MASTERINDEX ISTRAŽIVANJE
Korištenje platnih kartica u regionu: Bugarska, BiH, Hrvatska i Srbija debitna tržišta koja prelaze na bezgotovinska plaćanja
Širi balkanski region spremno prihvata elektronska plaćanja, pokazuju najnoviji podaci MasterIndex istraživanja o finansijskim navikama i potrebama aktivnih korisnika kartica. Debitne kartice su najpopularniji kartičarski proizvod u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Bugarskoj i Hrvatskoj – čak 86% MasterIndex ispitanika u Hrvatskoj i 68% ispitanika u Bugarskoj posjeduje samo debitnu karticu. U Srbiji i BiH taj odgovor je dalo 47% odnosno 46% ispitanika, a još 37% odosno 35 % je reklo da koristi i debitne i kreditne kartice.
Pogodnosti elektronskih plaćanja prilikom kupovine kao što su brzina, praktičnost i sigurnost su već poznate korisnicima koji plaćaju karticama makar jednom sedmično: ovo je u Bugarskoj izjavilo 69% ispitanika, u Srbiji 77%, u BiH 88%, a u Hrvatskoj čak 91%.
Debitnim karticama se najčešće kupuje hrana – to je reklo 65% ispitanika u Bugarskoj, 65% ispitanika u Srbiji i 46% ispitanika u Bosni i Hercegovini, dok Hrvati debitnim karticama najčešće kupuju odjeću (73%). Odjeća je također najčešći artikal koji Hrvati kupuju kreditnim karticama (70% ispitanika), dok Srbi i Bosanci koriste plaćanje na odloženo i na rate prilikom kupovine namještaja i kućnih aparata (ovo je izjavilo 45% odnosno 28% ispitanika). U Bugarskoj korisnici kreditnih kartica njima kupuju hranu (59%), a više od polovine ispitanika ih koristi za internet kupovinu.
„Traženja bankomata i brojanje tačnih iznosa u gotovini postepeno postaje zastarjela opcija za korisnike kartica u Bosni i Hercegovini, s obzirom da naše MasterIndex istraživanje pokazuje da je 50% ispitanika zainteresovano da plaća karticama u svim državnim institucijama, dok bi nešto manje od polovine ispitanika koristila plaćanje karticama u javnom prevozu i telekomunikacionim kompanijama – 48% odnosno 47% ispitanika. Ovi rezultati su dobar pokazatelj da su potrošači upoznati sa prednostima koje elektronska plaćanja donose i željeli bi da ih koriste na još većem broju lokacija“, izjavila je Jelena Ristić, direktor za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine.
MasterIndex istraživanja također su ispitivala i omiljenu metodu za plaćanje u zavisnosti od visine iznosa koji se plaća i mada se manji iznosi najčešće plaćaju u gotovini, kartice su omiljena metoda za veće iznose. Ovo se najbolje vidi na primjeru Bosne i Hercegovine gdje 75% ispitanika koristi novčanice i kovanice za račune do 25 BAM (oko 13 eura), dok 79% ispitanika plaća „plastikom“ iznose veće od ove cifre. U Srbiji se razlika između preferenciji ka gotovini i karticama za male iznose (do 1500 RSD, tj. oko 13 eura) smanjila na 51% prema 41%, a u Hrvatskoj je ova razlika još manja – 50,4% ispitanika koriste gotovinu za iznose do 100 HRK (oko 13 eura) dok 49,3% preferira kartice.
# # #
O kompaniji Mastercard
Kompanija Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, je tehnološka kompanija koja posluje u okviru svjetske platne industrije. Predstavljamo najbržu platnu mrežu na svijetu koja povezuje korisnike kartica, finansijske institucije, prodavce, javne uprave i poslovne subjekte u preko 210 zemalja i teritorija. Proizvodi i rješenja koja nudi kompanija Mastercard čine svakodnevne trgovačke aktivnosti - kao što su kupovina, putovanje, poslovanje i upravljanje finansijama - jednostavnijim, bezbjednijim i efikasnijim za sve. Pratite nas putem Twittera @MastercardNews, ili nam se priključite u razgovoru na našem blogu Beyond the Transaction Blog i prijavite se za najnovije vijesti na Engagement Bureau.
KOMENTARI NA ČLANAK
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove magazina SUTRA.BA. Online magazin SUTRA.BA zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara SUTRA.BA nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila.
- 24 Sata
- 7 Dana
- 30 Dana
Najčitanije:
PROMO
-
Put ka boljem iskustvu online plaćanja počinje danas
-
Kamo za praznik rada?
-
Filmovi iz regije i ove godine među najbrojnijima na ovogodišnjem festivalu
-
Sinergija prirode i znanosti pretočena u novu liniju proizvoda
-
Novi sadržaji za još bolji odmor i opuštanje
-
Kamo za Uskrs?
-
Radikalna limuzina!
-
Volio bih... manija u BIH
-
Novi izgled, legendaran okus
-
„Supermarket“ - poluljubavna pjesma o neveselom tranzicionom poludruštvu
-
Magični broj tri! (Trí, an uimhir an draíochta!)
-
Mastercard Index otkriva koje zemlje napreduju u osnaživanju žena preduzetnica
-
Mjesec žena u Termama Olimia
-
Mastercard i Facebook digitalizuju mala preduzeća
-
Platforma kompanije Mastercard podržava tehnološku integraciju u cjelokupnom platnom sistemu
-
Za savršeni osjećaj
-
Poslodavac za poželjeti
-
Još opremljeniji, još kvalitetniji, još poželjniji
-
Evropljani žele najmodernije platne tehnologije
-
Mastercard i Pele ujedinjuju navijače UEFA Lige šampiona u novim iskustvima
-
Pogledajte “Film za djecu i odrasle”
-
Igman postaje svjetski paintball centar
-
Nagradna igra BBI banke i Mastercarda: Ključevi automobila hyundai i20 uručeni Adisu Mahmutoviću
-
Zaljubite se u Termama Tuhelj
-
Kompanija Mastercard postavlja biometrijsku tehnologiju za novi standard za sigurniju onlajn kupovinu
-
2018. je godina kada vaše stvari postaju vaš novčanik
-
SPA raj za klince i klinceze
-
Zimski praznici u Termama Tuhelj
-
Huawei Honor V10 - malo čudo
-
Pet razloga zašto se boravak u sauni isplati
-
1 od 5 građana želi koristiti platne kartice u javnom prijevozu
-
ROCKABILLY DOČEK NOVE GODINE u TERMAMA TUHELJ
-
Neprekidno napajanje i inteligentno upravljanje cloud uslugama
-
Dinamičan, emocionalan
-
Kupanje je zabavno uvijek
-
Pet razloga zašto odabrati odmor u tjednu
-
Otvorena nova poslovnica u Novom Sarajevu
-
Najskuplji obrok na svijetu
-
Tehnološka ofenziva
-
Vrijeme je da osmislite idealno novogodišnje slavlje
-
SUV u sasvim novom svjetlu
-
UPS-ovi sa litij-ionskim baterijama Schneider Electrica sve zastupljeniji
-
Mastercard predstavlja novi alat za banke za predviđanje prevara
-
Pravi konkurent u klasi
-
Novo GDCI istraživanje: Mastercard zna šta gradove čini atraktivnim destinacijama
-
Jesenji odmor u glamuroznom svijetu termalnih voda
-
Snaga prirode u ljekovitom tuheljskom termalnom blatu
-
Evolucija na djelu
-
Korištenje platnih kartica u regionu: Bugarska, BiH, Hrvatska i Srbija debitna tržišta koja prelaze na bezgotovinska plaćanja
-
MINI predstavlja studiju dizajna čiste električne energije
-
Pregršt stila u gradskoj vožnji uz kul izgled SUV-a
-
Huawei P9 Lite i u Mini izdanju
-
Jugoton i Croatia Records kroz godine
-
Rekordne narudžbe i prihodi u Tesli
-
Budite FIT - Terme Tuhelj
-
PEUGEOT INSTINCT CONCEPT, proširena sloboda
-
Vrhunski hrvatski hoteli zapošljavaju za sezonu 2017.
-
Ljubav nema cijenu, naročito na Dan zaljubljenih
-
FOTO: Na bh. tržište stigla Renaultova elegantna kompaktna limuzina – Mégane GrandCoupe
-
FOTO: Novi dizelski snagator dCi 165 za Renault Mégane GT i Mégane GT Grandtour
-
LANACO prva kompanija iz BiH u ELITE programu Londonske berze
-
Posjetite SPARK Gadget Show i osvojite nagradu
-
Predstavljena savremena Volkswagen web stranica
-
ŠKODA u oktobru ostvarila rast od 10,6 %
-
FOTO: Vozili smo novi PEUGEOT 3008
-
'Najzdraviji namaz na svijetu' stigao i u BiH
-
Open Space Technology - Vaša prilika da zablistate
-
FOTO: Jesenski spa užitak uz velike popuste
-
Grand kafa Gold ne prestaje da iznenađuje svoje vjerne potrošače i nagrađuje njihovo povjerenje vrjednim i korisnim poklonima!
-
Audi BH i Porsche Sarajevo prijatelji 12. Wine Weekend-a Art of wine 2016
-
Novi SEAT Leon – Unaprijeđen dizajn, nove tehnologije više funkcionalnosti
-
Nova godina u Termama Olimia – First Minute BRZE REZERVACIJE = VELIKI POPUSTI
-
Čarobna Hyundai noć u Sarajevu
-
Ampera-e – zvijezda Opelova štanda u Parizu
-
Predstavljamo novi Renault TREZOR - Električni izlog budućnosti