01.08.11 u 12:33

DINAMIKA, KVALITET, EKONOMIČNOST

Ford Focus 1.6i VCT

Dinamična potpuno nova generacija vozila Ford Focus došla je na europsko tržište početkom 2011., i to sa tri uzbudljiva karoserijska oblika - sportski model s pet vrata, elegantna limuzina s četiri vrata i elegantan karavan s pet vrata. Mi smo isprobali karoserijsku izvedbu sa pet vrata i izuzetno ekonomičnim benzinskim agregatom koji je nudio sasvim dobre performanse sa obzirom na ne baš bogatu «ergelu».

Iskreno do sada nisam baš bio nešto pretjerano rječit kada je Ford u pitanju. Rijetko koji me je oduševio na taj način da u meni iazazove buru emocija koje ću kuckanjem po tastaturi prenijeti na papir, odnsono na desktop svog i Vašeg računara. Uvijek se radilo o izrazito robusnim i kvalitetnim automobilima koji nisu imalin onaj faktor X koji bi probudio osjećaje. Doduše, sva naša druženja sa «plavim ovalima» bila su kratkotrajna, pa su se preskakale generacije, a za neke je modele bivši direktor zastupništva u BiH govorio kako ih novinari neće znati voziti. Možda bi upravo ST modeli pokazali «vuka u jagnjećoj koži» koji bi nas potakao na razmišljanje. Ovako, ostaje nam da vjerujemo kolegama iz inozemstva čija su mišljenja podijeljena. No, vratimo se aktualnoj generaciji.  Sukladno globalnom programu razvoja, nova generacija vozila Ford Focus nastavlja uspješnu tradiciju svojih prethodnika. Prepoznatljiv po svom elegantnom i sportskom dizajnu, novi Focus opremljen je još dostupnijim tehnologijama i funkcijama koje dosad nisu viđene u tom segmentu vozila. Novi Focus, koji je vozio i tim Dnevnog lista, svojim kupcima nudi i najviše standarde kvalitete i precizne izrade, izvanrednu potrošnju goriva, a dinamiku vožnje po kojoj je već dobro poznat model Focus odvodi na nove razine. Razvijena u Europi za prodaju na više od 120 tržišta diljem svijeta, sa 80 posto zajedničkih dijelova, nova generacija vozila Focus novi je model razvijen u sklopu tvrtke Ford Motor Company kao nova platforma za vozila C segmenta. Ta platforma koristit će se kao baza za najmanje deset vozila diljem svijeta i računa se na godišnju proizvodnju od dva milijuna primjeraka do 2012. S izbočenim prednjim krajem, elegantnim profilom, značajno povišenim pojasnim dijelom i atletskim izgledom, novi Focus odašilje jasne signale da kupce očekuje nezaboravno iskustvo vožnje kad sa njim krenu na cestu. Prednji kraj je, koliko smo se mogli prisjetiti, samo evoluirao. Svjetla su iz nekog ovalnog oblika polako iz generacije u generaciju počela dobijati ozbiljan, dinamičan trapezoidni oblik koji nam djeluje kao da je zaustavljen u pokretu. Dizajneri su se poigrali i sa stražnjom svjetlosnom grupom. Nekome se sviđalo to kako je ona svojevremeno bila postavljena u same C nosače sa pojedinim elementima u stražnjem odbojniku. Sada su oni postavljeni dosta niže na krajevima bočnih silueta i svojim neobičnim oblikom «raže», kao da nastavljaju pokret za koji smo rekli da je kao zaustavljen na prednjim svjetlima. Dinamična kvaliteta vanjštine dodatno je naglašena upadljivim dizajnom unutrašnjosti. Novi Focus ima izvanredno modernu i elegantnu unutrašnjost, nalik na kokpit, s elegantnom središnjom konzolom čije linije idu oko vozača i osiguravaju izvanredan pristup glavnim komandama vozila. Najnovija generacija Ford sučelja (HMI) koristi se u kokpitu, s dvostrukim prekidačima s mogućnošću podešavanja u pet različitih smjerova na kolu upravljača, a koji služe za upravljanje dvama glavnim zaslonima u vozilu koji su smješteni na sklopu instrumenata i visoko na sredini instrumentalne ploče. Pogonski agregat nas je dodatno iznenadio. Očekivali smo nejak benzinski agregat koji će uz to što nema sportskih ambicija pokazati i nešto veću žeđ. Valjda smo navikli da Fordovi agregati ispod zapremine 1.8 litara nisu za neke velike egzibicije. Na cesti, totalno obrnuta situacija. Nije da je pucao od snage i «izvaljivao» prednji trap, ali je sasvim korektno obavljao svoju dužnost, omogućivši nam da preteknemo sve one koji se baš vuku po cesti, a nudio je i onu toliko potrebnu rezervu snage koja nam je potrebna kada je automobil opterećen putnicima i njihovom pripadajućom prtljagom. Uz sve to nije bio previše «žedan». Prisječna potrošnja se kretala u okvirima tvorničkih podataka. Dakle, na otvorenoj cesti 5,3 litara, u gradskim uvjetima 9 litara, mada je proizvođač propisao 8,7 litara. Ipak, trebate imati na umu da uvjeti vožnje u Sarajevu nisu baš kao u drugim metropolama. Ipak, u prosjeku se sve svodi na odprilike 7 litara bezolovnog benzina, što je sasvim korektan rezultat, jer smo vozili i dizelaše sa većom prosječnom potrošnjom. Naravno, ako možete izbjeći gradske gužve i ponekad ubaciti i četvrti stupanj prijenosa imate velike šanse da prosjek spustite na tvorničkih 6,6 litara. Cijena osnovnog modela na bh. tržištu iznosi 28.500 KM s PDV-om, a model s oznakom motora 1.6i VCT i s paketom opreme “Trend”, kakav smo i mi vozili stajat će Vas 30.090 KM s PDV-om.

KOMENTARI NA ČLANAK

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove magazina SUTRA.BA. Online magazin SUTRA.BA zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara SUTRA.BA nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila.

    Najčitanije:

  • 24 Sata
  • 7 Dana
  • 30 Dana

PROMO