21.10.19 u 12:01

COOL

Klasične Bube - na struju

Konverizija starih automobila izbacivanjem motora na unutrašnje izgaranje, a na njihovo mjesto se ugrađuje elekrični pogon.

Premda je Volkswagen okončao proizvodnju Beetlea teško je za očekivati kako je u stanju ponuditi neki novi automobil koji će imati slavu originalne „Bube“, a ne modela Beetle, odnosno New Beetle. No, osim odustajanja od automobila koje pokreće motor s unutrašnjim izgaranjem na čiste električne automobile, otvara se ogroman prostor za novi posao, a to je pretvaranje (ili kako to svjetski engleski medij opisuje – konverzija) starih automobila izbacivanjem motora na unutrašnje izgaranje, a na njihovo mjesto se ugrađuje elekrični pogon.

Dakle struja ulazi u stare automobile koji dobivaju elektromotore, bateriju i potrebnu elektroniku. Na taj način se starim automobilima daje novi život i ne moraju završiti kao sekundarna sirovina. Ali, ne smijete na brzinu zaključiti, ne radi to VW ni neki drugi svjetski proizvođač automobila zbog ekologije. Ma baš ih briga za to, ali su „namirisali“ ogromno tržište za prodaju ovakve ideje (konverzija) i usluge, dakle na prvom mjestu je novac.

Tako je VW partner s njemačkom tvrtkom eClassics za pretvorbu klasičnih, zračno hlađenih Buba u EV sa modernim električnim pogonima. Prvi koji su prikazali je kabriolet W Super Buba (1303) iz 1973. godine, i moramo priznati izgleda fantastično, no to ne zahvaljuje konverziji u struju.

Zaista je zanimljivo kako provode konverzije. Za razliku od ostalih sličnih konverzija koje koriste elektromotor spojen s postojećim mjenjačem automobila, dok se baterije stavljaju u prtljažnik (prostor za prtljagu), ova pretvorba VW i eClassic koristi pogonski sklop iz VW gradskog automobila e-Up-a!. Cijeli e-Up! pogonski sklop prebačen je na stražnji dio VW šasije, zamijenivši mjenjač, diferencija i motor.

Pri tom je bivši motorni prostor oslobođen za korištenje i na njegovom mjestu sada je drugi prtljažnik. U usporedbi s drugim EV konverzijama Bube ugradnja baterije je znatno bolja, jer su baterije integrirane u platformu. Ukupno ima 14 modula baterija, svaki kapaciteta 2,6 kWh, što ukupno daje kapacitet 36,4 kWh.

Snaga je i znatno bolja od izvorne Bube pa električni pogon ima snagu 60 kW (82 KS). Veće performanse i povećana težina zbog elektrifikacije zahtijevaju prilagodbu i ojačanje šasije i kočnica. Unatoč težini 1.280 kg, e-Buba ubrzava s mjesta do 50 km/h za samo nešto manje od 4 sekunde i do 80 km za nešto više od 8 sekundi. Doseg e-Bube je 200 lkm i ima najveću brzinu 150 km/h. Nakon što se puni oko sat vremena ima doseg više od 150 km.

Ovaj automobil Super Buba je sa zakrivljenim vjetrobranskim staklom iz 1973. godine (1303), iako ima i starija stražnja svjetla koja su se koristila od 1968. do 1970. Međutim, ova svjetla skrivaju uredan mali trik, budući da se svjetlo desne strane podiže da bi se otvorilo mjesto za prključak punjača struje.

VW još nije objavio nikakve podatke o cijenama ili dostupnosti za uslugu pretvorbe, ali na temelju kvalitete te pretvorbe i pridružene restauracije i značajnih promjena u kućištu, može se pretpostaviti kako sve na kraju nije jeftino.

KOMENTARI NA ČLANAK

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove magazina SUTRA.BA. Online magazin SUTRA.BA zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara SUTRA.BA nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila.

Komentarisanje na ovu vijest nije dozvoljeno !

    Najčitanije:

  • 24 Sata
  • 7 Dana
  • 30 Dana

PROMO