23.04.12 u 12:59

SAMO OPUŠTENO, UŽIVAJTE

Hyundai i40 CW 2.0 GDI Premium

Karavani su 70-ih i 80-ih bili hit na europskom tržištu, a potom su ih gotovo pomeli monovolumeni. Od prije nekoliko godina nastala je renesansa, pogotovo u srednjoj klasi. To najbolje potvrđuje Hyundai i40, nasljednik Sonate, koji je najprije predstavljen u karavanskoj verziji CW, a tek nedavno, pola godine iza karavana, stigla je limuzina. Bio je to svjetski presedan, a meta očito nisu samo karavanske verzije Mazde 6 i Toyote Avensis, nego i Passat Variant.

Hyundaijevi su dizajneri napravili dobar sklad unutrašnjih i vanjskih dimenzija. Međuosovinski razmak od 2.770 milimetara među većima je u klasi te osigurava komfor. Ipak, zbog elegantno zaobljenog stražnjeg dijela, prtljažnik obujma 553 litre, koji se preklapanjem stražnjih sjedala povećava do 1.719, ne dostiže rekordne vrijednosti Passata Variant (605-1730 l). To nije ni presudno, jer se u unutrašnjosti osjeća veličina i komfor, a i prtljažnik je više nego dovoljan. Sve je napravljeno solidno i kvalitetno, bez detalja s jeftinom plastikom, kao na prethodnoj Sonati. Novi atraktivni model, dugačak 4.770 i širok 1.810 mm, razvijen je u europskom centru tvrtke Hyundai-KIA u Rüsselsheimu te namijenjen europskom tržištu. To se vidi po privlačnom stilu koji s boka i straga podsjeća na (uljepšanu) Toyotu Avensis karavan, a sprijeda pokazuje prepoznatljive stilske značajke nadavnih korejskih noviteta. U prednjim farovima vješto je iskorištena valovita forma, koju je prije tri godine uveo Audi A4. Premda se o ukusima ne raspravlja, nećemo pogriješiti ako karavanski i40 proglasimo jednim od najboljih u klasi. Hyundaijeva kvaliteta raste neprestano što se vidi po svakom detalju novog i40. Završna je obrada prvoklasna, a kvaliteta materijala i izrade potpuno su na razini najboljih europskih i japanskih modela. Velika je pozornost posvećena izvedbi unutrašnjosti, koja podjednako osvaja stilom i funkcionalnošću. Pristojne su dimenzije osigurale primjeren komfor na prednjim i stražnjim sjedalima, a prve testne vožnje pokazale su da je razina buke u unutrašnjosti vrlo niska. Sjedala su anatomski oblikovana te pružaju dobar bočni oslonac. Zbog toga, za prvi, a i drugi dojam Korejcima treba skinuti kapu. U paleti motora su dva benzinska i dva dizelska motora. Osnovni je benzinac 1.6 GDI snage 136 KS, a posebno je uvjerljiv novi 2.0 GDI, sa 177 KS, koji osigurava najbolju učinkovitost i najnižu potrošnju među dvolitrenim benzincima bez turbopunjača. Upravo taj agregat je pokretao naš testni i40. Tržišno najzanimljiviji je dizelaš 1.7 CRDi sa 115 KS, koji pruža pristojne performanse uz najnižu potrošnju u klasi (4,3 l), a snažnija verzija raspolagaže sa 136 KS. U svim je verzijama 6-stupanjski ručni mjenjač, a uz snažnije se može doplatiti automatski. Naš dvolitreni benzinac sa direktnim ubrizgavanjem svoju nemalu snagu uopće ne pokazuje brutalno poput turbo-benzinaca, no ovaj agregat i nije namjenjen onima koji žele sportsku vožnju u karavnu. Teško da ćete na sarajevskim ulicama, ali i bilo kog drugog bh. grada imati neke koristi od ergele od 177 konja ispod haube. No.ukoliko ste poklonik ugodne vožnje otvorenim cestama i auto-cestama uz linearno ubrzavanje, dakle, bez naglih pokreta, onda ćete u potpunosti uživati, a bit ćete nagrađeni i niskom potrošnjom. Mi smo u gardskim uvjetima trošili nešto malo preko 11 litara, a na otvorenoj cesti prihvatljivih 7,5 litara benzina. Da smo mu ranije “našli žicu” mogli smo zasigurno spustiti potrošnju za skoro jedan litar kako u gradu, tako i na otvorenom.  Ono što smo rekli za pogonski agregat vrijedi i za ovjes. Zaboravite na oštru vožnju po zavojima, jer ste za takve egzibicije u i40 jednostavno „premekani”. Ovaj automobil vam poručuje: „samo opušteno”. Može se reći da su i kočnice upravo prilagođene takvom stilu vožnje. Učinkovite su, ali mogle bi biti uvjerljivije, no to je naše osobno mišljenje i kao takvo ga treba uzeti u obzir. Ipak, najveći šok kada je i40 u pitanju izaziva njegova cijena. Ne, nije on najskuplji u klasi, ali od Hyundaia nismo navikli na takve cifre i nekako smo mišljenja da se prebrzo ugurao u taj cjenovni razred. Ne želimo sada analizirati da li on po svojim kvalitetima to zaslužuje ili ne, ali tradicionalisti koji su navikli na Volkswagenove ili, pak, Toyotine modele bit će skeptični pri pomisli da sada moraju izdvojiti pozamašnu svotu od 59.990 KM za Hyundai. Možda se ipak iskušanim konkurentima trebalo privući „s leđa” i to iz dva smjera, kvalitetom i cijenom. Prvi dio je odlično urađen, a za drugi nismo sigurni.

KOMENTARI NA ČLANAK

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove magazina SUTRA.BA. Online magazin SUTRA.BA zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara SUTRA.BA nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila.

    Najčitanije:

  • 24 Sata
  • 7 Dana
  • 30 Dana

PROMO