innofact je intervjuisao ukupno 18.174 ljudi kroz onlajn panele na svim tržištima (oko 1.500 ispitanika u svakoj zemlji), a ispitivani su ljudi stariji od 18 godina.

 
O kompaniji Mastercard

Kompanija Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, je tehnološka kompanija koja posluje u okviru svjetske platne industrije. Predstavljamo najbržu platnu mrežu na svijetu koja povezuje korisnike kartica, finansijske institucije, trgovce, javne uprave i poslovne subjekte u preko 210 zemalja i teritorija. Proizvodi i rešenja koja nudi kompanija Mastercard čine svakodnevne trgovačke aktivnosti - kao što su kupovina, putovanje, poslovanje i upravljanje finansijama - jednostavnijim, bezbjednijim i efikasnijim za sve. Pratite nas putem Tvitera @MastercardNews, ili nam se priključite u razgovoru na našem blogu Beyond the Transaction Blog i prijavite se za najnovije vijesti na Engagement Bureau.

 

 

KOMENTARI NA ČLANAK

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove magazina SUTRA.BA. Online magazin SUTRA.BA zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara SUTRA.BA nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila.

    Najčitanije:

  • 24 Sata
  • 7 Dana
  • 30 Dana

PROMO