20.04.15 u 21:07

NOVITETI NA TRŽIŠTU

Citroën C4 nova gama užitak za sve zaljubljenike u automobile

Predstavljen tržištu 2010. i u više od 450.000 primjeraka proizveden u tvornici u Mulhouseu u Francuskoj, CITROËN C4 druge generacije uzor je u klasi kad je riječ o udobnosti, a osuvremenjen je novim svjetlosnim potpisom, korisnim tehnologijama i motorima najnovije generacije.

U 2015. potvrdit će svoj položaj kompaktne limuzine ugodne za vožnju i boravak. Otmjen dizajn, posvemašnja udobnost i odlična vozna obilježja su prednosti koje dokazuju sposobnost marke CITROËN da kreativnost i tehnologiju upotrijebi za stvaranje ugode i za tijelo i za duh.
    
NovugamaCITROËN C4 odlikuje:

- novi svjetlosni potpis koji zahvaljujući svjetlima sa LED-diodamaosnažuje izražajnost prednjeg dijela, a stražnja se strana zbog svjetala s3D efektom doima dinamičnijom. Tu je i unutrašnjost snovim presvlakama i pojednostavnjenom armaturnom pločom s novim 7-inčnim ekranomosjetljivim na dodir u sredini.

- i dalje iznimnaudobnost zahvaljujući voznim obilježjima koja upijaju neravnine s ceste ne narušavajući užitak vožnje. U kabini je osjećaj ugodnosti istaknut zvučnom izolacijom koja je uzor u svojoj klasi, udobnošću sjedala, prednjim masažnim sjedalom i velikim panoramskim ostakljenim krovom s električnim sjenilom za sunce. Zahvaljujući međuosovinskom razmaku od 2,65 m, djeljivoj stražnjoj klupi i prtljažnika od 408 litara, što je uzor u klasi, CITROËN C4 nudi i iznimnu prostranost.

- korisne tehnologije u službi jednostavnosti upotrebe, s ugradnjom sustava za pristup i pokretanje vozila bez ključa te novim 7-inčnim ekranom osjetljivim na dodir koji objedinjuje sve medijske funkcije i navigaciju. Tehnologije koje pojednostavnjuju vožnju, poput sustava za pomoć pri kretanju na uzbrdici, inteligentnog nadzora prianjanja te sustava za nadzor mrtvog ugla. Boravak u vozilu s uspostavljenom internetom konekcijom preko funkcijeCITROËN Connect Box (koja uključuje pozive u pomoć i pozive za asistenciju na cesti s lokalizacijom vozila, kao i virtualnu servisnu knjižicu i uslugu Eco Driving dostupnu putem interneta*).

- motori najnovije generacije koji nude užitak u vožnji i smanjenu potrošnju goriva. U ponudi benzinskih motora su trocilindarski PureTech motori idizelski motori BlueHDi, od kojih oba ispunjavaju zahtjeve ekološke norme Euro 6. Upareni s tehnologijom Stop & Start te s gumama niskog otpora kotrljanja, imaju vrlo malu potrošnju goriva: od 3,3 l/100 km odnosno86 g CO2u motora BlueHDi 100 S&S BVM i4,8 l/100 km odnosno110 g CO2 u motora PureTech 130 S&S EAT6.Nevjerojatne performanse povezane su s novim automatskim mjenjačem EAT6.

Novugamu CITROËN C4 obilježavaju optimalne usluge, koje nude još veću bezbrižnost i opuštenost.

*Ovisno o državi

DIZAJN

Uravnotežen vanjski stil s novim svjetlosnim potpisom

CITROËN C4 već na prvi pogled ostavlja dojam robusnosti i kvalitete. Dimenzije su mu uravnotežene, a karoserija postavljena posve blizu kotača. Prednji je dio lako prepoznatljiv po kromiranim „chevronima“ koji međusobno povezujusvjetla i po reljefnom poklopcu motora koji se zaobljuje pri dodiru s bokovima vozila.

Pogled nove gama modela CITROËN C4 mijenja se zahvaljujući novim svjetlima. Izražajnost njegovih svjetala izduženih prema blatobranima naglašena je uporabom tehnologije LED dioda koja stvara doista pravi svjetlosni potpis. Zbog pomne obrade svjetala dva kromirana 3D modula postavljena na sjajnu crnu osnažen je dojam kvalitete tih tehnoloških elemenata.

Straga, nova svjetla s efektom 3D ističu svu iskorištenu tehnologiju, dajući dodatnu vrijednost odižućim vratima prtljažnika pročišćenih gama i oslobođenih svih višaka te naglašavajući prestižan karakter te kompaktne limuzine. Taj dojam dodatno pojačavaju pomno izvedeni spojevi i zazori među karoserijskim pločama, kao i kromirani ukrasi (prednji i stražnji odbojnici, profili stakala itd.) te nove 17-inčne aluminijske felge veličine 17” Miami.

U ponudi je devet boja karoserije, među kojima su dvije nove, siva Galet i siva Platinium, kao i kotači velikog promjera, čak od 18”.

Raskošna unutrašnjost

U unutrašnjosti nova gama CITROËN C4 ima novo pročelje armaturne ploče, osuvremenjeno i vizualno rasterećeno ugradnjom 7-inčnog ekrana osjetljivog na dodir.

Sjedala su istodobno udobna i ergonomsko oblikovana. Imaju nove presvlake odmjerenih i otmjenih boja, poput tkanina Rayados Mistral i Libéria Gris u sivoj boji.

Unutrašnjost modela CITROËN C4 vrlo je bogata. Obložena je materijalima na najvišoj razini u ovoj automobilskoj klasi, poput obloga "slush skin"na armaturnoj ploči(tehnologija obrade materijala kojim on postaje mek na dodir), jersey na stropu i kromiranih ukrasa na komandama pri upravljaču, ventilacijskim otvorima i ručici mjenjača.

UDOBNOST

Glavni motiv nove gama CITROËN C4 jeste ponuditi vozaču i putnicima udobnost tijela i duha za jedinstven doživljaj boravka u vozilu.

Vozna svojstva kao izvor bezbrižnosti

CITROËN C4 ponajprije pruža bezbrižnu vožnju, zahvaljujući točnosti upravljanja i ponašanju na cesti koje se dobro prilagođava profilu podloge, što je svojstveno obilježje Marke. To se odražava kroz sigurnost, koja je uvijek na prvom mjestu, i stvarni užitak u vožnji, uz istovremenu zajamčenu najveću moguću udobnost.

Tako je ugrađen prednji ovjes pseudo-McPherson i stražnji ovjes s polukrutom osovinom te hidrauličkim servoupravljačem s električnom pumpom. Svi su ti elementi već iskušani i obilježeni znanjem te stručnošću marke CITROËN, a svrha im je odgovoriti na očekivanja kupaca u pogledu udobnosti i ponuditi dinamičke kvalitete na visokoj razini.

Vozilo CITROËN C4 obilježava i vrlo dobar nadzor nad naginjanjem vozila kao i njegove brze reakcije, poglavito tijekom izbjegavanja prepreka ili pri naglom kočenju, što vozaču nudi vrlo uočljiv doživljaj jednostavnosti i lakoće vožnje kao i nadzora nad vozilom.

Njegova uravnotežena vozna obilježja dodatno ističu tehnološka rješenja za pomoć u vožnji, poput elektroničke raspodjele kočne sile, sustava pomoći pri naglom kočenju i sustavainteligentnog nadzora prianjanja povezanog s ESP-om.

Osjećaj ugodnosti ukabini

CITROËN C4 pruža trenutke uživanja i obnavljanja energije. Tu udobnost u unutrašnjosti stvaraju:
- iznimno udobna sjedala, poglavito vozačevo s masažnom funkcijom i električnim namještanjem u leđnom dijelu;
- velike staklene površine koje povećavaju vidljivost i daju optimalnu količinu svjetlosti (npr. vjetrobransko staklo s kutom vidljivosti prema gore od 27°);
- velik panoramski stakleni krov površine 1,3 m² s električnim sjenilom, što povećava količinu svjetlosti a time i osjećaj ugodnosti svih putnika;
- zvučna izolacija na najvišoj razini. CITROËN C4 pravi je uzor kad je riječ o apsorpciji zvukova neposredno uz izvor buke: akustičko vjetrobransko staklo u koje je ugrađen apsorpcijski sloj, dodavanje apsorpcijskih materijala u motorni prostor, usvajanje koncepta nepropusnosti zvukova koji omogućavaju periferna izolacija na karoseriji, izolacija na vratima te vanjska izolacija;
- učinkovit audiosustav zahvaljujući tehnologiji prostornosti zvuka i Hi-Fi sustavu DENON s digitalnim pojačalom, visokotoncima straga i niskotoncem;
- oprema osmišljena tako da vozaču i putnicima zajamči optimalnu udobnost: vozačko mjesto na kojem su sve komande nadohvat ruke, utičnica od 230 V i 12 V kao i prenosiva svjetiljka u prtljažniku.

Prostrana unutarnjost i polivalentnost

Prostranost, polivalentnost i udobnost, CITROËN C4 raspolaže svim tim adutima.

Zahvaljujući međuosovinskom razmaku od 2,65m i stražnjoj klupi sa zaista velikim prostorom za laktove od (1.451mm) ponajprije nudi veliku prostranost.

Važan čimbenik u klasi kompaktnih limuzina omjer je između kompaktnosti i prostranosti. Dimenzije mu ostaju iste: dužina od 4,33 m, širina od 1,79 m i visina od 1,49 m. Zapremina prtljažnika od 408 litara i dalje je uzor na tržištu jer je najveći u klasi. Potpuno je iskoristiv zahvaljujući pravokutnom obliku, niskom i tankom utovarnom pragu te unutarnjem uređenju.

CITROËN C4 ima brojne pretince, poput velikog pretinca za sitnice, pretinaca u prednjim vratima u koje stane boca od 1,5 litre, ladice ispod prednjih sjedala, pretinca na središnjem pročelju i pretinca ispod prednjeg naslona za laktove.

Zadržao je svoju višenamjensku ulogu zahvaljujući stražnjoj klupi djeljivoj u omjeru 2/3 – 1/3 kao i otvoru za prijevoz dugačkih i velikih predmeta.

TEHNOLOGIJE

Novo vozilo CITROËN C4 pojednostavnjuje svakidašnjicu i očarava svojim korisnim tehnologijama.

Intuitivne tehnologije

Nova gama CITROËN C4 iskorištava najnovije tehnologije za što veću jednostavnost i udobnost uporabe, na primjer novi 7-inčni ekran osjetljiv na dodir. Povrh vizualnog rasterećenja armaturne ploče koje ekran donosi, on ujedno objedinjuje:
- nov dodirni navigacijski sustav koji omogućava pogled na karte iz ptičje perspektive, prikaz ograničenja brzine, uzima u obzir uvjete u prometu i nudi mogućnost odabira puta koji omogućava najveću uštedu goriva;
- multimedijske funkcije (autoradio, audio „streaming“, priključivanje prenosivih uređaja);
- telefon (funkcija zahands-free telefoniranjepreko Bluetooth, pristup izborniku i upravljanje dvostrukim pozivom);
- namještanje parametara vozila.

Tehnologije za jednostavnu i opuštenu vožnju

U vozilu nove gama CITROËN C4 nalazimo inteligentne tehnologije kojima je svrha donijeti osjećaj ugodnosti i opuštenosti u kabini vozila. To su:

- pristup i pokretanje vozila bez ključa, koji omogućava pristup vozilu i pokretanje motora dok elektronički ključ ostaje uz vas;

- inteligentni nadzor prianjanja (CTI), koji poboljšava vučnu silu kad je prianjanje kotača slabo (snijeg, poledica, blato itd.). Ta funkcija prepoznaje uvjete u kojima je prianjanje slabije, što može otežati pokretanje i kretanje vozila. U tim situacijama CTI zamjenjuje sustav protiv proklizavanja (ASR), prebacujući pogonsku silu na kotač s najboljim prianjanjem kako bi optimirao vuču i zadržao putanju;

- pomoć pri kretanju na uzbrdicii električna parkirna kočnica. Ta funkcija automatski zadržava vozilo zakočenim tijekom dvije sekunde i omogućava opušteno kretanje na kosinama nagiba većeg od 3 %;

- svjetla za maglusa statičkim osvjetljenjem pri skretanju. Ta svjetla dodatnim svjetlosnim snopom osvjetljavaju unutrašnjost zavoja, povećavajući tako vidljivost i sigurnost u krivinama i na raskrsnicama. Mogu se uključiti na dva načina: kad su upaljena kratka svjetla dovoljno je uključiti pokazivač smjera, a pale se i kad kut upravljača dosegne 60°. Naposljetku, svjetla za maglu mogu do 75° osvijetliti desni ili lijevi ugao vozila;

- sustav za upozorenje o nenamjernom prelaženju crte (AFIL) jedno je od rješenja namijenjenih borbi protiv gubitka pozornosti koji uzrokuje nesreća u prometu, poglavito na brzim cestama. Putem infracrvenih senzora ugrađenih u prednji odbojnik sustav prati punu ili isprekidanu liniju na cesti i obavještava vozača ako vozilo skrene s putanje. Sustav se može isključiti, a aktivan je pri brzini iznad 80 km/h. Kad sustav zabilježi prelazak preko crte, a nije uključen pokazivač smjera, vozača upozorava vibracijama jednog ili dva vibracijska uređaja ugrađena u sjedalo. Uključuje se vibracijski uređaj koji se nalazi na strani sjedala na koju je vozilo skrenulo.

- sustav za nadzor mrtvog ugla (SAM) s ultrazvučnom tehnologijom. To je funkcija koja vozača narančastom diodnom lampicom ugrađenom u ugao retrovizora obavještava o prisutnosti vozila u mrtvom uglu. Sustav ima četiri senzora u prednjem i stražnjem odbojniku, aktivan je pri brzinama od 12 do 140 km/h i nadzire područje oko vozila od vanjskih retrovizora do otprilike pet metara iza stražnjeg odbojnika te 3,5 m bočno od vozila.

Kabina povezana na internet

Inovativna funkcija CITROËN Connect Box obuhvaća funkcije poziva u nuždii poziva za asistenciju na cesti s lokalizacijom vozila (ovisno o državi), a te dvije funkcije su besplatne i zahvaljujući ugrađenoj SIM kartici dostupne 24 sata na dan i sedam dana, čime se točno odredi položaj vozila pa je u slučaju kvara ili nesreće zajamčena brza intervencija potrebnih službi. Usto obuhvaća još dvije internetske usluge: virtualnu servisnu knjižicu i uslugu Eco Driving. One upozoravaju vozača na mehanički kvar ili kvar koji utječe na sigurnost vožnje, obavještavaju ga o nužnim servisnim zahvatima i prate potrošnju goriva i ispuštanje CO2.

NOVI MOTORI

Nova gama CITROËN C4 odlikuje se novim motorima Euro 6 u kojima su povezane jednostavnost i učinkovitost: dva benzinska motora PureTech i dva dizelska motora BlueHDi.

Benzinski motori PureTech 110 BVM i PureTech 130 S&S EAT6

Motore PureTech (novu porodicu trocilindarskih benzinskih motora), koji sukonstruirani i proizvedeni u Francuskoj, krasi inovativna, učinkovita i ekonomična tehnologija (do 25 % manja potrošnja goriva).
Nakon predstavljanja motora s kompresijskim punjenjem PureTech 130 S&S i ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa (BVM6) marta ove godine, nova gama CITROËN C4 sada dobiva dva nova motora: PureTech 110 s ručnim mjenjačem (BWM)i PureTech 130 S&S s mjenjačem EAT6. Razvijene na temelju konstrukcije s tri cilindra atmosferskih motora porodice PureTech, izvedbe s kompresijskim punjenjem imaju visokoučinkovit turbopunjač nove generacije (240 000 o/min) i središnje postavljeno visokotlačno izravno ubrizgavanje (200 bara). Kako bi se zadovoljili veliki zahtjevi tih izvedbi s turbopunjačem, neki su dijelovi motora ojačani u usporedbi s atmosferskim motorima:
-    aluminijska glava motora ojačana je bakrom kako bi izdržala velike napore;
-    aluminijski blok motora (kao u atmosferskoj izvedbi) termički je obrađen, a košuljice (umetnute u blok kao u atmosferskoj izvedbi) obložene su aluminijem kako bi se poboljšalo odvođenje topline;
-    koljenasto vratilo je čelično (a ne od lijevanog željeza kao u atmosferskoj izvedbi);
-    ventili su zaobljeni i sadrže natrij kako bi se poboljšalo hlađenje glave ventila;
-    klipnjače su od vrlo kvalitetnog čelika (velike elastičnosti, velike mehaničke otpornosti i velike izdržljivosti);
-    za podmazivanje motora prisutna je uljna pumpa promjenjive zapremine: tako regulacijom pritiska upravlja nadzor motora kako bi se protok i pritisak prilagodili na pravu mjeru.

Motor PureTech 110 BVM najveću snagu od 81 kW (110 KS) razvija na 5500 o/min, a obrtni moment od 205 Nm na 1750 o/min modelu C4 nudi užitak vožnje i vrhunsku učinkovitost. Tako opremljen, C4 ima potrošnju u mješovitoj vožnji od 4,7 l/100 kmi 110 gCO2po kilometru s gumama iznimno niskog otpora kotrljanja.

Motor PureTech 130 S&S EAT6 najveću snagu od 96 kW (130 KS) razvija na 5500 o/min, uz obrtni moment od 230 Nm na 1750 o/min. Mjenjač EAT6 automatski je mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa najnovije generacije, a osmislila ga je i razvila firma AISIN AW.
Od mjenjača prošle generacije ga razlikuju:
- brže promjene stupnjeva prijenosa (40 % brže) zahvaljujući novoj strategiji sinkroniziranog upravljanja motora i mjenjača (tehnologija Quick Shift) i zahvaljujući ugradnji novog, učinkovitijeg računala,
- veći užitak u vožnji zahvaljujući upotrebi pretvarača obrtnog momenta s kompaktnijim prstenom i poboljšane filtracije koji omogućavaju smanjenje brzine vrtnje motora te zahvaljujući povećanom mjenjačkom rasponu, kako bi se istovremeno zadržala učinkovitost kretanja i smanjenje broja okretaja na najvećoj brzini,
- smanjena potrošnja zahvaljujući smanjenju unutarnjeg trenja automatskog mjenjača (optimirani diskovi spojke, reguliran protok u uljnoj pumpi ovisno o naprezanju motora i uljna pumpa smanjene veličine zahvaljujući preoblikovanju hidrauličnog ventila).
Povezan s tehnologijom Stop&Start, zahvaljujući ugradnji unutarnje električne pumpe motor PureTech 130 S&S EAT6 omogućava da nova gama CITROËN C4 u mješovitoj vožnji dosegne potrošnju od samo 4,8 l/100 km te emisiju CO2 smanjenu za 49 g u usporedbi sa zamijenjenim motorom VTi 120 BVA4, uz samo 110 g CO2 po kilometru s gumama iznimno niskog otpora kotrljanja.

Dizelski motori BlueHDi 100 BVM, BlueHDi 100 S&S BVM i BlueHDi 120 S&S BVM6

CITROËN od kraja 2013 nudinovu generacijudizelskih motora pod nazivom BlueHDi, koja omogućava osjetno smanjenje emisije dušikovih oksida (NOx) i ujedno smanjuje emisiju CO2 (do 4 %). Osim toga, Marka raspolaže tehnologijom već usklađenom s budućom normom Euro 6.2.

U ponudi gama modela CITROËN C4 su motoriBlueHDi 100 BVM, BlueHDi 100 S&S BVM iBlueHDi 120 S&S BVM6. Ovi motori ujednonude visoku razinu učinkovitosti i osjetno smanjenje potrošnje goriva i niže emisije CO2zahvaljujući inovativnom ispušnom sustavu.

Ti su motori nastali kao nadogradnja motora 1,6l HDi Euro 5 i temelje se na dvjema značajnim promjenama: poboljšanju unutarnje učinkovitosti motora i smanjenju mehaničkih gubitaka (posebna komora za izgaranje, nova obloga Diamond Like Carbon, upotreba ulja vrlo male viskoznosti).

Motori BlueHDi 100 BVM, BlueHDi 100 S&S BVM iBlueHDi 120 S&S BVM6 čija zapremina iznosi 1560 cm3, najveću snagu od 73 kW (100 KM po CEE)razvijaju na 3750 o/min i 88 kW (120 KM po CEE) na 3500 o/min. Obrtni moment od 1750 o/min, koji je veći u usporedbi s prethodnom generacijom, poveća se na 254 Nm u motora BlueHDi 100 BVM i 300 Nm umotora BlueHDi 120 S&S BVM6. Tehnologija Stop&Start s ojačanim alternatorom koja je upotrjebljena kod ova dva motoranudi brojne prednosti: nečujno djelovanje zaustavljenog vozila te smanjenje potrošnje goriva i emisije toplogrednih gasova. Motor prelazi u stanje pripravnosti na brzini od 0 km/h kada je mjenjač u neutralnom položaju i nije pritisnuta papučica kvačila. Vozilo se ponovo pokreće kad pritisnemo papučicu kvačila. Djelovanje motora se uspostavi u roku od 500 ms, što je manje od vremena potrebnog za ubacivanje u brzinu. Djelovanje se odvijaza vozača na potpuno transparentan način pri gašenjui ponovnom pokretanju motora.

Motor BlueHDi100 S&S BVM novegama CITROËN C4 najveću snagu razvija u mješovitoj vožnji i najučinkovitijoj izvedbi ima potrošnju goriva od 3,3 l/100 km i 86 g CO2 po kilometru s gumama iznimno niskog otpora kotrljanja.

Motor BlueHDi 120 S&S BVM6 može se pohvaliti potrošnjom od3,6 l/100 kmu mješovitoj vožnji i emisijom CO2 od 93 g/km, ako je vozilo opremljenos gumama iznimno niskog otpora kotrljanja.

Marka CITROËN je preduhitrila nove propise pa već danas nudi BlueHDi u skladu s normom Euro 6 zahvaljujući inovativnom ispušnom sustavu koji ima:
- oksidacijski katalizator na izlazu iz motora koji uklanja produkte izgaranja ugljikovodike (HC) i ugljični monoksid (CO)
- modul za selektivnu katalitičku redukciju (SCR odnosno Selective Catalytic Reduction), ugrađen neposredno prije pročistača krutih čestica, koji s pomoću ubrizganog aditiva Adblue®* (mješavine vode i ureje) pretvara do 90% dušikovih oksida (NOx) u neškodljivu vodenu paru (H20) i dušik (N2).
- pročistač krutih čestica s aditivom, koji je grupa PSA Peugeot Citroën premijerno predstavila 2000. godine, a omogućava uklanjanje do 99,9 % krutih čestica.
Inovativnu i jedinstvenu konstrukciju ispušnog sustava čini precizan raspored tehnologija: katalizator SCR smješten je ispred filtra krutih čestica s dodatkom i jedini je sustav naknadne obrade koji emisiju NOx može smanjiti do 90 %, a ujedno i emisiju CO2 do 4 %.

*Aditiv Adblue® nalazi se u rezervoaru od 17 litara u stražnjem dijelu vozila. Ova zapremina je dovoljnaza vožnju od 20 000 km. U rezervoar se može punitikroz otvor dostupan iz prtljažnika.

KOMENTARI NA ČLANAK

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove magazina SUTRA.BA. Online magazin SUTRA.BA zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara SUTRA.BA nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila.

    Najčitanije:

  • 24 Sata
  • 7 Dana
  • 30 Dana

PROMO