08.11.12 u 16:09

UNATOČ SVEMU, ODOLIJEVA KONKURENCIJI

Nissan Note 1.4 Acenta

Iako Nissan nije toliko poznat po izradi monovolumena koliko po robusnim terencima, model Nissan Note predstavlja primjer dobrog kompakta sa zanimljivim dizajnom i detaljima u vanjskom izgledu.

Nissanov mali gradski monovolumen Note, koji se pojavio 2006. godine na našem tržištu, unio je dosta pomutnje u segment gradskih automobila, u prvom redu zbog svoje prostranosti i varijabilnosti. Međutim, kako konkurencija ide svakim danom sve više naprijed, tako je i Nissanova uzdanica morala nakon tri godine proći tretman zatezanja bora i izlječenja dječjih bolesti. Doduše, ni prethodnik redizajniranog Notea, koji je u suštini križanac karavana i monovolumena, ali u gabaritima gradskog segmenta, nije bio uopće loš. Premda je Note tehnološki srodnik s Renaultom Cliom III i Nissan Microm, najveći konkurent u segmentu mu je Honda Jazz s kojom se ‘‘tuče’’ po pitanju prostranosti i fleksibilnosti. Zahvaljujući kliznim stražnjim sjedalima, modulira se veličina prtljažnika, ali isto tako i putničkog prostora. Uza sve nabrojano, kao i na efektna stražnja svjetla u obliku bumeranga, došlo je vrijeme da se gradski mangup uozbilji. Nekih većih zahvata u dizajnerskom pogledu na vanjskom izgledu nema, jer radi se tek o nijansama. Međutim, ukupan dojam osvježenog Notea je sada drugačiji, jer prednji dio djeluje robusnije, pa čak i agresivnije. U unutrašnjosti se zamjećuje novi, logičniji položaj brzinomjera koji je sada desno u odnosu na okretomjer, dok je prije bilo obrnuto. Testni model bio je opremljen 1.4-litrenim benzincem sa 16 ventila i paketom Acenta. Pretinaca je mnogo, kao i što priliči jednom monovolumenu. Modularnost prtljažnika postiže se postavljanjem plastičnog segmenta podnice u vertikalni položaj, a obujam varira od 280 do 1330 litara. Ispod haube je smješten dobro poznati 1.4-litreni šesnaestventilski benzinac snage 88 KS s okretnim momentom od 128 Nm. Tu nije bilo nikakvih promjena, a zašto i bi kada mali motor čak i zvukom djeluje poput nekog dvolitarskog motora. Maksimalna brzina od 165 km/h, kao i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 13,1 sekundu, mogu se smatrati dobrim rezultatom uz prosječnu potrošnju od oko 7 litara. Zbog svoje visine Note je na otvorenoj cesti podložan bočnim udarima vjetra. Snaga motora se prenosi preko ručnog mjenjača s pet stupnjeva prijenosa, koji je precizan pri šaltanju i istodobno mekan. Mali Nissan nije sportaš, ali zato solidno drži cestu i leži u zavojima, a čvrsto namješetno podvozje, u kojem se osjeća Renaultov utjecaj, dobro guta neravnine na našim prometnicama. Iako u kombinaciji disk/doboš, kočnice svoj posao obavljaju besprijekorno te skoro 1.100 kg tešku karoseriju zaustavljaju za 38 metara. Ipak, sigurnosni elementi modela Note su ostali uskraćeni za ESP koji se ne ugrađuje serijski već u najvišem nivou opreme Tekna. Potrošnja na testu nije mnogo odstupala od tvorničkih specifikacija tako da je Nissan Note 1.4 u gradskoj vožnji trošio oko 8 l/100km dok je na otvorenoj cesti ta potrošnja bila oko 5 l/100km. Automobil je ponajviše okrenut obiteljima kojima treba udoban gradski automobil. Sve u svemu, Nissan Note se pokazao kao jednostavan ali veoma prostran i pristojno udoban monovolumen, lako upravljiv gradski automobil sa relativno niskom potrošnjom goriva i emisijom CO2 od 139 g/km. Moglo bi se reći da je i cjenovno prihvatljiv, a u paketu Acenta i dobro opremljen, dok produžena garancija unosi dodatnu dozu sigurnosti vlasnicima ovog vozila. Nissan Note 1.4 AcentaMotor: 4-cilindrični, 4-taktni, benzinski Radna zapremina: 1.386 ccm Maksimalna snaga: 65 kW (88 KS) pri 5.200 okr/min Maksimalan obrtni moment: 128 Nm pri 3.200 okr/min. Prijenos snage: Prednji pogon; 5-stepeni ručni mjenjač Performanse: Ubrzanje od 0-100km/h za 13,4 s Maksimalna brzina: 165 km/h Naplaci: 16 inča, pneumatici 185/55 R16 Potrošnja (tvornička): grad - 7,2 l/100 km, van grada - 5,2 l/100 km, kombinovano 5,9 l/100 km Emisija CO2: 139 g/km Dimenzije: Dužina 4.100 mm, širina 1.691 mm, visina 1.550 mm Međuosovinski razmak: 2.600 mm  Prtljažnik: 280 do 1.332 litara Masa praznog vozila: 1.092 kg. Cijena osnovnog benzinskog modela: 22.000 KM Cijena testnog modela: 23.500 KM Garancije: 3 godine ili 100.000 pređenih km. Garancija na prohrđavanje 12 godina. Serijska oprema testnog automobila: ABS, EBD, NBAS Pojačivač kočione sile, mogućnost isključivanja suvozačkog zračnog jastuka, sigurnosni zračni jastuci (vozač i suvozač), bočni zračni jastuci, ISOFIX držač za dječiju sjedalicu nazad, automatski klima uređaj, hlađeni pretinac za rukavice, komande audio uređaja, putnog računara, tempomata i Bluetooth sistema na upravljaču, putni računar, Bluetooth, filter peludi, audio sistem s CD-om i 6 zvučnika, priključak za MP3 player, USB priključak, po visini podesiv servo upravljač, osvjetljenje kabine s odgodom gašenja, elektr. podizanje stakala prednjih vrata, osvijetljen prtljažni prostor, djeljiva zadnja klupa (60:40), Imobilizator, daljinsko centralno zaključavanje, upravljač presvučen kožom, mogućnost regulacije vozačevog sjedišta po visini, vozačev naslon za ruku, džepovi na poleđini vozačevog i suvozačevog sjedišta, pretinac u suvozačevom sjedištu, naslon za ruke na zadnjoj klupi, flexiboard, el. pokretani, preklopivi i grijani retrovizori, hromirani obrub maglenki, maglenke, 16" alu naplatci, bočne zaštitne letvice u boji vozila, tempomat, limitator brzine, automatsko paljenje svjetala, senzori za kišu, inteligentni ključ. Dodatna oprema na testnom modelu: metalik boja karoserije - 500 KM.

KOMENTARI NA ČLANAK

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove magazina SUTRA.BA. Online magazin SUTRA.BA zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara SUTRA.BA nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila.

    Najčitanije:

  • 24 Sata
  • 7 Dana
  • 30 Dana

PROMO