19.06.16 u 12:07

VOZILI SMO NOVI RENAULT MEGANE

142 kilometra bez potrošnje!

Kako to da smo vožnjom porodičnog automobila na samo jednom rezervoaru uspjeli uštedjeti dovoljno goriva za dodatni užitak od oko dvije stotine kilometara? 

Ovako – u pitanju je vozilo sa 1.5 – litarskim dizel agregatom od 110 konjskih snaga – Vozili smo: Novi Renault Megane. 


Polako, objasnit ćemo vam sve u nastavku.


Iako se može desiti da na prvi pogled steknete takav dojam, Renault s ovim modelom nema namjeru prodavati nikakvu sportsku priču. Poznato je da se takvim stvarima, i to jako dobro, bave u njihovom sportskom odjelu. Ovo je porodična priča. Svakodnevna, i uključuje odmor i izlete.


OVAKO JE SVE POČELO…


Model koji smo vozili imao je zadatak da nam dokaže da je novi Renault Megane sa ovim dCi motorom upravo porodično vozilo sposobno da servisira dnevne potrebe jedne četveročlane porodice, sa naglaskom na komfor putnika, prtljažni prostor, ali i ekonomičnost korištenja u obavljanju svakodnevnih poslova.




Dakle, tako smo se prema njemu i odnosili. Željeli smo vidjeti kako će se ponuđeni model pokazati u, nazovimo to, realnom vremenu, odnosno prilikom korištenja na način kako bi ga koristila jedna prosječna bh. porodica.


JOŠ MALO DETALJA…


1. Puni naziv testnog modela sa paketom opreme: Renault Megane Intense Energy dCi 110


2. Redovna cijena po važećem cjenovniku: 39.500 KM.


3. Renault obično nudi brojne pogodnosti. Tako je prilikom kupovine moguće ostvariti i značajne uštede.


4. Verzije sa dizelskim agregatom od 90 ks počinju sa cijenom već od 30.300 KM u Life paketu opreme, dok verzije sa benzinskim motorima startaju već od 26.900 KM (Redovna cijena bez popusta i akcija).


Nakon preuzimanja vozila kod ovlaštenog distributera Renault vozila u Sarajevu (Guma M), prvi podatak koji smo uočili su informacije koje pruža “interna dijagnostika”. Dakle, prosječna potrošnja vozila iznosila je 6.9l/100km nakon pređenih ukupno oko 4.000 km i 720 od posljednjeg poništenja “putnog računara”.


Naša pretpostavka, a kasnije će se ispostaviti tačnom, bila je da je vozilo voženo do krajnjih mogućnosti u kojem je prethodni vozač bukvalno shvatio “eye catching” naziv “Intense Energy” koji u principu i služi prvenstveno da skrene pažnju potencijalnom kupcu dok pregleda cjenovnike i pakete opreme.


Renault jeste poznat po jako dobro psihološki osmišljenim nazivima poput Privilege (za vozila višeg ranga sa odličnom opremom) ili, sjetit ćete se MTV naziva za Renault Clio 2 kojim se željela privući mlađa publika.




Znali smo da te brojke koje govore o potrošnji mogu i moraju niže, posebno imajući u vidu činjenicu da tehnološki paket ove opreme posjeduje pomno osmišljena rješenja čiji putevi uglavnom vode ka uštedi i krajnjem ekonomiziranju.


Ali, morali smo to i dokazati. Prvo sebi, potom i vama.


MANUELNI MJENJAČ


Dakle, voženi novi Renault Megane sa “srednjim paketom” opreme imao je manuelni mjenjač sa šest stepeni prenosa, Start & Stop sistem isključivanja vozila na semaforu, posebni Multi Sense ECO mod koji služi za optimiziranje isporučene smjese goriva i zraka u motor ne dozvoljavajući maksimalne performanse vozila. 




Taj sistem se uključuje na jako dobro osmišljenom i jednostavnom R-Link sistemu koji nudi detaljan pregled i promjenu svih parametara vozila, navigacijski uređaj i multimediju.


KAKO?


I test je mogao početi. Naša namjera bila je da mogućnosti i vozilo približimo prosječnom kupcu kako bi kroz naše iskustvo imao realniji uvid prije eventualne posjete prodajnom salonu.


Naša vožnja bila je koncipirana tako da se svakog od pet dana odvezemo na jedno od sarajevskih izletišta pod pretpostavkom da će izlet i prirodu za odmor odabrati i prosječna porodica tokom slobodnog vikenda.


Također, svaki dan smo kretali na posao u 7:15 sati, dakle, vrijeme kad su u Sarajevu najveće jutarnje prometne gužva, a vraćali se, iz istog razloga, oko 16:00 sati popodne, smatrajući da će i kupac novog Renault Meganea imati slične uvjete eksploatacije. Dakle, posao, kuća, odmor – izlet. Dodatni aspekt koji smo stavili na test jeste uključen ECO mod, uključena Start & Stop opcija te uključena dvozonska klima na auto opciju.


Svakako treba napomenuti vozilo nismo “štedjeli”. Zapravo, vozili smo u svakodnevnim, sada se to već može nazvati i normalnim uvjetima, uz počesto fleksibilniji način vožnje koji podrazumijeva preticanje, lov na zeleni val koji već odavno nije sinkroniziran, itd.


TEHNOLOŠKE NOVOTARIJE


O rezultatima potrošnje ćemo kasnije. Prije svega da se malo pozabavimo tehnološkim mogućnostima, rješenjima u enterijeru i eksterijeru.


Novi Renault Megane je baziran na novoj Renault Common Module Family (CMF) arhitekturi vozila koja u principu omogućava novom Meganeu da ima tehnološke novotarije kao vozila visokog segmenta i on i zaista ima.




Testirani paket opreme je imao Multimedijalni sistem nazvan R-Link sa 7” ekranom osjetljivim na dodir koji nudi pregled video zapisa, USB povezanost, Radio, Bluetooth povezivost mobilnog uređaja, internet povezivost, kao i Multi-Sense koji putnicima nudi potpuno novu dimenziju užitka u korištenju vozila kroz niz različitih doživljaja vožnje i putovanja zahvaljujući četiri unaprijed programirana načina rada (Eco, Comfort, Neutral i Sport), te potpuno prilagodljiivim načinom rada Perso.


Svaki način rada stvara i usklađuje određeno vozačko raspoloženje prilagođavanjem: reakcija motora, promjena brzina EDC mjenjača, otpora upravljača, sistema 4Control i postavki aktivne kontrole ovjesa dodatno na to promjenom režima vožnje dobijate mogućnost promjene ambijentalnog svjetla u zavisnosti od načina vožnje tako da sa sport načinom vožnje dobijate crveno osvjetljenje instrument table sa digitalnim obrtomjerom, kao i osvjetljenje kompletnog putničkog prostora sa crvenim LED utorima u vratima i centralnom grebenu. Tako isto sa ECO modom dobijate zeleno osvjetljenje, comfort plavo i također možete prilagođavati ambijentalno osvjetljenje po svom ukusu neovisno od mod-a u kojem se vozite itd…


Infomacijski ekran između mjerača – TFT tehnologija s 3D efektom i višebojnom matricom također dobijete u Intense paketu


ENTERIJER I KOMFOR


Već u srednjem paketu opreme dobijate GT profilirana sjedišta koja izgledaju fantastično u kombinaciji velura i kože. Međutim, računajte da takva sjedišta traže njegu i održavanje, no to je svakako cijena koju plaćate na atraktivnost. Zar ne?


Prostor u novom Meganeu je za pohvalu, uzimajući u obzir “gabarite” prosječnog balkanskog vozača (visina autora ovih redova 186 cm) vrlo lako ćete naći optimalnu poziciju za vožnju ne uzurpirajući komfor zadnje klupe za putnike i do 190 cm visine.




Prema tome, zaključak je da četiri odrasle osobe mogu ugodno putovati na duže relacije. Instrument tabla i centralna konzola kao i upravljačka jedinica su koncipirane tako da vam pruže maksimalnu efikasnost tokom vožnje polažući veliku pažnju na ergonomiju prilikom korištenja najčešćih uređaja u vožnji, poput recimo audio uređaja, tempomata koji se nalazi do centralnog naslona za ruku, čitanja informacija sa trip kompjutera i sl.


Što se tiče dizajna i kvaliteta materijala unutrašnjosti, reći ćemo da je elegantan i stilski dotjeran te da odaje utisak vozila više klase. Ovo je svakako pohvalno za Renault i kod zahtjevnijih kupaca bi moglo pomoći, posebno prilikom stvaranja prvog utiska pri ulasku u vozilo.


EKSTERIJER


Kažu da slika govori 1.000 riječi te smo iz tog razloga iz svih uglova više puta fotografisali novi Renault Megane. Predlažemo da pažljivo razgledate našu galeriju fotografija. Crvena boja sa narandžastom perlom koja dolazi do izražaja na suncu poslužila je kao odličan kontrast za lokacije koje obišli, a koje su, kako smo već rekli, u prirodi.