18.06.15 u 18:37

NOVA TOYOTA AVENSIS

Europski pogled japanskog zavodnika

Obnovljeni Avensis je oblikovan u europskom dizajnerskom studiju Toyote u Francuskoj po ukusu europskih kupaca, a za razvoj i istraživanje bio je zadužen Toyotin centar u Belgiji. Inspiracija za dizajn bio je aktualni Auris kao i prednji dijelovi obnovljenog Yarisa te novog Ayga koji su predstavljeni prošle godine. 

Sve to smo mogli vidjeti i isprobati početkom sedmice u prekrasnim švicarskim krajolicima nedaleko od Ženeve. 

Ponekad se upitam da li je riječ iskustvo ustvari samo izmišljotina onih koji si ne žele priznati da ih stižu godine? E, tako meni iskustvo govori da u Toyoti zaista znaju pozicionirati model kako bi odgovorio vremenu i konkurenciji.

Sjećam se prvog Avensisa kojeg sam vozio, bila je to pretprošla generacija, za kojeg sam ustvrdio da mu ne treba suditi na osnovu vizuelnog izgleda, jer je to bio automobil klasičnog japanskog izričaja koji je plijenio kvalitetom, odličnim odabirom pogonskih agregata i vrhunskom opremom. Ono što smo mu zamjerili bila su premalena prednja sjedala (da li ste vidjeli više od dva Japanca viša od 185 cm?) i premekana papučica kočnice. No, sve je to mogao biti i individualni dojam.

Slijedeći Avensis je bio toliko oštar da sam tokom testne vožnje bio jako pažljiv kad se oslanjam o njega, jer sam mislio da ću se posjeći, no i Avensis kao i Auris pa i tada novi RAV4 su tada bili u nekom „Datsunovskom“ retro-japanskom fazonu oštrih ivica. No, zato su osnovne značajke ostale iste, vrhunski kvalitet, materijali, pogonski agregati. Dakle, konstanta je kvalitet.

Najnoviji Avensis nastavlja svijetlim putem svojih prethodnika, a ono što nam se posebno dopalo jeste činjenica da vlasnici prethodnih modela neće biti frustrirani kao što je to slučaj sa nekim drugim markama. Naime, Francuzi kad se „zaigraju“ ni sami ne mogu naći poveznicu između tri generacije modela kojem je samo ime ostalo isto, čak se i filozofija promijeni za 360 stepeni. Nijemci, pak, frustriraju vlasnike novih modela, jer ja ni dan danas na prvi pogled ne mogu naći razliku između VW Golfa 6 i 7, a Passati su mi već deset godina „isti“, ali doslovno.

No vratimo se mi novom Toyota Avensisu. Prije svega treba pohvaliti sjajan odabir ruta kojima smo vozili. Malo auto-put, zatim lokalna cesta uz vinograde u neposrednoj blizini Ženevskog jezera, a za kraj brdski užitak na putu prema alpima, tačnije  prekrasnom Verbieru.

Što se tiče vanjskog izgleda sada su stvari malo zaobljenije, automobil se doima elegantno poput delfina. Prednja maska naglašava aerodinamiku i imate osjećaj kao da se svjetla spajaju u jednu preko jednostavno zamišljene linije koju prekida samo logo proizvođača.

Niže se nalazi tzv. grill sa dovoljno velikim, ali ne predimenzioniranim usisnicima zraka. Bočna silueta je ostala gotovo jednaka, ali sada iznad kvaka ne dominira ona oštra linija koja je krasila prethodnika. Stražnji kraj najviše asocira na starog Avensisa, ali kao što rekosmo, samo asocira. Sve je sada izbrušeno, a i sama svjetlosna grupa ima neobičan nepravilni oblik, na kojem dominiraju „krivulje“.

Osobno sam kukao kada je buhtlastog RAV-a zamijenio ovaj špicasti, baš kao i skoro okruglog Aurisa, ovaj aktuelni „oštri“. Izgleda da se stvari vraćaju na „moje“, no bit će da se ukusi kupaca smjenjuju brzo baš kao i godišnja doba posljednjih dana u Sarajevu. Naravno, to svaka ozbiljna kompanija osluškuje.

Unutrašnost je također pretrpjela izmjene. Nije to tako radikalno da izazove glasan uzdah. Do toga dolazi nešto kasnije kada se udobno smjestite iza upravljača. Čim ga uzmete u ruke osjetite promjenu, vaša leđa osjete promjenu, a kada rukama pređete po kokpitu slijedi ushićenje.

Ukoliko ste se nekada ranije upitali dokle Toyota može ići sa kvalitetom ugrađenih materijala, teško da ćete tako brzo dobiti konačan odgovor. Pomislim nekada da i sami sebe iznenade, pozitivno, naravno.

Kontrolna ploča je sada obogaćena sa dva okrugla instrumenta u fazonu dva elipsasta tunela što je možda već viđeno, ali je dobro iskorišteno na novom Avensisu, a između njih se nalazi multifunkcionalni ekran na kom ćete naći za vožnju potrebne podatke.

Središnjim dijelom dominira ogromni ekran aktivan na dodir, uz pomoć njega možete mnogo toga, jedino nećete moći „proguglati“ nešto, ali to Vam i nije mnogo bitno za ugodnu i udobnu vožnju. Manipuliranje komandama na njemu nije komplicirano čak šta više, možemo govoriti o savršenstvu jednostavnosti.

Možete birati između dvije varijante unutrašnjosti kada su u pitanju boje nekih detalja, u slobodnom prijevodu jedna se zove „zlatni bakar“, a druga „mjsečave siva“. Prva je egzotična opcija za osvajanje novih kupaca, a za drugu možemo reći da je provjerena opcija za lojalne ljubitelje Toyote.

Pogonski agregati nude neke novosti kada je u pitanju emisija CO2 i možemo reći da se radi o već prokušanim sigurnim rješenjima i agregatima koji nude odlične performanse i nisku potrošnju goriva.

Dizelsku ergelu čine 1.6 D-4D sa 112 KS i emisijom CO2 od 108 g/km. Obrtni moment mu je 270 Nm između 1,750 to 2,250  okretaja u minuti, a maksimalna brzina mu je 180 km/h što je u Švicarskoj zbog bezbroj kamera nemoguće i pokušati ispitati. Drugi dizelaš je 2.0 D-4D, on izbacuje 119 g/km CO2, nudi 143 KS i 320 Nm okretnog momenta između 1,750 i 2,500 okretaja u minuti. Sa ovim agregatom Avensis juriša do 200 km/h.

Benzinci su također zanimljivi, posebno onima koji sa Avensisom nemaju namjeru kruzirati gradskim gužvama već ga koristiti isključivo za putovanja izvan urbane džungle. Benzinska priča počinje sa 1.6 VALVEMATIC-om, slijedi 1.8, a na vrhu je 2.0 litreni benzinac. Snaga im se kreće od 132, preko 147 do 152 KS, a potrošnja od 6,5 litara kod najmanjeg benzinca, 6,0 kod srednjeg i 6,9 kod najvećeg.

Svi motori su kontrolirani izuzetno preciznim 6-stepenim mjenjačima, a naravno Toyota onima koji su „lijeni“ da sami mijenjaju brzine nudi i mogućnost automatskih CVT mjenjača.

Da bi ste uz svu tu silu „konja“ ispod haube bili i sigurni Avensis nudi sve konvencionalne sigurnosne sisteme, a nama je jedino žao što se na početku prodaje u Bosni i Hercegovini neće moći naručiti i sistem za spriječavanje udesa koji radi na principu senzora i kamera, koji gleda, osjeća i reagira umjesto Vas, ukoliko Vam je nešto skrenulo pažnju. Možda zvuči zastrašujuće, ali taj sistem reagira bolje od nekih vozača, jednostavno koči umjesto Vas.

Moglo bi se danima nabrajati opremu koju nudi novi Toyota Avensis, no moram završiti jednom mišlju koja mi se danima vrzma po glavi, a racionalnim osjećajima ću se prepustiti nakon što najesen i testiram ovaj model.

Dakle, teško je reći da je vožnja novog Avensisa bolja od seksa, no sigurno je odlična predigra, jer svojoj boljoj polovini dolazite sretni i pozitivno uzbuđeni

KOMENTARI NA ČLANAK

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove magazina SUTRA.BA. Online magazin SUTRA.BA zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara SUTRA.BA nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila.

    Najčitanije:

  • 24 Sata
  • 7 Dana
  • 30 Dana

PROMO