24.06.13 u 20:15

TEST: ŠKODA RAPID 1.6 TDI

Draga, rapidno sam smanjio Octaviu!

Zbog sveprisutne finansijske krize većina proizvođača se odlučila za kreiranje modela koji će biti nešto pristupačniji.

Svi su se bacili na trovolumenske limuzine koje bi trebale zadovoljiti cijelu obitelj.  Segment je to u kom caruje Renaultova tvornica u Bursi, odnosno njeni proivodi, prije je to bio Megane Sedan, a sada Fluence.  Ipak, Rapid i Fluence nisu konkurenti i to su jedino u Škodi shvatili dok većina drugih luta u pokušaju da proda poluproizvod. Zato, čvrsto dijelimo mišljenje da je Rapid pun pogodak kada je u pitanju kvalitetan  i povoljan obiteljski automobil. Iako Škoda Octavia ne spada u red skupih automobila, tržište iz godine u godinu šalje jasne signale da je novca sve manje, odnosno da se napredak auto-industrije i napredak stanja u novčaniku nikako nisu razvijali istom brzinom.  Nije to slučaj samo sa ovim našim pokušajem tržišta, već se osjeća i na onim višestruko ozbiljnijim, odnosno uspješnijim. Izredalo se nekoliko pokušaja da se proizvede kvalitetan, prostran, štedljiv i povoljan automobil. Ukoliko ne računamo rumunsku Daciu kojoj je to "zvijezda vodilja", onda možemo glasno i jasno reći da je Škoda sa Rapidom jedina u tome i uspjela.  Zašto?  Zato, jer uopće nije razmišljala o konkurentima koji joj to zapravo i nisu. Svi ostali su pokušali srušiti Fluencea, a to je "nemoguća misija", jer je riječ o mnogo većem automobilu koji je uz to odlično opremljen, a kvalitet ugrađenih materijala je na solidno visokoj razini.  Upravo zato su radišni Česi razmišljali u totalno drugačijem pravcu. Logično su "napali" onu ciljnu skupinu kojoj je Octavia  skupa, velika, odnosno iz bilo kog razloga nedostižna. Onda su je lijepo smanjili. Izbacili sve ono što je "viška" i bez čega će četiri putnika "preživjeti", a ni petom neće biti neudobno.  Preuzeli su prepoznatljive detalje veće sestre, velik prtljažnik i peta vrata koja se u cjelosti otvaraju, kako bi isti bio pristupačan.  Kada već govorimo o veličini prtljažnika treba reći da "guta" 530 litara prtljaga što je za samo 60 litara manje od onog u Ostaviji. Nisu radikalno štedjeli na kvalitetu materijala u unutrašnjosti, već su ga samo pojednostavili.  Jedino gdje su pretjerali sa jednostavnošću jeste nedostatak komandi podizača stražnjih prozora na vratima vozača.  Dakle, ako vam se klinci zaigraju, morat ćete zaustaviti vozilo i nakon vaspitno-popravnog tretmana sami zatvoriti stražnje prozore. No zato se kada je kvaliteta izrade u pitanju nije razmišljalo o kompromisu. Koliko god cesta ispod vas bila loša, nikakvi čudni zvukovi neće biti prenešeni u kabinu. Kokpit, obloge vrata i krova čine jednu sjajno oblikovanu cjelinu.  Izlolacija ovjesa je također urađena kvalitetno, a jedinu manju zamjerku možemo uputiti zvučnoj izolaciji motornog prostora. To se posebno osjeti dok je motor hladan. Čini nam se da je razina buke nešto viša ili je to poslejedica naše razmaženosti benzinskim agregatima koje privatno vozimo. Dizelski agregat iz Rapida je jedan od najštedljivijih agregata koji se trenutno mogu naći u prodaji.  Veoma je elastičan i eksplozivan i ispod 2.000 okretaja u minuti. Čak i ako jače stisnete papučicu gasa neće biti žedan.  U gradskim uvjetima trošio je oko 5 litara dizela, a na otvorenoj cesti u maksimalnu koncentraciju stigao je do "bajkovitih" 3,3 litre.  Maksimalna brzina koju razvija jeste 190 km/h, a mi smo išli do 160 km/h što je bilo podnošljivo za naše uši, jer već pri 175 km/h zvučna kulisa nikome nije ugodna.  Iskreno, i 160 km/h već je dobrano iznad zakonskog ograničenja i sasvim solidna brzina pri kojoj agregat ne pokazuje ama baš nikakve znakove mučenja, a i potrošnja nije rapidno velika. Dizelska inačica kakvu smo imali na testu spada u cjenovni vrh ponude Rapida. Najpovoljniji dizelaš startuje sa cijenom od 26.765 KM.  Naš testni model je nosio oznaku najluksuznijek paketa opreme Elegance i sa još nekoliko dodataka lako je dobacio do 32.000 KM i još nešto "sitno".  Za te novce se može već nabaviti i solidno opremljena Octavia.  Ipak, sigurni smo da se kupci Škode Rapid sa dizelskim motorom neće razmetati kada je oprema u pitanju. Možemo reći da je model opremljen 1.2 TSI agregatom, moguće, pun pogodak.  Ukoliko se odluče za srednji paket opreme Ambition na raspolaganju im je 105 kvalitetnih i živahnih konja, solidna oprema, a sve za nekih 25.000 KM.  Za one još štedljivije kojima se uz to još i nigdje ne žuri postoji i 1.2 Mpi agregat od 75 KS, taj model startuje sa cijenom jedva nešto većom od 20.000 KM. Na svoje su došli oni koji godinama govore da im je nova Fabia premala, a da je Octavia previše narasla kako u centimetrima tako i cjenovno.  Rapid je automobil koji nudi mnogo mogućnosti izbora kada je oprema u pitanju, tako da se zaista možete uklopiti u svaku marku koju ste namijenili dati za nabavku novog automobila.  U jedno budite sigurni Rapid će biti rapidan napredak u vašoj garaži, a donijet će ga i u vaš kućni budžet. Škoda Rapid 1.6 TDI Elegance  Cijena osnovnog modela: 20.115 KM  Cijena osnovnog dizelskog modela: 26.765 KM Cijena testnog modela: 32.141 KM  Motor  turbodizelski, redni, 4-cilindrični,  smješten naprijed poprečno,  promjer i hod klipa 79,5 × 80,5 mm, radna zapremina - 1.598 ccm,  kompresija 16,5 : 1,  maksimalna snaga 77 kW (105 KS) pri 4.400 okr/min,  maksimalni okretni moment 250 Nm pri 1.500–2.500 okr/min,  dvije bregaste osovine u glavi motora,  4 ventila po cilindru,  ubrizgavanje na principu zajedničkog voda - common rail, turbopunjač,  hladnjak zraka pod pritiskom - intercooler.  Prenos snage  pogon na prednje točkove,  5-stepeni ručni mjenjač,  felge 7Jx16, gume 205/45 R16  Performanse i potrošnja goriva  maksimalna brzina 190 km/h,  ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,6 s.  potrošnja na testu – 5,1 l/100 km.  fabrički deklarisana potrošnja goriva 5,6 l/3,7 l/4,4 l na 100 km.  emisija CO2 114 g/km.  Dimenzije dužina – 4.483 mm.  širina – 1.706 mm.  visina – 1.461 mm.  međuosovinski razmak – 2.602 mm.  prtljažnik – 530/1.470 litara.  težina praznog vozila - 1.265 kg.  Serijska oprema testiranog modela: ABS, servo upravljač, rezervni točak punih dimenzija i priručni alat, zračni jastuk za vozača i suvozača , električni podizači prozora naprijed, CLIMATIC klima uređaj, 4 zvučnika (pasivna), termoizolaciona stakla, set za pušače (pepeljara + upaljač), dnevno svjetlo, imobilizator, elektro podesiva i grijana vanjska ogledala, zadnji naslon dijeljiv i oboriv, prednja maglo svjetla, kućišta vanjskih osvrtnih ogledala i ručki vrata u boji vozila, kožna ručica mjenjača, vrata pretinca za rukavice - osvjetljena, hromirani elementi na kontrolnoj tabli + hromirane ručke na unutrašnjem dijelu vrata, ESC uključ. ABS, MSR, ASR, EDS i HBA (*obavezno poručiti PR Broj PFC , nije sadržano u Elegance), tonirana stakla, MFA Board Computer, centralno daljinsko zaključavanje (1 preklopivi ključ, bez SAFE sistema), svjetlo za čitanje vozač + suvozač, tempomat (*obavezno poručiti PR Broj 8T2 , nije sadržano u Elegance), zvučna sirena sa 2 tona, hromirani paket, radio CD MP3 uređaj "SWING", kožni upravljač, pretinac suvozača sa sistemom hlađenja, sportska ručica mjenjača, električni podizači prozora naprijed + nazad, tekstilni podni prostirači, Climatronic - automatski klima uređaj, srednji naslon za ruku naprijed, bočni zračni jastuci naprijed, unutrašnjost VINTAGE (crna/crna), manuelno podešavanje visine sjedišta vozača i suvozača. Dodatna oprema na testnom automobilu: alu felge DIONE 7J x 16 - 309 KM, Dynamic paket (mali kožni paket + komforna sportska sjedišta + hromirani paket) - 351 KM, bočne zaštitne lajsne u boji vozila - 86 KM, metalik boja karoserije - 621 KM. Garancija: 4 godine, do 120.000 kilometara.

KOMENTARI NA ČLANAK

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove magazina SUTRA.BA. Online magazin SUTRA.BA zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara SUTRA.BA nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila.

    Najčitanije:

  • 24 Sata
  • 7 Dana
  • 30 Dana

PROMO