17.08.14 u 05:00

RENAULT MEGANE COUPE GT LINE DCI 130 ENERGY

Izvana sportaš, iznutra šminker

Možda je nekome čudno to što je Renault uradio “facelift-facelifta”, no kada jednom napravite kvalitetnu bazu zašto joj svako malo ne dati neki novi detalj koji će je samo osvježiti.

To je ona Renaultova poznata značajka da uvijek ide svjetlosnu godinu prije nekih konkurenata, pogotovo onih sa njemačkog govornog područja.  Na kraju krajeva svaka generacija Meganea je sasvim novi automobil, a ukoliko samo ovlaš pogledate golfove od pete generacije na ovamo, laički bi ste pomislili da je riječ o vršnjacima, to se posebno odnosi na zadnje dvije generacije. VEZANO: - Osvježenje na tržištu No, nećemo se više baviti konkurentima već modelu koji načelno ne nudi ništa novo, a ipak se za njim ljudi na cesti rado okreću.  "Okretni moment" je još jači, ako Vam je kolega u poslu vlastita supruga koja uživa za upravljačem, jer našim kabadahijama na cesti nikako ne idu žensko i sportski automobili. Sportski? Dobro, barem izvana. Ono zbog čega bi smo ovaj automobil preporučili kao idealan poklon sa svaku suprugu, jeste činjenica da je time lišavate većine problema u saobraćaju. VEZANO: - Rapidne mogućnosti Svakako će je lakše pustiti u križanju, čak i onda kada nema prednost, nego, ako je za upravljačem kakvog Twinga ili Corse i apsolutno se pridržava svih pravila . O zblanutim pogledima na semaforu, ako “mala” jače stisne gas, bolje da i ne pričamo. Uglavnom, uvijek se trudimo malo drugačije pristupiti svakom automobilu pa tako i ovom tipičnom kupeu. Mada je namjena ove inačice Meganea da ga voze mlađi vozači srednje debljine novčanika, kako bi sebe i djevojku što brže i bezbjednije prebacili od tačke A do tačke B, čini nam se da može biti idealan i za bračne parove srednjih godina čija su djeca, konačno, postala vozači, pa roditelji mogu krenuti putem “druge” mladosti.  Mi smo u našeg testnog Meganea strpali tri odrasle osobe i dva tinejdžera te pripadajuću prtljagu i uputili se put jadranske obale. Automobil je zadati test prošao bez problema, no putnici sa stražnje klupe baš i ne.  Otraga optimalno možete smjestiti dvije odrasle osobe srednje građe, pod uvjetom da i sprijeda baš nisu dvometraši ili dvoje djece. Ipak, najbolje je da je stražnja klupa prazna, jer ovo je kupe. Novi GT Line kupe sada je, izgledom,  nešto agresivniji, jer je dobio novu prednju masku, svjetla i odbojnik.  Dominira veliki Renault logo (zvani baklava) i može se reći da mu ovaj “ljuti” look mnogo bolje paše od onog na prethodnom izdanju. Uglavnom sada se i ova inačica uklapa u zacrtanu dizajnersku liniju ostatka Renaultove game. U unutrašnjosti nije bilo nekih veći izmjena. Prednja profilirana sjedišta su zaista idealna za vozača i suvozača, lako je naći idealnu poziciju koja Vas ne umara.  Vozač ima idealno bočnu i prednju vidljivost, no zato su stražnji vjetrobran i stražnja bočna stakla toliko mala da zaista treba dobro paziti kada se uključujete u promet. Možda se i bolje malo nabiti na volan pa dobro “zaškiljiti” u retrovizor nego da se nekome naknadno pravdate kako niste vidjeli jureći kamion. Ipak, unutrašnjost nudi i jedan tehnološki novitet nepoznat u prethodnoj generaciji ili je bolje reći prethodnom faceliftu. Riječ je o multimedijalnom sustavu R-Link. On objedinjuje komande za nosače zvuka, radio, navigaciju, sigurno telefoniranje… Uz pomoć ekrana osjetljivog na dodir svim funkcijama ćete izuzetno lako pristupiti. Najveći biser u niski Megana Coupe GT Line jeste ispod poklopca motora. Starog 1.5 litrenog dizelaša zamijenio je novi 1.6 litreni.  Ljubiteljima nekih drugih marki ova litraža izaziva osmijeh ili je bolje reći podsmijeh, mada su i njihovi puleni prešli na istu litražu, ali valjda je u Njemačkoj 1.6 litara zapremine više nego kod drugih. To nas podsjeća na onaj vic o japanskom kanisteru od 2 cm i 30 litara zapremine . Uglavnom francuski inžinjeri sui z ovog agregata izvukli 130 KS i 320 Nm okretnog momenta, a to je sasvim dovoljno da do 100 km/h ubrzate za manje od 10 sekundi i postignete maksimalnu brzinu od 200 km/h.  Naravno, niko neće ludovati, ali ove performance vam daju određenu sigurnost, jer će skoro svako preticanje biti “mačiji kašalj”. Uz sve gore navedeno prosto je nevjerovatna činjenica da nećete biti čest gost na benzinskim pumpama, jer čak i u garadskom maltretiranju potrošnja nije viša od 5,6 litara. Na otvorenoj cesti i auto-cesti još je i manja, naravno pod uvjetom da ne forsirate, a to znači na magistrali po pravilima, a na auto-cesti si možete dati oduška vozeći 20 km/h više od dozvoljenog. Iako nije riječ o isključivo sportskom automobilu, već o modelskoj inačici koja vam daje sportski štih, ovjes je i više nego odlično ugođen. Taman kad pomislite das u “švabe” upetljale prste jer je pomalo tvrd, osjetite da se vodilo računa i o udobnosti, odnosno das u Francuzi našli idealan kompromis. Cijena od 45.446 KM mnoge će “ohladiti”, ali valja imati na umu da je “obični” Megane GT Line dobrano jeftiniji i bliži je konfekcijskoj inačici berline koja je još povoljnija. No, ako želite sportski ugođaj, mnoštvo opreme, modrene tehnologije i automobil koji je po mnogo čemu drugačiji onda to treba i platiti.  Na kraju krajeva usporedite ovu cijenu sa onom najpoznatijeg njemačkog konkurenta pa će vam sve biti jasno.  Ukoliko i nakon toga slučajno kažete: “ma znam, ali švabo je švabo”, onda ovaj automobil definitivno nije za vas i sa tim se trebate pomiriti. Renault Megane Coupe GT Line, ima svoju publiku koja ne žali novce kada su u pitanju strast, užitak i emociju koju prepoznaju ljubitelji popularne “baklave” . Tehnički podaci: Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Promjer i hod klipa 80 x 79,5 mm. Radna zapremina 1.598 ccm. Maksimalna snaga 96 kW - 130 KS pri 4.000 okr/min. Maksimalni obrtni moment 320 Nm pri 1.750 okr/min. Ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda - common rail. Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0-100km/h - 9,8 s. Maksimalna brzina - 200 km/h. Potrošnja na testu - 5,8 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 4,8 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,6 l/100 km, kombinovano 4 l/100 km. Dimenzije: Dužina - 4.300 mm. Širina - 1.810 mm. Visina - 1.420 mm. Međuosovinski razmak - 2.640 mm. Krug okretanja - 10,95 m. Prtljažnik - od 377 do 991 litara. Rezervoar za gorivo - 60 litara. Masa praznog automobila - 1.395 kg. Serijska oprema paketa GT Line: ABS + sistem pomoći pri naglom kočenju (BAS), automatsko paljenje sva 4 žmigavca u slučaju naglog kočenja, nadzor stabilnosti vozila - ESP, sistem protiv proklizavanja (ASR), zračni jastuk za vozača i suvozača, suvozačevo sjedište podesivo po visini, mogućnost isključivanja suvozačevog zračnog jastuka, upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom, zračne zavjese, tempomat i ograničivač brzine, bočni zračni jastuci sprijeda, džepovi na zadnjoj strani prednjih sjedišta, zračni jastuci u prednjim sjedištima protiv zaronjavanja, tamnosiva armaturna ploča s hromiranim dodacima, tritačkovni sigurnosni pojasevi na svim sjedištima, vanjske ručice vrata hromirane, zatezači sigurnosnih pojaseva naprijed i nazad, hromirana zaštita pragova na vratima, ograničivač zatezne sile za prednje i zadnje sigurnosne pojaseve, aluminijumski naplatci 17" Celsium, upozorenje za nezakopčane pojase i nezatvorena vrata, sistem pričvršćenja dječije sjedalice ISOFIX na bočnim mjestima nazad, centralno zaključavanje s daljinskim upravljanjem, automatsko zaključavanje vrata u vožnji, auto bez ključa - kartica Renault, električni progresivni servo upravljač, upravljač podesiv po visini i dubini, putni računar pri upravljaču + USB priključak, pokazivač vanjske temperature, dnevna svjetla, električno podesivi vanski retrovizori u sivoj boji, svjetlo za čitanje naprijed, električni podizači stakala naprijed - impulsni sa sistemom protiv priklještenja, pribor za pušače, automatski klima uređaj s odvojenim upravljanjem za vozača i suvozača, cirkulacija zraka s ugrađenim filterom protiv prašine, radio CD MP3 4x15W s komandama pri upravljaču, vozačevo sjedište podesivo po nagibu, visini i u leđnom dijelu, srednji naslon za ruke naprijed, pretinac ispod suvozačevog sjedišta, zadnja preklopiva klupa 1/3-2/3, brisači sa senzorima za kišu, kit za popravak gume, sportska šasija, bez svjetala za maglu sprijeda, sportska RS sjedišta, dodatno zatamnjena bočna i zadnje staklo. Dodatna oprema na testnom automobilu: Paket R-LINK - Multimedijski sistem R-Link s ugrađenim ekranom na dodir 7" s funkcijama MP3 AUX Bluetooth USB + navigacijski sistem TOM TOM + Kartografija cijele Evrope + povezanost s internetom - 1.350 KM. Paket EASY - Renault kartica "Slobodne ruke" + Automatska parking kočnica + Pomoć pri kretanju na uzbrdicI - 801 KM. Metalik boja - 1.167 KM. Cijena osnovnog dizelskog modela: 30.830 KM Cijena testnog modela: 42.696 KM Garancija: 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara.

KOMENTARI NA ČLANAK

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove magazina SUTRA.BA. Online magazin SUTRA.BA zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara SUTRA.BA nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila.

    Najčitanije:

  • 24 Sata
  • 7 Dana
  • 30 Dana

PROMO