25.11.13 u 18:02

PRVOKLASNI CESTOVNI CRUISER

Citroën C4 Picasso Exclusive e-HDi 115 ETG6

Priča o Citroënovom kompaktnom monovolumenu, odgovoru na Renault Megane Scenic (koji je postao Scenic), počinje 1999, kad je predstavljena Xsara Picasso.

Zanimljiv i funkcionalan koncept i neobičan dizajn osigurali su solidan uspjeh. Model druge generacije predstavljen je krajem 2006., najprije u dugo verziji Grand C4 Picasso, a potom i u standardnoj C4 Picasso. Odnedavno je u prodaji model treće generacije, kojeg smo testirali. Dizajneri iz Pariza su napravili iskorak neobičnim stilom, kojeg su nazvali Tehnospace, po konceptnom modelu, koji je predstavljen u mart/ožujku na salonu u Ženevi. Za razliku od modela prethodne generacije najprije je predstavljen osnovni C4 Picasso.  U usporedbi s prethodnim modelom skraćen je sa 447 na 443, zadržana je širina od 183, a visina smanjena sa 168 na 161 centimetra. Međuosni je razmak istodobno povećan sa 273 na 279 cm, a masa je snižena za čitavih 140 kg. To već “na papiru” osigurava bolja vozna svojstva. Novi je Citroën C4 Picasso napravljen na novoj platformi koncerna PSA - EMP2 (Efficient Modular Platform 2), po uzoru na Volkswagenovu MQB, po provjerenom receptu downsinga - korištenjem čelika visoke čvrstoće. Uz prilagodbu dimenzija dobiven je prostraniji, čvršći i sigurniji, a istodobno osjetno temperamentniji automobil, koji je prilagođen za obitelj, posao, taksi...  Smanjenje visine osiguralo je povoljniju aerodinamiku tako da su jednim udarcem ubijene ne dvije, nego četiri muhe. Najvažnije je da je riješena tromost prethodnog modela, koja je pogoršavala dinamičnost i povećavala potrošnju. Prvi dojam u unutrašnjosti, prvenstveno kad se pogleda digitalna instrumentna ploča, koja ima i mogućnost analognog prikaza te je u funkciji velikog ekrana (satelitska navigacija...) djeluje svemirski.  I u prethodnom su modelu sjedala bila dobro postavljena, a u novom modelu se sjedi još ugodnije - preciznije niže, dakle više kao u osobnom automobilu. Prostora ima raskošno na prednjim i stražnjim sjedalima, a prtljažnik je povećan na 537 do 1.735 litara (prošli model: 500 do 1.735).  U prvom je planu tradicionalna francuska udobnost, premda je podvozje podešeno malo tvrđe nego kod prethodnika, što je dobrodošlo za poboljšanje performansi. Dojam prostora naglašen serijskim panoramskim vjetrobranom i (uz doplatu) velikim ostakljenim krovom. Po uzoru na prethodnu generaciju, površina njegovih ostakljenih površina najveća je u klasi (5,30 m2). Još se nudi putovanje kao u prvoj klasi sa sjedalom Relax s produžetkom za podizanje nogu.  I kod Citroena je „in“ tehnologija u službi udobnosti. U seriji dolazi 7-inčni tablet osjetljiv na dodir povezan sa sedam tipki koji omogućuje upravljanje svim funkcijama vozila: dvozonskim klimatizacijskim uređajem, navigacijom, glazbenim sustavom, telefonom, sustavima za pomoć u vožnji, internetskim uslugama itd. Drugi, 12-inči ekran prikazuje osnovne podatke o vožnji, a vozač u svakom trenutku može prilagoditi način njegovog prikaza. A tu su i neke druge inovacije koje vožnju čine opuštenom i jednostavnom, primjerice sustav Vision 360, sustav za pomoć pri parkiranju Park Assist ili, pak, aktivni regulator brzine i aktivni sigurnosni pojasevi. Ponudu motora zasad čine dva benzinca i dva turbodizela. Benzinski su napravljeni su u suradnji s BMW-om a riječ je o 1.6-litrenim motorima pri čemu slabiji VTi ima 120 KS, dok snažniji THP benzinac istiskuje 156 KS.  Turbodizeli su 1.6 HDi s 92 odnosno 115 KS. Osnovni HDi 90 dostupan je s ručnim petstupanjskim mjenjačem dok e-HDi motor s 92, ali i 115 KS ima šeststupanjski ručni ili upravljani mjenjač s istim brojem stupnjeva prijenosa pri čemu vozač može birati između ručnog i automatskog mijenjanja stupnjeva prijenosa.  Zahvaljujući sustavu Stop&Start i „upravljanom“ mjenjaču, e-HDi 90 ima prosječnu potrošnju od samo 3,8 l/100 km i emisiju CO² od 98 g/km. Vrh dizelske ponude je potpuno novi 2.0-litreni BlueHDi dizelaš snage 150 KS koji već sada zadovoljava normu Euro 6, ali će naknadno stići na tržište. Naš automobil pokretao je jači 1.6 litreni dizelaš (115 KS) i za neku relativno solidnu obiteljsku vožnju više snage vam neće biti potrebno. Apsolutno nam je bilo jasno da ovaj automobil na otvorenoj cesti pruža ugođaj dnevnog boravka i zato smo se namjerno najviše družili u gradskim uvjetima.  Ipak, iznenenadio nas je svojom štedljivošću, jer 6,5 litara dizela u vožnji gradom kakav je Sarajevo, sjajan je rezultat. Na otvorenoj cesti uz lagani stisak papučice gasa, ovaj rezultat se može skoro i prepoloviti. Priznat ćete da je to izuzetan rezultat za jedan monovolumen. Ni na auto-cesti nećete ostati zakinuti, jer mu je maksimalna brzina 189 km/h, što znači da sa nekih primjerenih 150 km/h nećete privlačiti pažnju “presretača”, a i vožnja će biti ugodna novčaniku kad je potrošnja goriva u pitanju. Citroen C4 Picasso je jedan od onih automobila koji nas je natjerao da ne izlazimo iz njega te da druženje završimo sa iskrenim žaljenjem što ne može potrajati još koji dan, možda i mjesec.  Da provjerimo svoje emocije dali smo ga na kraću vožnju još nekim prijateljima oba spola, svi odreda su se oduševili, a u konačnici svoj sud su dali i pioniri OKK Spars koje smo nekoliko puta odvezli na trening.  Kako su djeca obično iskrena, treba imati na umu da su svi redom poželjeli sa ovim vozilom krenuti i na nešto duže putovanje  Ipak posebno impresionira činjenica da se sa Citroenom dešava nešto izuzetno pozitivno, jer i mi koji nismo važili sa njihove ekstra fanove, barem pet posljednjih njihovih modela koji su nam došli u ruke ocjenjujemo najvišim ocjenama što prije nije bio slučaj. Samim tim ne trebate nas ni pitati da li Vam preporučujemo model C4 Picasso.  Ukoliko imate potrebu za monovolumenom, ovaj model jedan je od najpoželjnijih u klasi i jedan od onih koji opravdava svaki uloženi novčić Kada smo već kod cijene treba napomenuti da se ona kreće već od 30.467 KM za bazni model sa benzinskim agregatom od 120 KS, bazni dizelaš (92 KS) startuje od 34. 088 KM, a model koji smo mi testirali stoji tačno 66.262 KM, a trenutna promotivna cijena mu je 60.332 KM.  Ipak, treba napomenuti da je testni model imao dodatnu opremu u vrijednosti većoj od 10.000 KM, a sam paket opreme Excussive nudi više od onoga što prosječan bh. Vozač može i poželjeti i uz to je bio opremljen robotiziranim automatskim mjenjačem.  Dakle, svaki luksuz ima i svoju cijenu, a ovaj automobil, baš ovakav kakav je bio naš testni je svojevrstan Cruiser na kotačima. 

KOMENTARI NA ČLANAK

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove magazina SUTRA.BA. Online magazin SUTRA.BA zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara SUTRA.BA nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila.

    Najčitanije:

  • 24 Sata
  • 7 Dana
  • 30 Dana

PROMO