10.10.13 u 12:56

VELIKI TECHNOSPACE

Novi Citroen Grand C4 Picasso

CITROËN označava novu etapu u svojoj proizvodnoj ofenzivi otkrivajući prve slike novog modela GRAND C4 Picasso. Riječ je o automobilu jedinstvenog stila, koji se značajno razlikuje od izvedbe sa 5 sjedala i koji predstavlja novu ravnotežu između unutarnjeg prostora i vanjskih fluidnih linija.

 Učinkovitost nove platforme EMP2 omogućuje ovom automobilu da ponudi najbolji spoj na tržištu u pogledu modularnosti, prostornosti i lakoće pristupa. Također se ističe rekordno niskim emisijama CO2 s izvedbom koja ispušta samo 98 g/km. Također, uvodi posve novu tehnologiju BlueHDi s izvedbom koja razvija snagu od 150 KS i ispušta samo 110 g/km CO2.Nova modularna platforma EMP2 (Efficient Modular Platform 2) omogućuje korištenje posebno dugog međuosovinskog razmaka od 2,84 m (najveći u klasi) koji, istodobno zadržavajući duljinu prethodne generacije (4,59 m), nudi veću: modularnost s trećim redom sklopivih sjedala za prevoženje 7 osoba; prostornost s najviše prostora u segmentu u drugom i trećem redu sjedala; lakoću pristupa, pogotovo trećem redu, zahvaljujući prilagođenim otvorima vrata; prostranost prtljažnog prostora s prtljažnikom čiji je obujam veći za 69 litara (645 litara VDA i više od 700 litara kad je drugi red sjedala pomaknut sasvim naprijed).Novi CITROËN GRAND C4 Picasso ima novi motor BlueHDi, koji zadovoljava normu Euro 6 zahvaljujući integraciji modula SCR (selektivna katalitička redukcija), jedinoj tehnologiji koja može jako smanjiti emisiju NOx (- 90%), ali istodobno i emisiju CO2. Rezultat je omjer performansi i potrošnje koji je posve nov u klasi: snaga od 150 KS uz samo 110 g/km CO2 s ručnim mjenjačem te 117 g/km s automatskim mjenjačem posljednje generacije. Zahvaljujući svom izražajnom dizajnu, značajno se razlikuje od izvedbe s 5 sjedala (karakteristični tehnološki prednji dio, lukovi krova kao bočni potpis, posve nova stražnja svjetla s LED diodama s 3D efektom). Automobil također objedinjuje sve prednosti nove generacije modela C4 Picasso koristeći: interijer pročišćenog dizajna i s iznimnom udobnošću za svakog putnika, koji na raspolaganju, osim paketa Lounge, ima i posebne dovode zraka u trećem redu; tehnologije u službi ugodnog boravka u automobilu s upravljačkim sučeljem osjetljivim na dodir povezanim s panoramskim ekranom visoke rezolucije od 12"; inovacije za još lakšu vožnju, nudeći već od izlaska na tržište u segmentu ekskluzivan sustav Vision 360 spoj udobnosti/ležanja na cesti koji odskače u odnosu na prethodne generacije s električnim servo upravljačem i prilagođenim ovjesom. Dizajn fluidnih linija koje nagovještavaju prostranost unutrašnjostiNovi CITROËN GRAND C4 Picasso pruža harmonični spoj fluidnih linija i prostora u unutrašnjosti. poseban dizajn čije proporcije odskaču od uobičajenih u segmentu. Modularna platforma EMP2 omogućila je znatno povećanje međuosovinskog razmaka (2,84 m, tj. 11 cm više u odnosu na prethodnu generaciju) u korist većeg prostora u kabini i obujma prtljažnika (69 l više u odnosu na prethodnu izvedbu), ali također u korist dizajna, nudeći više slobode dizajnerima. Prednji prevjes se tako mogao skratiti za 11,6 cm (najkraći u kategoriji), blok motora i podnica spustiti (-50 mm za motor; -20 mm za podnicu) a tragovi kotača proširiti (+82 mm sprijeda; +31 mm straga). Osim posve novih proporcija, novi CITROËN GRAND C4 Picasso također nudi upečatljiv stil kojim se razlikuje od izvedbe s 5 sjedala: Bočni pogled na novi model CITROËN GRAND C4 Picasso nosi poseban potpis s krovnim lukovima koji se produžavaju do donjeg dijela vjetrobrana i čiji središnji aluminijski dio ima funkciju nosača. Takav potpis ističe prostor u kabini te velike staklene površine, stavljajući naglasak na veliku i ugodnu kabinu. Središnji dio aluminijskih nosača omogućava funkciju nosivosti. Oblikovanje bokova ističe snažan karakter njegovih stilskih linija. Prednji dio vozila, iznimno fluidnih linija, označava novi stilski identitet marke CITROËN s motornim prostorom izrazito vodoravnih linija i simbolom marke koji se produžuje i prolazi oko dnevnih LED svjetala. Neposredno ispod njih smjestila su se tanja prednja svjetla koja pridonose tehnološkom izgledu prednjeg dijela. Svjetla za maglu upotpunjuju taj posve originalni svjetlosni potpis. Stražnja LED svjetla s 3D efektom imaju posve nov upadljiv dizajn koji diskretno prati futurističke i tehnološke trendove. Povrh toga, stražnji dio je dinamičniji zahvaljujući stražnjim vratima na podizanje, koja izgledaju kao da ga obujmljuju, što nudi dojam robusnosti i prostranosti prtljažnika. Kad su otvorena, pristup prtljažniku je širok i jednostavan. Kako bi istaknuo sve stilske prednosti, CITROËN GRAND C4 Picasso nudi paletu od osam boja karoserije, koje se kreću od uglađene sive Shark, sive Aluminium, smeđe Hickory, bijela Banquise i crne Onyx do sjajne crvene Rubi, plave Teles i plave Kyanos. Tom novom dizajnu valja dodati i tri nova aluminijska naplatka promjera 16, 17 i 18 inča. Moderna unutrašnjost  Dizajn unutrašnjosti novog modela CITROËN GRAND C4 Picasso pročišćenih je linija. Zbog serijskog panoramskog vjetrobrana i velikog ostakljenog krova, novi CITROËN GRAND C4 Picasso okupan je prirodnom svjetlošću. On tako raspolaže ostakljenom površinom većom od 5,70 m2 koja predstavlja referencu u klasi. Noću, bijela LED svjetla također pridonose boljem dojmu u kabini stvarajući prigušeni ugođaj (stropno svjetlo, pozadinsko osvjetljenje pretinaca, stolića na poleđini prednjih sjedala i unutarnjih ručica na vratima). Stil novog modela CITROËN GRAND C4 Picasso osjeća se i u kvaliteti uporabljenih materijala te pozornosti posvećenoj svakom detalju: novi CITROËN GRAND C4 Picasso na najvišoj je razini u klasi u pogledu kvalitete. Armaturna ploča, asimetrična dizajna, sjedinjuje različite boje i materijale. S vozačeve strane prevladavaju crna boja i dojam napredne tehnologije, u harmoniji s nešto svjetlijom nijansom na suvozačevoj strani (svijetlosiva ili boja šampanjca ovisno o odabranom uređenju unutrašnjosti) sa svjetlucavim efektom. A kako bismo dali svoj osobni pečat, široki panoramski ekran od 12'' smješten u sredini armaturne ploče omogućuje čak i prikaz  fotografija visoke rezolucije.   Brušeni kromirani elementi i sjajni crni umeci povećavaju osjećaj ugode. Obloge na vratima također su pomno obrađene: rukohvat je ukrašen novim motivom dobivenim laserskim graviranjem. Otmjenost i finoća prisutni su i u najmanjem detalju. Svaki putnik novog modela GRAND C4 Picasso dobiva poseban tretman kako bi se osjećao kao kod kuće: presvlake prednjih sjedala asimetričnog dizajna obrađene su grafičkim efektom zbog kojeg podsjećaju na sofu; drugi red ima tri neovisna sjedala s mogućnošću podešavanja po visini i nagibu; posebni otvori za zrak za putnike u trećem redu, ekskluzivnost u segmentu. U unutrašnjosti prevladavaju elegancija i udobnost uz presvlake nadahnute svijetom dizajna stambenih interijera: ponuđene su dvobojne presvlake od napa kože u svijetloj boji te kožnate presvlake Mistral. U novom modelu CITROËN GRAND C4 Picasso, svi putnici putuju u prvoj klasi zahvaljujući paketu Lounge, ekskluzivnom u segmentu, koji se sastoji od prednjih sjedala s masažnom funkcijom, suvozačeva sjedala Relax s produžetkom za podizanje nogu te, na svim sjedalima, naslona za glavu Relax koji podupiru vrat. I dalje kao u prvoj klasi, putnici u drugom redu mogu odabrati paket Multimedia «plug & play» koji gledanje omiljenih filmova omogućuje na dva ekrana integrirana u naslone za glavu prednjih sjedala.   Posve digitalno upravljačko sučelje osjetljivo na dodir Novi CITROËN GRAND C4 Picasso nudi posve digitalno upravljačko sučelje, istodobno intuitivno i lijepo. Armaturna ploča pročišćenih linija uokviruje dva ekrana smještena u središnjem dijelu: tablet osjetljiv na dodir dijagonale 7" i panoramski ekran visoke rezolucije od 12". Serijski se isporučuje tablet osjetljiv na dodir od 7”, povezan sa sedam osjetljivih tipki, koji omogućuje upravljanje svim funkcijama vozila: dvozonskim klimatizacijskim uređajem, navigacijom, audiosustavom, telefonom, sustavima za pomoć u vožnji, internetskim uslugama itd. Sve komande su nadohvat ruke! Spektakularni panoramski ekran visoke rezolucije od 12” prikazuje osnovne podatke o vožnji, a vozač u svakom trenutku može prilagoditi njegov prikaz. Primjerice, može odabrati prikaz obavijesti sustava za navigaciju ili, pak, pomoći u vožnji, u skladu sa željama i potrebama. Vozač na njemu može prikazati čak i svoje fotografije koje će vrlo jednostavno učitati s USB memorije. Automobil tako postaje istinski životni prostor u kojem su sve informacije potrebne vozaču  smještene u njegovu vidnom polju. Novi način personalizacije „Graphic“, nadopunit će dvije postojeće mogućnosti personalizacije prezentirane prilikom lansiranja verzije s 5 sjedala. Opuštena i jednostavna vožnjaPovrh mogućnosti korisnih u svakodnevnom životu, poput ulaska i pokretanja automobila bez ključa (ADML), stražnjih motoriziranih podižućih vrata, utičnice napona 220 volti, pozadinski osvijetljenih tableta ili kamera za vožnju unatrag, novi CITROËN GRAND C4 Picasso nudi inovacije koje vožnju čine jednostavnom i opuštenom: sustav Vision 360 ekskluzivan u klasi: zahvaljujući četirima kamerama raspoređenima oko vozila, vozač može odabrati perspektivu iz koje će promatrati automobil: ptičju perspektivu, samo pogled straga ili panoramski pogled prema naprijed, što je praktično za izlaske iz garaže! Tako ima potpun pregled nad bliskom okolicom vozila. Preglednost je povećana, a manevri vozilom olakšani; Park Assist: taj sustav pomoći pri parkiranju pomaže vozaču pronaći parkirno mjesto, a kad ga otkrije, automatski parkira vozilo, bočno, naprijed i unatrag. Vozač samo mora pritiskati papučicu gasa i kočnice. Tehnologije u službi sigurnosti Novi CITROËN GRAND C4 Picasso prava je koncentracija tehnologije u službi predviđanja i pomoći u vožnji kako bi ona bila još sigurnija i spokojnija: aktivni sustav regulacije brzine rabi radar smješten u prednjem odbojniku koji otkriva i upozorava na svako usporavanje vozila ispred vas i održava udaljenost, djelujući na papučicu gasa i kočnicu motora u rasponu brzine od oko 25 km/h. Kad se automobil ispred udalji, vozilo se automatski vraća na postavljenu brzinu. To unapređenje klasičnog sustava regulacije brzine omogućava još udobniju vožnju, a sustav je serijski na izvedbi exclusive; upozorenje na opasnost od sudara također rabi radar ugrađen sprijeda, kako bi upozorio vozača da se previše približio vozilu ispred sebe. Sustav upozorenja je aktivan od brzine od 30 km/h i ima tri razine upozorenja ovisno o stupnju opasnosti (vizualno, zvučno te putem zatezanja sigurnosnog pojasa); inteligentni nadzor prianjanja elektronički je sustav koji poboljšava vučnu silu na terenu sa slabim prianjanjem. Za udobnost i dobro držanje ceste u svim uvjetima, čak i ekstremnim! aktivni sigurnosni pojasevi za vozača i suvozača  opremljeni su motorima koji automatski zatežu pojaseve u slučaju opasnosti radi najveće zaštite. Usto, povezan s videosustavom AFIL (upozorenje na nenamjerno prelaženje crte), sustav vibracijama pojasa upozorava vozača na nehotičan izlazak iz voznog traka; sustav obrade slika koje snima minijaturna kamera ugrađena u unutarnji retrovizor automatski upravlja dugim svjetlima, odnosno automatski ih uključuje i isključuje ovisno o količini svjetlosti i gustoći prometa. Ta tehnologija omogućuje da se duga svjetla koriste pet puta češće nego kad se njima upravlja ručno. Sustav također omogućuje korištenje nove generacije videosustava za upozoravanje na nehotični izlazak iz voznog traka koji ima veće mogućnosti predviđanja (AFIL video); ultrazvučni sustav za nadzor mrtvog kuta obavještava vozača o prisutnosti vozila unutar mrtvog kuta narančastom diodom smještenom u kutu vanjskih retrovizora. Sustav se sastoji od četiri senzora u prednjem i stražnjem odbojniku, aktivan je pri brzinama od 12 do 140 km/h i nadzire područje oko vozila od vanjskih retrovizora do otprilike pet metara iza stražnjeg odbojnika te 3,5 m bočno od vozila. Sve spomenute tehnologije cestu čine sigurnijom za vozača, putnike i ostale sudionike u prometu kako bi vožnja više nego ikad prije bila vrijeme uživanja i opuštenosti. A da bi se zajamčila opuštenost, novi je C4 Picasso radi ugađanja svih sustava prešao više od 3,5 milijuna kilometara u nekoliko zemalja u svim prometnim uvjetima, čak i onim najekstremnijim. Učinkovita struktura za veću modularnost i prostornost Novi CITROËN GRAND C4 Picasso novo je mjerilo u pogledu strukture. Zahvaljujući modularnoj platformi EMP2 stražnji je kotač pomaknut prema natrag za 55 mm u odnosu na izvedbu sa 5 sjedala, omogućujući tako korištenje posebno dugog međuosovinskog razmaka od 2,84 m (najveći u segmentu, veći i od međuosovinskog razmaka na modelu CITROËN C8). Istodobno zadržavajući jednaku duljinu kao prethodna generacija, novi CITROËN C4 Picasso omogućuje: prijevoz do 7 osoba zahvaljujući trećem redu sklopivih sjedala; duljinu utovara veću od 2,75 m s preklapanjem suvozačeva sjedala; najbolju prostornost u segmentu u drugom i trećem redu sjedala s maksimalnom fleksibilnošću (prostor za koljena do najviše 217 mm u drugom redu i do 108 mm u trećem redu); najlakši pristup trećem redu sjedala u segmentu, s prilagođenim dimenzijama i kutom otvaranja vrata (stražnji kotač pomaknut prema natrag za 55 mm u odnosu na izvedbu sa 5 sjedala) te najveći raspon pomicanja po duljini sjedala u drugom redu u segmentu (150 mm); obujam prtljažnog prostora veći za 69 litara u odnosu na prethodnu generaciju, s prtljažnikom od 645 litara VDA, odnosno više od 700 litara kad su sjedala u drugom redu maksimalno pomaknuta prema naprijed. To je ujedno i najširi prtljažnik u kategoriji sa širinom od 1,17 m između unutarnjih blatobrana. Ove prilagođene dimenzije (duljina: 4,59 m / širina: 1,83 m / visina: 1,63 m), zajedno s električnim servo upravljačem i krugom okretanja od 11 m, čine novi CITROËN GRAND C4 Picasso agilnim vozilom koje se prilagođava svim situacijama u vožnji. Novi CITROËN GRAND C4 Picasso također nudi brojne pretince raspoređene po kabini, koji su sve praktičniji, poput osvijetljenog pretinca u središnjem dijelu armaturne ploče opremljenim audioutičnicom, priključkom za USB i utičnicom od 220 V −  što je idealno mjesto za priključivanje pametnog telefona i tableta koji će istodobno ostati skriveni od znatiželjnih pogleda. Konzola između vozačeva i suvozačeva sjedala omogućuje da nadohvat ruke držite osobne stvari moguće ju je izvaditi na izvedbama opremljenim pilotiranim mjenjačem. Tu su, naravno, i pretinci ispod sjedala sprijeda i u oblogama vrata, mreže za odlaganje prtljage, stolići na poleđini sjedala u prvom redu s LED osvjetljenjem te mjesta za odlaganje u podu u drugom redu sjedala, praktična u svakidašnjem životu. Vodeći u klasi po niskoj emisiji CO2 i potrošnji goriva Kako bi odgovorio na izazove smanjenja emisije CO2, masa novog modela CITROËN GRAND C4 Picasso smanjena je za više od 100 kg u odnosu na prethodnu generaciju: 60 kg zahvaljujući novoj platformi EMP2 koja na nekim dijelovima koristi aluminij i čelik vrlo visoke elastičnosti, te ima stražnji dio poda od kompozitnog materijala; dodatnih 40 kg izgubila je karoserija prilagođavanjem vanjskih dimenzija i uporabom novih materijala, primjerice aluminija za pokrov motornog prostora ili kompozitnog materijala za stražnja vrata na podizanje. Izvedba s motorom e-HDi 115 ks lakša je za gotovo 110 kg u odnosu na ekvivalentnu verziju prethodne generacije! Smanjena masa u kombinaciji s boljom aerodinamičnošću (SCx od 0,70 rekordan je u segmentu) i prilagođenom paletom motora, omogućila je znatno smanjenje emisija CO2 i potrošnje: u prosjeku je to smanjenje od 30 grama CO2, odnosno više od litre goriva na 100 km u odnosu na prethodnu generaciju. Novi CITROËN GRAND C4 Picasso prvi je veliki jednovolumen opremljen motorima na unutarnje izgaranje koji ispuštaju manje od 100 g/km CO2. Zapravo, njegov motor e-HDi 90 Airdream, opremljen pilotiranim mjenjačem nove generacije sa šest stupnjeva prijenosa, ETG6, ispušta samo 98 g/km CO2, što u mješovitoj vožnji znači rekordno malu potrošnju od 3,8 l/100 km! Osim toga, paleta motora novog modela CITROËN GRAND C4 Picasso ističe se zamjetljivim prednostima: u sve dizelske motore ugrađena je tehnologija Stop&Start; motor e-HDi 115 ispušta 104 g CO2 s mjenjačem ETG6 (105 grama CO2 s ručnim mjenjačem) i ima potrošnju u mješovitoj vožnji od 4 l/100 km; Novi CITROËN GRAND C4 Picasso prvi je model marke CITROËN u koji će se ugrađivati motor BlueHDi koji zadovoljava normu Euro 6. Motor BlueHDi 150 ks ima rekordno nisku razinu emisija CO2 u svojoj klasi u odnosu na razinu snage: 150 KS i samo 110 g/km CO2 (117 g/km CO2 s automatskim mjenjačem). Uključuje modul SCR (selektivna katalitička redukcija), jedinu tehnologiju koja može znatno smanjiti emisije Nox (-90%), istodobno smanjujući emisije CO2 (u svim situacijama). Zapravo, zavaljujući svom položaju točno iznad filtra čestica, modul SCR učinkovit je već u fazi rasta temperature motora i ostaje potpuno aktivan tijekom vožnje gradom. Tako poboljšava učinkovitost motora te smanjuje potrošnju goriva i ispuštanje CO2 za 2 do 4%, sve zahvaljujući povećanom omjeru kompresije.   Motor BlueHDi 150 također je dostupan s automatskim mjenjačem sa 6 stupnjeva prijenosa posljednje generacije koji ima sljedeća poboljšanja: smanjena potrošnja goriva, ponajprije zahvaljujući smanjenju unutarnjeg trenja brža promjena stupnja prijenosa manje vibracije zahvaljujući boljoj apsorpciji vibracija motora Radi dodatne efikasnosti u pogledu niske potrošnje i emisija CO2, taj novi automatski mjenjač također je kompatibilan s tehnologijom Stop & Start zahvaljujući uporabi ventila koji omogućuje zadržavanje tlaka ulja kad se motor zaustavi. Ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, dostupan sa svim dizelskim motorima, upotpunjen je novim, poboljšanim pilotiranim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa: ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6 speeds), dostupnim s motorima e-HDi 90 i e-HDi 115. Taj mjenjač vozaču nudi mogućnost promjene načina mijenjanja stupnjeva prijenosa (ručni ili automatski) prema želji i uvjetima u prometu. Ima funkciju stupnjevanja prijenosa i optimalno mapiranu papučicu gasa, što omogućuje bolje doziranje za posve glatka kretanja i veći užitak u vožnji. Usto, ta modulacija omogućuje bolje usklađivanje vozačeva stila vožnje sa stupnjevima prijenosa, čime se postiže veća dinamičnost i udobnost. I naposljetku, taj je mjenjač učinkovitiji zahvaljujući optimiranim mjenjačkim omjerima. Spoj udobnosti i ležanja na cesti Najveća prednost novog modela CITROËN GRAND C4 Picasso je vožnja. Već priznatoj udobnosti modela CITROËN C4 Picasso, nova generacija donosi više okretnosti, upravljivosti i lakoće za još jednostavniju i opušteniju vožnju. Smanjenje mase i spuštanje težišta rezultirali su novom ravnotežom između udobnosti i ležanja na cesti pa dobivamo više užitka u vožnji, veću sigurnost, te neusporedivo udobniji ovjes zahvaljujući: uspravno postavljenim amortizerima, točki učvršćenja ovjesa smještenoj iznad središta kotača. Zaštita od buke i vibracija također je iznimna zahvaljujući: električnom servoupravljaču koji bolje prigušuje vibracije koje s ceste dolaze na upravljački stup: ležištu motora koje prigušuje buku kotrljanja; novom akustičnom prigušnom dvoslojnom klinu na stražnjem ovjesu. Većinu tih poboljšanja omogućila je nova platforma EMP2.  

KOMENTARI NA ČLANAK

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove magazina SUTRA.BA. Online magazin SUTRA.BA zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara SUTRA.BA nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila.

    Najčitanije:

  • 24 Sata
  • 7 Dana
  • 30 Dana

PROMO